خرید و فروش خودرو

نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو

باتری به عنوان مهم‌ترین قسمت خودرو است که برای تغذیه مصرف‌کننده‌های فابریکی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. آلترناتور انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و این نیرو توسط باتری ذخیره می‌شود. حال با کمک این نیروی ذخیره شده در هنگام خاموش بودن خودرو می‌توان به راحتی استارت زد.

 البته در هنگام روشن بودن خودرو نیز با وجود این نیرو فشار زیادی به دینام وارد نمی‌شود. گاهی خرابی باتری و خالی شدن آن مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آورد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای روشن کردن خودروی با باطری معیوب، باطری به باطری کردن است. در ادامه در رابطه با چگونگی باتری به باتری کردن خودرو اطلاعات کاملی ارائه می‌دهیم.

نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو

 اگر شما هم با چالش‌هایی نظیر استارت نخوردن خودرو مواجه هستید، ابتدا باید از سلامت سیستم برق باتری مطمئن شوید. روش‌های بسیار زیادی برای اطلاع از کم بودن شارژ باطری یا خرابی باتری وجود دارد. اگر مطمئن هستید که شارژ باتری کافی نیست یا باتری خراب شده یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای روشن کردن خودرو، باتری به باتری کردن خودرو است. حال برای باتری به باتری کردن باید به نکات مهم و ایمنی نیز توجه داشت.

.۱ برای باتری به باتری کردن خودرو نیاز به یک باتری سالم و کابل باتری مناسب است. در نتیجه خودرویی با باتری سالم را باید در نزدیک‌ترین نقطه از خودرویی که باتری آن با مشکل مواجه شده پارک کنید. نحوه پارک باید به گونه‌ای باشد که طول کابل برای نصب دو باتری کشیده نشود.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با مشخصات دیگنیتی پرستیژ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

.۲ هر دو خودرو باید خاموش باشند، در نتیجه کاپوت جلو را باز کنید. تمامی باتری‌های خودرو دارای دو قطب مثبت و منفی هستند که باید این دو قطب را بشناسید. شناسایی قطب‌های مثبت و منفی از طریق رنگ کابل نیز امکان‌پذیر است. معمولاً کابل‌هایی به رنگ مشکی برای قطب منفی و با ضخامت کمتری استفاده می‌شوند. حال کابل قرمز برای قطب مثبت است که نسبت به کابل مشکی ضخامت بیشتری دارد.

.۳ برای اتصال کابل منفی در خودرویی که باتری آن خراب شده از یک قسمت فلزی بدون رنگ استفاده کنید. حال یک طرف کابل مثبت که به رنگ قرمز است باید به قطب مثبت باتری دشارژ شده اتصال یابد. در نتیجه طرف دیگر این کابل را به قطب مثبت باتری سالم متصل می‌کنید.

.۴ نوبت آن است تا کابل منفی مشکی رنگ به قطب منفی باتری سالم متصل شود. سمت دیگر همین کابل را به قطب منفی باتری دشارژ شده اتصال دهید. نحوه اتصال کابل باتری به باتری اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت هرگونه اشتباهی ممکن است باتری‌ها منفجر شوند.

.۵ پس از انجام اتصالات کابل خودروی سالم باید استارت بزنید. در نتیجه پس از چند دقیقه بدون اینکه کابل‌ها را خارج کنید، خودروی دشارژ شده نیز باید استارت‌زده شود. حال اگر خودرو روشن است، باید کابل‌های مشکی و قرمز را به ترتیب از خودروی سالم و در نتیجه از خودروی معیوب جدا کنید. در صورتی که خودرو روشن نشد کمی صبر کرده و در نتیجه خودروی سالم را استارت بزنید. پس از گذشت دو دقیقه بدون اینکه کابل‌ها را خارج کنید، خودرو دشارژ شده باید استارت‌زده شود. اگر سیم کشی خودرو ایراد نداشته باشد بدون شک خودرو دشارژ شده را از این طریق روشن می‌کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به زمان مناسب تعویض شمع خودرو را حتما مطالعه نمایید.

