آموزش و ترفند های خودرویی

۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید روغن موتور

یکی از اصلی‌ترین نیازهای تمامی خودروها روغن موتور است که برای عملکرد بهتر خودرو از آن استفاده می‌کنند. بدون شک موتور تمامی خودروها به عنوان اصلی‌ترین قسمت نیاز به رسیدگی دارد. حال انتخاب یک روغن موتور مناسب به تناسب نوع موتور بسیار مهم است. از این رو شما کاربران عزیز با اکتفا به راهنمای خرید روغن موتور می‌توانید بهترین روغن موتور بازار را انتخاب کنید. اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

اهمیت استفاده از روغن موتور

روغن موتور یکی از نیازهای اصلی موتور هر خودرویی است که این عنصر ضروری برای عملکرد خودرو اهمیت دارد. برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر موتور خودرو استفاده از یک روغن موتور مناسب و با کیفیت الزامی است. این روغن‌ها را برای کاهش اصطکاک و سایش اجزای مکانیکی موتور استفاده می‌کنند که در تماس با یکدیگر هستند. برای عملکرد بهتر خودرو باید موتور آن بازدهی عالی داشته باشد.

حال عملکرد موتور نیز به یک تغذیه مناسب نظیر روغن عالی بستگی دارد. یک روغن موتور از زنگ زدگی و خوردگی موتور جلوگیری می‌کند. همچنین تمامی مواد معلق در موتور که حاصل سایش قطعات هستند را نیز پاک‌سازی خواهد کرد. از وظایف دیگر روغن‌موتور می‌توان به آب‌بندی موتور و محافظت از سطوح فلزی آن اشاره داشت. روغن موتور دارای انواع مختلفی است که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش خودرو های به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید روغن موتور

برای خرید یک روغن موتور مناسب بدون شک توجه به راهنمای خرید روغن موتور الزامی است. با توجه به تنوعی از برندهای مختلف که در بازار روغن موتور دیده می‌شود، باید بدانید چه نوع روغنی برای موتور خودرو شما مناسب خواهد بود.
روغن موتور در دو نوع روغن موتور معدنی و روغن موتور صنعتی به تولید می‌رسد. حال روغن موتور صنعتی نیز خود در دو نوع سنتتیک و نیمه سنتتیک هستند. روغن موتورهای مینرال جزء روغن‌های قدیمی و اولیه‌ای هستند که از نفت خام تولید می‌ شوند.

این روغن‌ها مناسب خودروهای قدیمی هستند که پیشرانه‌های قدیمی دارند. حال روغن‌موتورهای صنعتی از ترکیبات شیمیایی حاصل می‌شوند. برای خودروهای جدید با پیشرانه‌هایی با تکنولوژی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روغن موتورها با کمترین ناخالصی اما بیشترین قابلیت روانکاری به تولید می‌رسد.
اگر قصد خرید روغن موتور برای خودروهای قدیمی دارید، بدون شک باید روغن موتور مینرال را انتخاب کنید. برای خودروهای جدید نیز بدون شک روغن موتور صنعتی بهترین گزینه است.

راهنمای خرید روغن موتور

⦁ برند

روغن موتور در دو نوع مینرال و صنعتی در بازار وجود دارد که به تناسب نوع خودرو باید آن‌ها را انتخاب کرد. هر یک از این روغن موتورها با تنوع زیادی از انواع برندهای مختلف به تولید می‌رسند. در راهنمای انتخاب روغن موتور توجه به برند اهمیت بسیار زیادی دارد.

برخی از برندها با درصد ناخالصی بسیار کمتر و کیفیت عالی‌تر روانه بازار شده‌اند. بدون شک خودروهایی عملکرد بهتر دارند و موتور آن‌ها دارای طول عمر بیشتر است که روغن موتور با کیفیتی را انتخاب می‌کنند. قبل از انتخاب روغن موتور در رابطه با بهترین برند و تولیدکنندگان روغن موتور در بازار اطلاعاتی به دست آورید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید ماشین ام جی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

چند نکته طلایی برای انتخاب روغن موتور

با توجه به راهنمای خرید روغن موتور می‌توانید بهترین روغن موتور بازار را با درصد خالصی بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید.

⦁ ویسکوزیته

از نکات مهم خرید توجه به ویسکوزیته یا گرانروی روغن موتور است. درصد غلظت روغن موتور اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعاً روی عملکرد روغن موتور تأثیر خواهد داشت. روغن موتورهایی که ویسکوزیته بالاتری دارند که غلیظ‌تر هستند، عملکرد آن‌ها بهتر است. حال گرانروی تمامی انواع روغن موتورها با استاندارد SAE مشخص می‌شود. این استاندارد را با عددی بین صفر تا ۶۰ تعیین می‌کنند که هر چقدر بیشتر بدون شک ویسکوزیته آن بالاتر است.

⦁ نوع گرید

روغن موتورها در دو نوع مونو گرید و مالتی گرید به تولید می‌رسند که هر یک کاربرد خاصی دارند. روغن موتورهای مونوگرید شامل روغن‌های تک درجه‌ای هستند که تنها در یک محدوده دمایی مشخص جوابگو خواهند بود.

معمولاً روغن موتورهایی که برای هوای گرم به تولید می‌رسند ویسکوزیته آن‌ها با عدد نمایش داده می‌شود. حال روغن موتورهایی که برای هوای سرد به تولید می‌رسند آن‌ها را با حرف w نمایش می‌دهند.

⦁ استاندارد API

در راهنمای خرید روغن موتور به استانداردهای ساخت روغن نیز اشاره می‌شود. استاندارد API تعیین‌کننده سطح کیفیت روغن موتور است که برای موتورهای بنزینی و دیزلی از آن استفاده می‌کنند. معمولاً برای موتور بنزینی از حرف S و برای موتورهای دیزلی از حرف C استفاده شده است.

البته در این استاندارد برای هر یک از این روغن موتورها برای تشخیص کیفیت حروف دیگری نیز وجود دارد. این استاندارد از نظر کیفیت برای روغن موتور بنزینی پس از حروف s و C از حروف A تا N را نمایش می‌دهند. برای روغن موتورهای دیزلی نیز پس از حروف C یکی از حروف A تا J در نظر گرفته می‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید دیگنیتی پرستیژ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای انتخاب روغن موتور

نکته

  • قطعاً با اکتفا به راهنمای خرید روغن موتور تصمیم دارید تا بهترین روغن خودرو را تهیه کنید. حال بهتر است به چند نکته مهم برای استفاده از روغن موتور و عملکرد مناسب آن توجه داشته باشید.
  • هرگز چندین روغن موتور را که مشخصات مختلفی دارند با یکدیگر ترکیب نکنید.
  • برای عملکرد بهتر روغن موتور هرگز به آن افزودنی اضافه نکنید. مگر اینکه مطمئن باشید این افزودنی‌ها سازگار با روغن خودرو هستند.
  • به تاریخ استفاده از روغن خودرو توجه داشته باشید که این نکته در راهنمای خرید روغن موتور نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • برای انتخاب نوع روغن خودرو حتماً به شرایط آب و هوایی توجه کنید.

جمع‌ بندی 

روغن موتور به عنوان یک ترکیب پیچیده از اصلی‌ ترین نیازهای موتور هر خودرویی محسوب می‌شود. حال تمامی خودروها برای عملکرد مناسب نیاز به روغن مناسبی نیز دارند. هر چقدر کیفیت روغن موتور بهتر باشد، بدون شک کارایی و عملکرد موتور به عنوان قلب تپنده خودرو نیز افزایش می‌یابد. هنگام خرید باید به راهنمای خرید روغن موتور توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین روغن موتور بازار را از هر نظر تهیه کنید.

حال خرید روغن موتور از یک مرکز قابل اعتماد به عنوان یکی از نکات مهم شناخته می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم تا از مراکز قابل اعتمادی چون سایت نیک‌بخت خودرو روغن موتور مورد نیاز با خودروی خود را با کیفیت عالی بخرید. کارشناسان این مجموعه جهت ارائه مشاوره‌های لازم پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز هستند.

مطالعه بیشتر  راهنمای خرید خودرو کلاسیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *