آموزش و ترفند های خودرویی

۷ نکته طلایی برای افزایش عمر موتور خودرو

این روزها هزینه تعمیر و نگهداری خودروها در ایران بسیار بالا رفته است. احتمالا بیشتر رانندگان می دانند که یکی از مواردی که هزینه گزافی به رانندگان تحمیل می کند تعمیر موتور است. به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو : بسیاری از رانندگان زمانی که خودرویشان به تعمیرات موتور می رسد آن را می فروشند. همین موضوع نشان می دهد که نگهداری از موتور خودرو تا چه اندازه می تواند از هزینه های شما کم کند.

از طرف دیگر قیمت خودرو به گونه ای شده است که دیگر نمی توان خودرو را جزو سرمایه گذاری های کوچک در نظر گرفت. هر راننده ای می خواهد از خرید خود بیشترین بهره برداری را داشته باشد و برای مدتی نیاز به خرید خودروی جدید پیدا نکند. احتمالا می دانید که تعمیر و نگه داری منظم و چکاپ های به موقع برای حفظ طول عمر موتور بسیار حیاتی است.

با این حال ممکن است متوجه نباشید که برخی از عادات رانندگی ممکن است به طور ناخواسته طول عمر موتور خودروی شما را کوتاه کند. شاید در ظاهر هیچ مشکلی نباشد اما برخی از عادات باعث سایش غیر ضروری موتور می شوند که به مرور زمان خود را نمایان می کنند. با در نظر گرفتن چند نکته کوتاه می توانید طول عمر موتور خودروی خود را افزایش دهید.

۷ نکته طلایی برای افزایش عمر موتور خودرو

شتاب گیری و ترمز ناگهانی را فراموش کنید

در حالی که گاهی اوقات توقف ناگهانی در جاده اجتناب ناپذیر است اما معمولا ترمز گرفتن و شتاب گیری شدید تر از حد لازم باعث می شود که فشار بیشتری به موتور و چرخ های خودرو وارد شود. خودروهای شخصی، کامیون ها و شاسی بلندها  به طور یکسان تمایل به انتقال نرم دارند. به طوری که موتورهای آنها مجبور به کار اضافی نباشد. بنابراین یادتان بماند که ترمزگیری و شتاب گیری آهسته برای سلامت موتور بسیار مهم است و طول عمر موتور را افزایش می دهد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو لیفان به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

موتور خودروی خود را دستکاری نکنید

افرادی هستند که دوست دارند با شتاب گیری و حتی ترفندهای غیر قانونی ، عملکرد موتور خود را به رخ بکشند و دور آن را بیش از حد بالا ببرند. این نوع رانندگی نه تنها ایمنی دیگران ، بلکه یکپارچگی موتور شما را نیز به خطر می اندازد. اگر خودرو را مانند یک اسب در نظر بگیرید می بینید که اسب شما زمانی سواری بهتری می دهد که به طور مداوم برای شتاب دادن بیش از حد به آن شلاق نزنید. این کار باعث زمینگیر شدن سریعتر موتور خودرو می شود. همچنین یادتان باشد که از حرکت سریع در پیچ های تند خودداری کنید و ترجیحا پیچ های نرم تر را برای رانندگی انتخاب کنید.

از بارگیری بیش از حد خودداری کنید

اگر برای مدت زمان طولانی به هر نوعی از وسیله نقلیه باری بیش از حد تحمل اضافه کنید به شدت بر عملکرد موتور تاثیر می گذارید و تخریب آن را تسریع می کنید. یادتان باشد هرچه وزن بیشتری را به وسیله نقلیه خود تحمیل کنید، روند تخریب موتور شما سریعتر خواهد شد. شاید در ظاهر متوجه این موضوع نشوید و هیچ مشکلی در حمل و نقل افراد و اقلام دیده نشود اما اگر می خواهید حداکثر استفاده را از موتور خودرو خود ببرید باید از حمل بارهای سنگین در مسافت های طولانی خودداری کنید. در واقع باید گفت که اگر وزن اضافی شاسی خودرو را به سمت پایین فشار دهد موتور خودروی شما زود از زمان موعود باز نشسته می شود.

به طور منظم رانندگی کنید

ممکن است برخی بر این باور باشند که رانندگی کمتر با یک وسیله نقلیه سایش و خرابی قطعات آن را به حداقل می رساند و به طور طبیعی عمر موتور را افزایش می دهد. ممکن است این موضوع منطقی به نظر برسد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کار نکردن موتور ممکن است منجر به از دست دادن عملکرد آن شود. باید بدانید که استفاده منظم از خودرو باعث می شود تا روغن گردش بهتری داشته باشد و اشیا روغن کاری شوند و در نتیجه موتور عملکرد بهتری داشته باشد. اگر در موقعیتی هستید  که نمی توانید  برای مدت زمان طولانی از خودرو استفاده کنید حداقل هر از چند گاهی موتور آن را روشن کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید چانگان به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بیرون پارک نکنید!

ما اغلب این موضوع را دست کم می گیریم که آب و هوا چقدر می تواند برای وسیله نقلیه مضر باشد. به نظر می رسد که خودروهای ما مستحکم تر از ان هستند که نتوانند هر شرایط آب و هوایی را تحمل کنند اما باید بدانید که سرمای بیش از حد می تواند باعث یخ زدگی موتور شود به طوری که دوباره به سختی راه اندازی شود و گرمای بیش از حد می تواند باعث ذوب شدن برخی از اجزای حساس شود. این موضوع که خودروی خود را در یک گاراژ با دمای کنترل شده، نگه دارید می تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

از چاله ها و جاده های ناهموار دوری کنید

چاله های بزرگ نه تنها به موتور بلکه به سایر قسمت های داخلی و خارجی خودرو شما آسیب می رساند که جاده های ناهموار می توانند موتور را مجبور به اضافه کاری  برای ادامه حرکت کنند. اگر مسیرهایی را می شناسید که پر از جاده های ناهموار یا چاله است، بهتر است از آنها اجتناب کنید. باید گوشزد کنیم بدترین کاری که می توانید انجام دهید داشتن سرعت بالا در این جاده ها است. این کار می تواند باعث نابودی موتور خودرو شما شود. باید حتی الامکان در این مسیرها رانندگی با سرعت پایین را انتخاب کنید این کار باعث کاهش فشارهای غیر ضروری روی موتور خودرو می شود.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

تعمیر و نگهداری منظم فراموش نشود

اگر رفتار عجیبی از موتور خودروی خود می بینید، احتمالا به زمان سرویس و بازرسی آن رسیده اید اما خوب است که به طور مداوم خودرو را به سرویس کار معتبر نشان دهید. زیرا این کار می تواند در هزینه شما بسیار صرفه جویی کند. اینکه بخواهید تا خرابی موتور منتظر بمانید، رفتار درستی نیست. چون ممکن است با دردسرهای پیچیده ای مواجه شوید. البته بیشتر خودروهای مدرن سیگنال هایی دارند که به شما نشان می دهند موتور چه زمانی نیاز به تعمیر دارد و عاقلانه است که به این هشدارها توجه کنید. تمام این موارد اصول اولیه مراقبت از موتور هستند و نگه داری و رسیدگی منظم برای طولانی مدت بسیار می تواند در سلامت و طول عمر موتور شما تاثیر گذار باشد.

مطالعه بیشتر  0 تا 100 راهنمای خرید روغن موتور

نوشته های مشابه