اخبار و رویداد ها

آشنایی با رادار تصادف از جلو خودرو و کاربرد آن

در این مقاله از نیکبخت خودرو سعی بر این داریم تا به معرفی ویژگی های رادار تصادف که در جلو خودرو قرار دارد بپردازیم. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

رادار تصادف جلو خودرو چیست؟

هنگام رانندگی در بزرگراه ها، کاهش ناگهانی سرعت توسط وسیله نقلیه دومی که جلوتر است، یا تغییر ناگهانی خط خودرو می تواند خطرات پنهان پیش رو را آشکار کند. هشدار برخورد از جلو هوشمند با استفاده از یک نشانگر و هشدار صوتی به راننده اطلاع می دهد تا خطر برخورد از جلو را کاهش دهد. سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو از یک حسگر راداری واقع در جلوی خودرو برای تشخیص فواصل بین دو خودروی جلو و هم چنین سرعت نسبی آن ها استفاده می کند.

این به سیستم اجازه می دهد تا وضعیت جلوی خودرو را ارزیابی کند، اگر سیستم تشخیص دهد که خودرو به دلیل تغییر ناگهانی خودروهای جلویی باید سرعت خود را کاهش دهد، با چشمک زدن نشانگر تشخیص خودروی جلو و به صدا درآمدن یک هشدار صوتی از راننده می خواهد که سرعت خود را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر  ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه جامع تجارت فعال شد

همیشه فاصله ایمن را از وسیله نقلیه روبروی خود رعایت کنید چرا که سیستم هشدار برخورد رو به جلو در نظر گرفته شده است تا زمانی که به طور خطرناکی به وسیله نقلیه جلویی نزدیک می شوید به شما هشدار دهد.اگر هشداری از سیستم هشدار برخورد رو به جلو دریافت کردید، یا اگر برای شما شروع به ترمز کرد، آماده ترمز کردن یا هدایت به سمت ایمنی باشید.

مکانیزم سیستم رادار تصادف

سیستم هشدار برخورد از جلو هوشمند از یک سنسور راداری که در پشت جلو پنجره پایینی زیر سپر جلو قرار دارد، برای اندازه گیری فاصله تا خودروی جلو در همان خط استفاده می‌کند. این سیستم در سرعت های بیش از ۴.۸ کیلومتر در ساعت کار می کند.

سیستم هشدار برخورد رو به جلو ممکن است در جاده های خیس یا یخ زده مشکل داشته باشد زیرا قادر به تنظیم شرایط جاده نیست. جاده‌های خیس یا لغزنده ممکن است فاصله توقف شما را افزایش دهند و به طور بالقوه باعث می‌شوند که سیستم هشدار برخورد از جلو برای جلوگیری از برخورد خیلی دیر به شما هشدار دهد.

توجه به این نکته مهم است که استفاده از هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار در شرایط آب و هوایی نامساعد توصیه نمی شود.

سیستم های مبتنی بر رادار:

بیایید به نحوه عملکرد سیستم های هشدار برخورد رو به جلو مبتنی بر رادار نگاه کنیم.برخی از سیستم های هشدار برخورد از جلو، امواج راداری را ارسال می‌کنند که اجسام جلوی خودروی شما را منعکس می‌کنند، بر اساس انعکاس رادار، هشدار برخورد رو به جلو از سرعت شما و تغییر فاصله تا وسیله نقلیه جلویی استفاده می کند تا تشخیص دهد که آیا تصادف قریب الوقوع است یا خیر.

برخی از سیستم های هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار کار می کنند، اگر وسیله نقلیه شما دارای ترمز اضطراری خودکار است، این سیستم به شما کمک می کند تا در صورت عدم موفقیت به موقع، با فشار دادن فوری ترمز در زمان وقوع تصادف، از تصادف جلوگیری کنید.

نحوه کارکرد رادار تصادف جلو خودرو

سیستم هشدار برخورد جلویی (FCW) ایمنی شما را با کاهش خطر تصادفات از عقب که یکی از رایج ترین انواع تصادفات اتومبیل به خصوص در شرایط ترافیکی سنگین است، افزایش می دهد. به طور مداوم جاده را بررسی می کند و با جمع آوری اطلاعات از سنسور رادار آینده نگر و هم چنین کنترل کننده الکترونیکی ترمز (EBS) خودروهای جلویی را زیر نظر می گیرد.

هنگامی که سیستم رادار تصادف، یک وسیله نقلیه را شناسایی می کند و تشخیص می دهد که احتمال وقوع تصادف از جلو وجود دارد، بلافاصله یک هشدار تصویری و صوتی همراه با یک ورودی ترمز هشدار در اختیار شما قرار می گیرد.اگر نسبت به این هشدارهای پیشرونده اولیه اقدامی نکنید، سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) شروع به کار می کند.

این سیستم به طور خودکار ترمزها را در صورت لزوم به منظور انجام توقف اضطراری و جلوگیری از برخورد از عقب یا محدود کردن خودرو اعمال می کند.هنگامی که سیستم ایمنی تشخیص دهد که دیگر برخورد با خودروی جلویی شما محتمل نیست، پیام های هشدار غیر فعال می شوند.

تنظیمات حساسیت رادار تصادف

حساسیت رادار تصادف را می توان روی “نزدیک”، “متوسط” و یا “دور” تنظیم کرد. وضعیت پیش‌فرض تنظیم «متوسط» است، اما همیشه این امکان را دارید که این تنظیم را با سبک رانندگی خود تنظیم کنید:

تنظیم «دور» به شما در مورد برخورد احتمالی با خودروی جلویی هنگامی که دورتر هستید هشدار می‌دهد، این تنظیم بهترین زمان واکنش را برای جلوگیری از برخورد احتمالی فراهم می‌کند، حتی اگر گاهی اوقات به هشدارهای ناخواسته تری منجر شود.

تنظیم “متوسط” در مقایسه با تنظیم “دور” به شما زمان کمتری می دهد، اما در عین حال باید به هشدارهای ناخواسته کمتری منجر شود. تنظیم “نزدیک” به شما در مورد برخورد احتمالی با وسیله نقلیه جلویی هنگامی که بسیار نزدیک هستید هشدار می دهد، این تنظیم زمان واکنش کمتری را فراهم می کند.

به یاد داشته باشید

  1. شما باید همیشه مراقب شرایط جاده به خصوص در هوای بد باشید.
  2. شما باید همیشه آماده باشید تا از هر گونه خطری جلوگیری کنید، زیرا سیستم می تواند توسط عوامل زیادی به چالش کشیده شود، دید ضعیف به دلیل روشنایی ناکافی جاده، یا تابش خیره کننده بیش از حد از نور مستقیم خورشید یا انعکاس از ترافیک روبرو.
  3. همیشه باید با خیال راحت رانندگی کنید تا از موقعیت های بحرانی که به پشتیبانی سیستم تکیه نمی کنید اجتناب کنید.
  4. FCW فقط برای استفاده در جاده در نظر گرفته شده است، برای جلوگیری از اخطارهای غیر ضروری، همیشه زمانی که خودرو را خارج از جاده می برید، باید آن را غیرفعال کنید.

مطالعه بیشتر  طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل،دهم اسفند 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *