آموزش و ترفند های خودرویی

زمان مناسب تعویض شمع خودرو

چه زمانی برای تعویض شمع مناسب است؟

زمان مناسب تعویض شمع خودرو ،شمع خودرو یکی از مهم ترین اجزای ماشین است که با بنزین موتور کار می کند همان طور که از نام آن پیداست، این روغن باعث حرکت موتور می شود و چرخ ها را به کار می اندازد. به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، شمع خودرو یکی از مهم ترین اجزای ماشین است که با بنزین موتور کار می کند . همان طور که از نام آن پیداست، این روغن باعث حرکت موتور می شود و چرخ ها را به کار می اندازد.

شمع خودرو می شود که فشار کافی به ماشین وارد شود و به نوعی آن را هل دهد و سیلندرها را به کار ببرد. زمانی که ماشین به صورت دستی کار کند، می توان فهمید که چه زمانی نیاز به تعویض شمع خودرو دارد و همچنین می توانید با مطالعه دفترچه همراه ماشین، زمان مناسب را برای تعویض شمع خودرو بفهمید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ثبت نام لاستیک دولتی را حتما مطالعه نمایید.

بهترین زمان برای تعویض شمع خودرو

چک کردن ماشین به صورت دستی

اگر می توانید به طور منظم یک روتین و برنامه دقیق برای مراقبت از ماشین خود داشته باشید، باید شمع خودرو را اجزای اصلی در این روتین مراقبتی قرار دهید. اگر متخصص به شما گفت که باید به ازای هر ۴۰۰ کبلومتر یک بار روغن موتور را جایگزین کنید، از همین رویه پیروی کنید. البته در مورد مواردی از کارخانه شمع خودرو ای این موضوع فرق می کند و در نتیجه شمع خودروهای مختلف در زمان جایگزین کردن با یکدیگر تفاوت دارند.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

به عنوان مثال شمع خودروهای الکترونیکی که نسبت به سایر خودروها دارای سرعت بالاتری هستند، کمی متفاوت تر می باشند. باید این شمع خودروها را زود به زود تعویض کنیم . همچنین از آن ها نیز برای مدت طولانی ساخته شده اند . به عنوان مثال شمع های پلاتینیوم و یا ایریدیم مدت زمان خودرو را دوام می آورد و زمان تعویض آن ها دیرتر است . همچنین باید به عادات رانندگی خود توجه کنید .

اگر جزء آن دسته هستند، معمولاً سرعت بالایی دارند، شمع خودرو را زودتر تعویض کنید اما اگر حرکت و رانندگی شما آهسته تر است و نرم و سبکی با پدال داری د، یعنی طول مدت استفاده از شمع خودرو بیشتر می شود.

مطالعه بیشتر  0 تا 100 راهنمای خرید روغن موتور

نوشته های مشابه