نحوه باطری به باطری کردن ماشین

چند نکته طلایی برای باتری به باتری کردن خودرو

 در آموزش باطری به باطری ماشین اتوماتیک و دیگر انواع خودروها صفر تا صد مراحل باتری به باتری کردن را توضیح می‌دهند. در این آموزش‌ها نکات مهمی ارائه می‌شود که باید آن‌ها را نیز به خاطر سپرد.

⦁ بدون شک فرایند باتری به باتری کردن خودرو یکی از روش‌های مناسبی است که می‌توان اقدام به شارژ باتری کرد. چنانچه در سیستم برق خودرو خاموش مشکلی وجود دارد در زمان اتصال کابل، به سیستم برق خودرو صدمه وارد می‌شود. پس بهتر است قبل از این کار، ابتدا از سالم بودن سیستم برق خودرو مطمئن باشید.

⦁ قبل از اینکه اقدام به باتری به باتری کردن خودرو کنید، مطمئن شوید که هیچ وسیله فلزی در دست ندارید. استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر عینک محافظ و دستکش الزامی است.

⦁ قبل از باتری به باتری کردن از سالم بودن کابل و گیره‌های اتصالی مطمئن شوید. بدون شک آشنایی با نحوه باطری به باطری کردن خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. در کنار این آموزش بهتر است به نکات مهم دیگر نظیر تمیز کردن گیره‌ها قبل از اتصال توجه کنید. در صورت کثیف بودن گیره‌ها اتصال به درستی و کامل صورت نمی‌گیرد.

⦁ قطب‌های باتری را مورد بررسی قرار دهید و از سولفات نبودن آن‌ها مطمئن شوید. در صورتی که قطب‌های باتری هر دو خودرو سولفاته هستند، باید با کمی آب جوش آن‌ها را تمیز کنید. حین تمیزکاری نیز مراقب عدم برخورد این قطب‌ها با دیگر قطعات خودرو و سیم و کابل‌ها باشید.

⦁ هر دو خودرو باید به گونه‌ای پارک شوند که باتری آن‌ها در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به یکدیگر قرار بگیرد. در نتیجه پس از پارک خودرو را خاموش کنید و برای جلوگیری از حرکت آن‌ها در شیب، یک سنگ یا آجر جلوی تایر آن‌ها بگذارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله دلیل یاتاقان زدن خودرو را حتما مطالعه نمایید.

استارت خودرو با باطری به باطری

نکته مهم

قبل از شروع باتری به باتری کردن خودرو باید از پایداری اتصالات خودرو مطمئن باشید. بدون شک رعایت نکات مهم برای حفظ سلامتی شما کاربران عزیز و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به برخی از قسمت‌های خودرو است. اگر از پایداری اتصالات مطمئن باشید، بدون شک در زمان استارت خودرو با باطری به باطری هیچ‌گونه تکان و لرزشی اتصالات آن را از یکدیگر باز نمی‌کند.

جمع‌ بندی

 در مواقعی که باتری خودرو شما با مشکل مواجه شده و خودرو روشن نمی‌شود، می‌توانید از روش باتری به باتری کردن خودرو استفاده کنید. قطعاً این روش یک روش مناسب است که البته باید با نحوه آن آشنا باشید. در صورت نداشتن شناخت و تخصص کافی در این حوزه، بهتر است از انجام آن خودداری کنید. نحوه باطری به باطری کردن ماشین باید با رعایت ایمنی و مرحله به مرحله طی شود.

 برای این کار می‌توانید از کارشناسان خبره و توانمند در این حوزه کمک بگیرید. کارشناسان مجموعه نیک‌بخت خودرو جهت ارائه مشاوره‌های لازم پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز هستند. بدون شک خدمات این مجموعه تخصصی‌تر و کم هزینه‌تر از دیگر مراکز خواهد بود. از این رو برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و بهره‌مندی از خدمات مفید و مقرون به صرفه این مجموعه می‌توانید همین حالا تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ام جی 6 کارکرده + قیمت روز ام جی 6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *