اخبار و رویداد ها

ویتنام و سنگاپور کارخانه ساخت خودروی برقی را در آمریکا تاسیس می کنند

یک شرکت خودروساز ویتنامی به نام وین فست قراردادهایی با کردیت ایشوی سنگاپور و بانک سیتی گروپ امضا کرده تا حداقل ۴ میلیارد دلار برای تأسیس کارخانه خودروهای برقی هزینه شود.

همکاری سنگاپور و ویتنام برای تأسیس یک کارخانه تولید خودروهای الکتریکی در کارولینای شمالی نشان دهنده گسترش این پدیده و پایان دوران اقبال به خودروهای مبتنی بر سوخت‌های فسیلی است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

وین فست که در سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را آغاز کرد، در بازار ایالات متحده جایگاه قابل قبولی داشته و امیدوار است با خودروسازان قدیمی و استارت‌آپ‌های خودروساز این کشور رقابت کند. تولید دو خودروی شاسی بلند تمام برقی و یک مدل خودروی ساده برقی ارزان قیمت در دستور کار این شرکت ویتنامی قرار گرفته است.

به گفته این شرکت، کارخانه آن در کارولینای شمالی، با مساحت ۸۰۰ هکتار، در ابتدا ۱۵۰۰۰۰ خودروی الکتریکی در سال تولید خواهد کرد. وین فست وعده ایجاد ۷۵۰۰ شغل در این کارخانه را داده و گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تولید خود را آغاز کند.

طرف ویتنامی قرار است اولین نمایشگاه خود را در کالیفرنیا برای عرضه تولیداتش در روزهای آینده افتتاح کند و برای تأمین منابع دولتی نیز تلاش کند.

مطالعه بیشتر  سیستم تعلیق مک فرسون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *