اخبار و رویداد ها

جدیدترین طرح ثبت نام لاستیک دولتی در سال ۱۴۰۲

ثبت نام و خرید لاستیک دولتی با قیمت مصوب ( ۱۴۰۲ )

ثبت نام لاستیک خودرو به صورت اینترنتی برای خرید با قیمت مصوب دولتی توسط چندین شرکت تایر ساز داخلی مانند : ایران تایر و کویر تایر فعال شده و برای شرکت تایر سازی بارز هم به زودی آغاز میشود . متقاضیان خرید لاستیک با نرخ دولتی میتوانند با مراجعه به سایت فروش شرکت های ذکر شده با قیمتی کمتر از نمایندگی ها و بازار ،  بدون واسطه برای خرید خود اقدام کنند .

به گزارش نیکبخت خودرو، شرکت‌های تایرساز داخلی کویر تایر، ایران‌ تایر و بارز (به‌زودی آغاز می‌شود) فروش اینترنتی محصولات خود با قیمت مصوب دولتی را آغاز کرده تا لاستیک‌ها با قیمت مصوب دولتی مستقیماً به دست مصرف‌کننده‌ نهایی رسیده و متقاضیان بتوانند با قیمت کمتر از نمایندگی‌ها و بازار دو حلقه تایر خریداری کنند.

راهنمای خرید لاستیک دولتی

لاستیک و تایر خودرو یکی از اقلام و کالا های مصرفی در بازار خودرو می باشد که با دو نوع نرخ قیمتی به دست مصرف کنندگان میرسد .

 ۱- خرید لاستیک دولتی : که قسمتی از مبلغ تایر توسط دولت پرداخت میشود و ما بقی مبلغ را مصرف کننده در هنگام خرید میپردازد

 ۲- خرید لاستیک از بازار آزاد : که هزینه تولید و واردات آن با دلار محاسبه شده ، و با قیمتی بیشتر از لاستیک های دولتی به دست متقاضیان میرسد .

 

به همین ترتیب لاستیک خودرو هم به عنوان یک کالای رایانه ای محسوب میشود و با شرایط خاص توسط مصرف کنندگان قابل خریداری است .

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت ماشین جک شاسی بلند صفر به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مزیت های خرید لاستیک به صورت دولتی

در چند سال گذشته افزایش نرخ تورم تا ۴۰ الی ۵۰ درصد ، و بالا رفتن قیمت دلار از ۳ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان ، باعث شده تا قیمت همه ی کالا و خدمات به شدت زیادی گران شود . یکی از این کالا ها لاستیک خودرو است که افزایش قیمت بسیار بی سابقه ای را داشته است .

برای کنترل قیمت ها در بازار ایران ، دولت وارد عمل شده و تلاش میکند تا با عرضه لاستیک دولتی این کالا را با قیمت ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان تر از قیمت تایر در بازار آزاد بدست مصرف کنندگان برساند .

نحوه ثبت درخواست برای لاستیک دولتی

هر چند که لاستیک دولتی بیشتر به رانندگان وسیله نقلیه ای شامل ، اتوبوس ، مینی بوس ، کامیون و وانت اختصاص داده میشود . اما رانندگان و صاحبان خودرو های شخصی هم این امکان را دارند تا لاستیک را با نرخ دوتی خریداری کنند .

ثبت نام و خرید لاستیک دولتی

روش حضوری خرید لاستیک دولتی

۱ – برای خرید لاستیک دولتی به صورت حضوری میبایست به صورت مستقیم به نمایندگی های شرکت تایر سازی داخلی مراجعه کرد .

۲ – بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک های دولتی با نمایندگی ها تماس گرفت ؛ نشانی و تلفن تماس این نمایندگی ها در سایت شرکت های تایر سازی قابل مشاهده میباشد .

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با مشخصات النترا ۲۰۲۳ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی

۱ – راحت ترین روش برای خرید لاستیک به صورت دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است .

۲ – ثبت نام در سایت های فروش آنلاین هرروز در ساعات مشخصی انجام میشود ، که بهترین زمان برای مراجعه به سایت ابتدای روز است .

۳ – پس از خرید ، بارگذاری مدارک و واریز وجه تایر خودرو ، لاستیک ها به آدرس اعلام شده ارسال میشود .

۴ – همچنین برای تهیه لاستیک دولتی میتوانید به سایت جامع نشانی تجارت به نشانی kala.ntsw.ir  مراجعه کنید .

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی

۱ – کارت ملی صاحب خودرو

۲ – کارت ماشین

۳ – برگ سبز خودرو

سهمیه و قیمت لاستیک های دولتی

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال (دو حلقه) به صورت حضوری و (چهار حلقه) به صورت اینترنتی میباشد .

قیمت لاستیک های دولتی به مقدار ۱۰ الی ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار میباشد به عنوان مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد ، یک جفت لاستیک دولتی را میتوانید با قیمت ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان خریداری کنید .

علاوه بر قیمت لاستیک ، ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه میشود و در صورت خرید اینترنتی میبایست هزینه پست را هم پرداخت کنید . قیمت تایر های دولتی کاملا مقطوع است و نمایندگی های فروش لاستیک نمیتوانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به فروش برسانند .

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به مشخصات کیا سلتوس را حتما مطالعه نمایید.

نشانه های زمان تعویض لاستیک خودرو

لاستیک هم همانند کفش به مرور زمان و به دلیل استفاده طولانی مدت استهلاک دارد و قابلیت های خوب خود را از دست میدهد و در صورتی که در زمان مناسب اقدام به تعویض آن نکنید ممکن است برای راننده و سر نشینان خطر آفرین باشد . به همین دلایل باید به نشانه های خرابی لاستیک که در قسمت پایین به آن اشاره میکنیم توجه زیادی داشته باشید .

۱ – کاهش عمق آج لاستیک

عمق لاستیک نباید از ۱.۶ میلی متر متر باشد و اگر در مناطق بارانی و برف گیر زندگی میکنید و جاده ها صاف هستند عمق لاستیک باید حداقل ۵ میلی متر باشد .

۲ – نوار شاخص فرسودگی لاستیک

لاستیک های جدید دارای نوار هایی هستند که به نوار شاخص فرسودگی معروف هستند . این نوار ها بعد از استفاده و فرسوده شدن لاستیک ها نمایان میشوند و اگر تعدادشان بیشتر از یکی باشد بهتر است تا سریعا لاستیک را تعویض کنید .

۳ – شکاف و بریدگی در کناره لاستیک

ایجاد شکاف و بریدگی در کناره لاستیک یکی از علائمی میباشد که نشان میدهد زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است .

۴ – بر آمدگی سطح لاستیک

بر آمدگی سطح لاستیک یکی از نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض لاستیک است . این علامت مشخص میکند که سطح لاستیک ضعیف شده و ممکن است باعث ترکیدن لاستیک شود .

۵ – لرزش زیاد خودرو در زمان رانندگی

یکی از عواملی که باعث لرزش زیاد خودرو در هنگام رانندگی میشود خرابی یا فرسودگی تایر خودرو ها میباشد .

نکاتی درباره مراقبت از لاستیک

لاستیک هم مثل دیگر قطعات و بخش‌های ماشین برای اینکه عمر بیشتری داشته باشد، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. این روش‌ها برای نگهداری و مراقبت از لاستیک به کارتان می‌آید.

۱ – جا به‌ جایی لاستیک‌ ها

لاستیک‌ های جلو ، به دلیل اینکه در هنگام دور زدن و پیچیدن فشار بیشتری را تحمل می‌کنند، زودتر از لاستیک‌های عقب فرسوده می‌شوند و باید به صورت ضربدری با لاستیک‌های عقب تعویض شوند.

