آموزش و ترفند های خودرویی

علائم خام سوزی خودرو و راهکار رفع آن

علائم خام سوزی خودرو

در این مقاله قصد داریم به بررسی خام سوزی خودرو بپردازیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. قابل ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان است. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما اقدام به فروش فوری خودروی خود کنید.

به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، در حالت خام سوزی ماشین، متوجه می شوید که خودرو با سرعت بیشتری به سمت قرمز، بخش E، نزدیک می شود و حتی در مواردی ممکن است باعث شود که خودرو بیفتد. . علائم خام سوزی موتور می تواند علاوه بر خروج بنزین از اگزوز شامل موارد دیگری هم باشد. بوی شدید بنزین نزدیک اگزوز خودرو، روشن شدن چراغ چک و دوده زدن روی شمع موتور از مواردی هستند که تشخیص خام سوزی بنزین را آسان می کنند.

در خودروهای داخلی چون پراید و پژو به طور معمول این دست اتفاق می افتد.در ادامه راهکارهایی را که به وسیله آنها می توان از چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد برای شما شرح می دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

خام سوزی ماشین چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

برای اینکه موضوع خام سوختن بنزین را بدانیم باید بدانیم چه تفاوتی بین بنزین یک درجه و معمولی است که سوختن ناقص در آنها رخ دهد؟ بسته به نفت خام و فرآیندهای پالایش و استفاده در همه گریدهای بنزین دارای تولید یکسانی انرژی شیمیایی هستند. هنگام احتراق، بنزین درجه یک (با اکتان بالا) و بنزین معمولی ارزان‌تر و همینطور پرمصرف تر، همان مقدار انرژی گرمایی را می‌سازد که یک موتور برای تولید نیروی مکانیکی و حرکت از آن ایجاد می‌کند،استفاده می‌کند.

ابتدا ببینیم موتور واقعاً چه میزان از انرژی گرمایی خام را می توان به انرژی مکانیکی تبدیل کرد؟ از پژوهش های صورت گرفته می توان چنین استدلالی کرد.استفاده از سوخت‌های اکتان بالا در موتور مناسب در نهایت به قدرت مکانیکی بیشتر از همان مقدار سوخت معمولی می‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو برند فونیکس به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نوع سوخت با خام سوزی ماشین چه ارتباطی دارد؟

به عبارت دیگر، سوخت با اکتان بالاتر در برخی از خودروها یک مزیت است اما در برخی دیگر نه. این مورد اجازه می دهد تا عملکردهای عملکرد (مخصوصا آنهایی که نسبت به تراکم بالاتری دارند) بنزین را در فشارهای موتورهای بالاتر و همینطور بالاتر از حد بسوزانند. این شرایط در لحظه احتراق بازده ترمودینامیکی بهتری ایجاد می کند، بنابراین بیشتر از انرژی گرمایی بنزین است که به محرکه تبدیل می شود. میزان میزان یکنواختی یک بنزین زمان های خاص می شود به عنوان مثال در شرایط مشکل شتاب گیری، بنزین درجه پایین به سختی می سوزد.

بنزین درجه پایین به سختی می سوزد. مشکلات ناشی از خام سوزی در حالت ایده آل، بنزین تبخیر داخل سیلندر موتور با انتشار موجی از آتش که توسط شمع سیلندر مشتعل می شود، می سوزد و در این حالت شمع سیلندر مشتعل می شود ، می سوزد و در این حالت شمع سیلندر مشتعل می شود.خام سوزی بنزین ماشین اتفاق نمی افتد. این مورد انتقال نیرو به میل لنگ موتور و چرخ های خودرو را می کند. اما در فشار یا دماهای بالاتر، سوخت بنزین ماشین در محفظه های کوچک بخار بنزین رخ می دهد و صدای متفاوتی مانند کوبیدن و همچنین ضربه های مخرب بالقوه ایجاد می کند.

اینجاست که علت خام سوزی و دوده زدن شمع خودرو نمایان می شود. به طور کلی در بنزین با درجه اکتان بالاتر به راحتی خام سوزی رخ نمی دهد و در شرایط سخت نسبت به سوخت با اکتان پایین تر می سوزد. موتورهای مدرن، با سنسورها و کنترل های الکترونیکی، در جلوگیری از انفجار گاز با اکتان پایین موفق عمل کرده اند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو برند مزدا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

علت خام سوزی ماشین و دود سیاه خروجی از ماشین چیست؟

مهم ترین علت های خام سوزی ماشین خرابی سیستم جرقه زنی، نقص در سیستم انژکتور، نقص در سیستم اگزوز و خرابی سنسور تمیز و بقیه حسگرهای متصل به سیستم سوخت رسانی است. زمانی که یک خودرو دود تولید می کند، بسته رنگ و بوی آن موتور می تواند عامل اصلی تولید آن را شناسایی کند. مثلا خروج دود سفید از لوله اگزوز نشان می دهد که موتور خنک کننده مایع که از واشر خراب یا یکی دیگر از قطعات داخلی خراب است. موتور عبور کرده در محفظه احتراق می سوزد.

در واقع شلنگ دمیده شده رادیاتور که مایع خنک کننده را روی یک موتور داغ می پاشد، دود سفید رنگی شبیه بخار می کند. مایع خنک کننده دودی با بوی تند و شیرین تولید می کند و اگر بین انگشتان شما مالیده شود احساس می کنید. یا مثلا خروج دود آبی یا خاکستری با بوی تند و تلخ از لوله اگزوز نشانگر روغن سوزی موتور است و احتمال آن نشت سوپاپ،فرسوده شدن یا گیر کردن رینگ های پیستون، وصل شدن دریچه PCV، بیش از حد میل لنگ، عدم تعویض روغن یا استفاده از نوع نامناسب روغن است. مایع گیربکس مکیده شده به ورودی منیفولد از یک مدولاتور خلاء گیربکس معیوب، دود غلیظی مایل به خاکستری از لوله اگزوز خارج می کند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو آریو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

خروج دود سیاه از اگزوز به چه معنی است؟

خروج دود سیاه از اگزوز به این معنی است که احتراق ناقص در حال رخ دادن است. نشتی انژکتور سوخت، رگلاتور فشار سوخت معیوب، خرابی سنسور موتور یا جزء احتراق باعث می شود که به خام سوختن ماشین می شود که به سوخت خام غیر ممکن می شود. تا به سیستم اگزوز راه پیدا کند و از لوله اگزوز خارج شود. دود سیاه ناشی از یکی از این شرایط است و بوی بنزین شدیدی می دهد. تا زمانی که مشکل می شود، وسایل نقلیه شما ضعیف می شوند و مسموم می شوند می توانند ضعیفی مصرف کنند و حتی ممکن است به آن برسد. مهم ترین علت خام سوزی ماشین پراید خرابی شمع است!

شمع ماشین بخشی اساسی در همه ماشین ها است که اگر خراب شود نمی تواند خود را انجام دهد و سوختن بنزین در پراید و دیگر خودروها باعث می شود تا کل خودرو به خوبی کار کند و قطعات آسیب ببیند. خام‌سوزی می‌تواند در نهایت کاتالیست خودرو را درگیر کند. کاتالیست قطعه ای است که در مسیر خروج دود از اگزوز قرار دارد و مقدار آلایندگی که توسط خودرو تولید می شود را کاهش دهد.

اگر کاتالیست آسیب جدی حال ببیند هوا زیاد شده و با ایجاد بیماری های تنفسی صدمات جبران ناپذیری به انسان می زند. خرابی شمع خودرو گاهی مصائب دیگری نیز همراه خواهد بود که یکی از آنها سخت شدن استارت زدن است. این مشکل مخصوصا در سرمای صبح زمستان راننده را متحمل سختی می کند.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

علت خام سوزی ماشین و راهکار رفع آن

از عوامل دیگر خام سوزی سوزی ماشین که به آنها اشاره می کنند انژکتورها هستند. اگر مدت زمانی از تعویض انژکتورهای خودرو شما گذشته باشد قطر سوراخ های ریز روی انژکتور حالتی بیش از حد به خود گرفته و بنزین بیشتر به سیلندر می رسد. برای رفع خام سوزی پراید کافیست خودرو توسط سرویس کار چک شود. در این سرویس کار با توجه به میزان آسیب تصمیم به جابجایی یا تغییر مکان می گیرد.

سنسور مهم است ممکن است باعث خام سوزی موتور خودرو شود. این مقدار مقدار موجود در گازهای خارج شده از اگزوز را شناسایی می کند و اگر مقداری باشد اشتباهی می کند مقدار پاشش سوخت در سیلندرها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که ماشین سوزی بر روی ماشین باشد.  برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

مطالعه بیشتر  آشنایی با گیربکس CVT

نوشته های مشابه