۲ – بالانس کردن لاستیک‌ ها

بهتر است با  هر ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد خودرو ، لاستیک‌ها را بالانس کنید. در صورتی که لاستیک‌ها بالانس نباشند، فرمان در سرعت‌های بالا دچار لرزش خواهد شد و همین طور لاستیک‌ها زودتر فرسوده می‌شوند و جلوبندی خودرو هم آسیب می‌بیند.

۳ – تنظیم باد لاستیک

دمای هوا میزان باد لاستیک را تغییر می‌دهد. هر ۵ درجه تغییر دما باعث تغییر ۱  psi در فشار باد لاستیک می‌شود. به عنوان مثال اگر دمای هوا ۱۵ درجه کاهش پیدا کند، فشار باد تایر ۱۰ درصد کم می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود هر ماه یک بار باد لاستیک را تنظیم کنید.

۴ – وزن بیش از حد خودرو

وزن بیش از حد خودرو به دلیل حمل بار یا سرنشین، باعث گرم شدن و فرسودگی لاستیک می‌شود .

 

ثبت نام و خرید لاستیک دولتی با قیمت مصوب ( فروردین ۱۴۰۱ )

 

حرکت لاستیک خودرو بر روی سطح آسفالت و … (به طور کلی سطح زمین) با برخوردهای مکرر لاستیک با سطح زمین و اصطکاک بالا، به مرور شاهد فرسودگی بیش از پیش اجزای خودرو به ویژه لاستیک های خودرو خواهید بود. چنانچه که می دانید رانندگی در زمانی که لاستیک خودرو دچار فرسودگی شده است در تمام شرایط آب و هوایی و در تمام جاده ها و خیابان ها با احتمال خطر آفرینی بالایی همراه است. این خطر می تواند در قالب ترکیدن لاستیک و تیوب و یا حتی انحراف از مسیر اصلی و … ظاهر شود. پس بهتر در صورت مشاهده سایش و فرسودگی لاستیک نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به مشخصات ماشین دوج را حتما مطالعه نمایید.

نکاتی درباره مراقبت و افزایش طول عمر لاستیک

حداقل ماهی یک دفعه باد لاستیک های خودرو را چک کنید. تنظیم باد یکی از عوامل مهم در نگهداری از لاستیک خودرو است چرا که موجب افزایش طول عمر و کارکرد لاستیک می شود.

برای افزایش طول عمر لاستیک ها می توانید ان ها را جابجا کنید. منظور از جابجایی چهار چرخ لاستیک یا عقب جلو کردن ان ها این است که؛ جای لاستیک های جلو و عقب را عوض کنید. از آنجا که لاستیک های جلو و عقب بار سایشی متفاوتی را تحمل می کنند و قابلیت ترمزگیری با توجه به نوع خودرو به طور یکسان بر روی چرخ ها اعمال نمی شود، در نتیجه بار سایشی یکسانی به چرخ ها وارد نمی شود. بنابراین جابجایی چرخ ها به طور متوسط هر ۱۲هزار تا ۱۵ هزار کیلومتر باعث افزایش طول عمر مفید لاستیک ها می شود.

مراحل ثبت نام لاستیک دولتی

برای ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر می توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام کنید. یکی از روش های خرید لاستیک به نرخ دولتی و آزاد ، سایت کویر تایر میباشد. شما میتوانید تایر مورد نظر خود را در سایت سفارش دهید و درب منزل آن را تحویل بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل ثبت نام و سفارش را به شما آموزش دهیم

مرحله ۱ : وارد کردن شماره موبایل و کد ملی

بعد از ورود به آدرس  https://kavirtire/esale/ شماره موبایل و کد ملی شخصی که ماشین به نام شان میباشد را وارد کنید سپس تیک من ربات نیستم را بزنید تا به مرحله بعد بروید.

مرحله ۲ : تایید شماره موبایل

بعد از وارد کردن موبایل یک کد ۷ رقمی برای شما ارسال میشود، این کد به منزله ورود شما به پروفایل تان میباشد. در نگهداری آن کوشا باشید(هر چند میتوان دوباره کد جدید دریافت کنید)

مرحله  ۳ : تکمیل فرم مربوط به اطلاعات شخصی و مشخصات ماشین

در این مرحله از ثبت نام، باید اطلاعات شخصی خود مانند: نام و نام خانوادگی ، تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. وارد کردن ایمیل الزامی میباشد به جهت اینکه رسید شما برای شما ایمیل خواهد شد. همچنین باید ادرس پستی خود را کامل وارد کنید تا برای ارسال تایرها به مشکل نخورد.

بعد از این مرحله باید نام شرکت مورد نظر و شماره پلاک خود را وارد کنید و در انتها کلید ثبت را بزنید.

مرحله چهارم : بارگزاری مدارک

در این مرحله باید مدارک خود را بارگزاری کنید، مدارک لازم برای ثبت نام موارد زیر هستند:

اسکن کارت ماشین(پشت و رو)

اسکن کارت ملی (پشت و رو)

توجه داشته باشید که فرمت عکس ها باید jpg و حجم آنها کمتر از ۱۰۰ کیلو بایت باشد. بعد از انجام تمام مراحل ذکر شده پروفایل شما ساخته شده و میتوانید سفارش خود را ثبت کنید باشد

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد.( با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را تجربه کنید )

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت ام وی ام x22 پرو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای خرید لاستیک دولتی

در چند سال اخیر، افزایش نرخ تورم تا ۴۰-۵۰ درصد و بالا رفتن قیمت دلار از ۳۰۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان، باعث شده تا قیمت همه کالاها و خدمات به شدت گران شود. یکی از این کالاها، لاستیک خودرو است که افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای داشته است. برای کنترل قیمت‌ها در بازار، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کنندگان (رانندگان و مالکان خودرو) برساند. به این ترتیب، مهم‌ترین مزیت خرید لاستیک دولتی، امکان تهیه آن با ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تایر در بازار آزاد است.

آیا خرید لاستیک دولتی به نفع مان است؟

با توجه به نوسانات ارز در بازار ایران ، از جمله بازار لاستیک بشدت تحت تاثیر قرار میگیرند و مشاغل زیادی هستند که نیاز مبرم به لاستیک و متعلقات آن دارند. و اگر نتوانند لاستیک خود را بصورت دولتی و نرخ مناسب تهیه کنند قطعا با مشکلات جدی روبرو میشوند. پس میتوان نتیجه گرفت که خرید لاستیک دولتی به نفع خریداران و مصرف کنندگان میباشد.

ثبت نام لاستیک دولتی چیست؟

دولت امکاناتی را فراهم کرده است که صاحبان خودرو و مشاغلی که نیاز بیشتری به لاستیک دارند بتوانند با قیمت مناسب تر لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند. صاحبان خودروها میتوانند در سال یکبار و یک جفت لاستیک دولتی بخرند در این طرح شرکت های مختلفی با دولت همکاری دارند. در ابتدا این طرح برای رانندگان تاکسی و خودروهای فعال در زمینه حمل و نقل انجام میشد اما در در حال حاضر شرکت در این طرح بصورت حضوری و اینترنتی برای همه فراهم شده است.

سهمیه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است.

قیمت لاستیک دولتی ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (برای مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، یک جفت لاستیک دولتی را می‌توانید با قیمت ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان تهیه کنید).

علاوه بر قیمت لاستیک، ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

راه های تهیه لاستیک دولتی به چه صورت می باشد؟

اینترنتی

حضوری

خرید حضوری به چه صورت می باشد؟

برای خرید حضوری لاستیک دولتی ،  باید به یکی از نمایندگی های تایر سازی که در طرح فروش لاستیک به نرخ دولتی فعالیت میکنند مراجعه کنید. پیشنهاد میکنیم قبل از مراجعه به نمایندگی ها با آن ها تماس گرفته و استعلام موجودی تایرهای سهمیه ای را بگیرید ، در صورتی که تایر موجود بود مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. در ادامه نمایندگی های مجاز شرکت هایی که لاستیک سهمیه ای دارند را برایتان آورده ایم که با کلیک بر روی لینک مورد نظر به صفحه اصلی نمایندگی انتقال داده می شوید.

  • نمایندگی کویر تایر
  • نمایندگی لاستیک بارز
  • نمایندگی ایران تایر

مدارک لازم برای خرید حضوری لاستیک سهمیه ای

  • کارت خودرو
  • برگ سبز خودرو
  • کارت ملی مالک خودرو
  • حضور مالک ماشین

لیست قیمت تایر

در بخش زیر  قیمت تایر های چند شرکت مهم آورده شده است ( قیمت  ۱۷  فروردین ۱۴۰۱ )

برند سایز قیمت برای یک حلقه (تومان)
یزد تایر ۲۰۵.۶۰.۱۵ ۷۷۵,۰۰۰
۲۰۵.۶۰.۱۴ ۷۷۵.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۴ ۷۰۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۵ ۵۷۵.۰۰۰
۱۶۵.۶۵.۱۳ ۴۷۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۰.۱۶ ۹۰۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۵.۱۶ ۹۲۵.۰۰۰
۱۷۵.۷۰.۱۳ ۶۷۵.۰۰۰
۱۹۵.۶۰.۱۵ ۷۰۰.۰۰۰
۱۹۵.۶۵.۱۵ ۷۵۰.۰۰۰
۱۷۵.۶۰.۱۳ ۵۷۵.۰۰۰
کویر تایر ۲۰۵.۶۰.۱۵ ۷۵۰,۰۰۰
۱۶۵.۶۵.۱۳ ۴۶۵.۰۰۰
۱۷۵.۷۰.۱۳ ۶۲۵.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۴ ۶۵۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۵ ۶۰۰.۰۰۰
۲۰۵.۶۰.۱۴ ۷۴۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۵.۱۶ ۷۷۵.۰۰۰
۱۹۵.۶۰.۱۵ ۶۷۵,۰۰۰
۲۰۵.۵۵.۱۶ ۸۵۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۰.۱۶ ۸۰۰,۰۰۰
لاستیک بارز ۲۰۵.۶۰.۱۵ ۷۷۵.۰۰۰
۱۶۵.۶۵.۱۳ ۴۷۰,۰۰۰
۲۰۵.۶۰.۱۴ ۷۵۰.۰۰۰
۱۷۵.۷۰.۱۳ ۵۸۰.۰۰۰
۱۷۵.۶۰.۱۳ ۵۷۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۵.۱۶ ۷۷۵.۰۰۰
۱۸۵.۶۰.۱۵ ۴۵۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۵ ۵۵۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۰.۱۴ ۶۰۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۴ ۶۴۰.۰۰۰
۲۰۵.۵۰.۱۶ ۸۵۰.۰۰۰
۲۳۵.۶۵.۱۷ ۱.۲۰۰.۰۰۰
۱۹۵.۶۰.۱۵ ۷۵۰.۰۰۰
۱۹۵.۶۵.۱۵ ۷۰۰.۰۰۰
ایران تایر ۲۰۵.۶۰.۱۵ ۷۵۰,۰۰۰
۱۷۵.۶۰.۱۳ ۴۷۵.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۵ ۵۸۰.۰۰۰
۱۶۵.۶۵.۱۳ ۴۹۰.۰۰۰
۱۸۵.۶۵.۱۴ ۵۷۵,۰۰۰
۲۰۵.۶۰.۱۴ ۷۲۵.۰۰۰
۲۰۵.۵۵.۱۶ ۷۵۰.۰۰۰

مطالعه بیشتر  نقص در تسلا و امکان سرقت در عرض چند ثانیه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه