آموزش و ترفند های خودروییاخبار و رویداد ها

 روش های فروش ماشین پول لازم

 روش های فروش ماشین پول لازم ، مزایا و معایب آن 

تقریبا اکثر ما در شرایطی هستیم که به پول نیاز داریم و مجبوریم دارایی های خود مانند زمین، لوازم خانگی و خودرو را بفروشیم تا بتوانیم پول مورد نیاز خود را بدست آوریم. اما چون فروش زمین و ملک وقت گیر می باشد و فروش لوازم خانگی نمی تواند پول زیادی را تامین کند، اولین و آخرین گزینه ما فروش خودرو است. فروش اتومبیل راحت تر از زمین و ملک می باشد و پول بسیار بیشتری نسبت به لوازم خانگی فراهم می کند.

اما در شرایط اضطراری و حاد نمی توان زمان زیادی را صرف یافتن مشتری کرد که خودرو را با توجه به ارزش واقعی آن از ما بخرد و باید به مبالغ بسیار کم تری بسنده کنیم، به عبارت دیگر برای فروش به پول نیاز داریم.

اما اگر به نکات و موارد توجه کنیم و خودروی فرسوده را با پول لازم به درستی بفروشیم، می توانیم معامله ای مطمئن و سریع داشته باشیم.

برای اطلاع از قیمت خودرو باید مراحل مختلف  تایین قیمت خودرو را طی کنید. از آن جایی که همیشه استرس زیان دهی در معامله وجود دارد و همه علاقه مند به خرید محصولات باکیفیت و سالم هستند، بهتر است قبل از فروش خودرو از تخصص آن غافل نشوید. هرچه رویه های متخصص خودرو تخصصی تر باشد، احتمال ضرر کم تری خواهید داشت. زیرا اطلاعات کاملی در مورد جزئیات خودرویی که می خواهید بخرید به دست خواهید آورد.

یکی از موارد ضروری دیگر در کارشناسی خودرو، بررسی رنگ بدنه خودرو می باشد. شاید در نگاه اول عده ای تصور کنند که تشخیص اصالت بدنه خودرو کار ساده ای می باشد و می توان بدون نیاز به نظر کارشناسی درباره آن اظهار نظر کرد.

زیرا برخی از پولیش ها و نقاش های خودرو با چنان دقت و ظرافتی کار خود را انجام می دهند که تشخیص تغییرات ایجاد شده در بدنه خودرو امکان پذیر نیست و جز خود شخص و کارشناس رنگ خودرو هیچ کس دیگری نمی تواند از آن مطلع شود.

می توانید برای فروش خودرو به مجموعه نیکبخت خودرو مراجعه کنید و از مشاوران ماهر و با تجربه آن کمک و راهنمایی بگیرید.

روش های فروش خودروهای دست دوم

چند سال پیش، اگر می خواستید یک ماشین دست دوم بفروشید، یا باید آن را به یک فروشنده می فروختید، یا ماشین دست دوم را به شخص مورد اعتماد می دادید تا برای شما بفروشد . کاغذی با عبارت “فروش” و چسباندن آن پشت شیشه، یا ماشین خود را به بازار خودرو می بردید و منتظر مشتری می ماندید. اما اکنون به لطف اینترنت، فروش خودرو به خصوص خودروی دست دوم آسان تر و سریع تر شده است.

فروش شخصی خودروهای دست دوم

اولین روش فروش ماشین دست دوم این است که شما می توانید از خانواده، آشنایان و همسایگان خود به دنبال شخصی بگردید که ماشین شما را بخرد و بتواند پول را نقدا به شما پرداخت کند. این روش مشکلاتی دارد، یکی اینکه در بین افراد کمتر خریدار پیدا می شود .

فروش خودرو به نمایشگاه

راه دومی که می توانید خودروی دست دوم بفروشید، رفتن به نمایشگاه های خودرو می باشد. به این ترتیب باید خودروی خود را جلوی نمایشگاه ها ببرید و از آن ها بپرسید که آیا خریدار هستند یا خیر. اما ممکن است نمایشگاه ها به هر دلیلی خودروی شما را نخرند و یا با یافتن مشتری برای خودروی شما موافقت نکنند و در نتیجه وقت شما تلف شود. حتی اگر به توافق اولیه برسید، مرحله بعدی مذاکره در مورد قیمت و روش پرداخت است.

 روش های فروش ماشین پول لازم ، مزایا و معایب آن - نیکبخت خودرو

فروش در بازار خودروهای دست دوم

فروش خودرو پول لازم در بازار خودرو  یکی از روش هایی است که می توانید آن را امتحان کنید. اما این روش ۱۰۰% ایمن و دقیق نیست، البته برای خریدار باید ساعت ها زیر آفتاب منتظر بمانید.

آگهی فروش ماشین دست دوم

تبلیغات در روزنامه راه دیگری است برای پیدا کردن مشتری ماشین دست دوم . برای ثبت آگهی در مطبوعات باید هزینه پرداخت کنید و منتظر بمانید تا خریدار با شماره تلفن شما تماس بگیرد. چند سالی است که روزنامه ها جای خود را به سایت های تبلیغاتی داده اند و اگرچه قیمت ثبت آگهی کاهش یافته و مخاطبان بیشتری دارند، اما همچنان باید منتظر فروش خودرو باشید.

 روش های فروش ماشین پول لازم ، مزایا و معایب آن - نیکبخت خودرو

سایت فروش خودروهای دست دوم

آخرین، بهترین و مطمئن ترین روش، سایت های فروش خودروهای دست دوم است. این سایت ها چند سالی است که وجود دارند و کار را برای فروشندگان و خریداران خودرو آسان کرده اند. این سایت ها مخصوصا در هنگام فروش فوری خودرو کارکرده مفید هستند و مشکل مشتری یابی و استرس دریافت پول و کارهای اداری را ندارند.

روش های دریافت پول

افرادی که به پول نیاز دارند علاوه بر فروش سریع خودروهای دست دوم، می خواهند به سرعت به پول برسند. با در نظر گرفتن این مورد، بهترین راه دریافت پول برای فروش خودروی دست دوم، روش نقدی است که فروشنده کل مبلغ خودرو را یکجا دریافت می کند. اما این کار همیشه امکان پذیر نیست و  بخشی از مبلغ فروش خودروی دست دوم به وسیله چک و سفته  انجام می شود .

روش پارکینگ و صرافی

یکی از روش هایی که برای دریافت پول برای فروش ماشین دست دوم استفاده می شود، روش پارک و صرافی است. در این روش خریدار قسمت زیادی از قیمت را به فروشنده می پردازد و خودرو به پارکینگ منتقل می شود. نیمی از قبض پارکینگ در دست فروشنده می ماند و نیمی دیگر از قبض به خریدار داده می شود. هر گاه خریدار تمام مبلغ را پرداخت کند و سند منتقل شود، فروشنده نیمی از قبض را به خریدار می دهد.

 روش های فروش ماشین پول لازم ، مزایا و معایب آن - نیکبخت خودرو

 

روش قولنامه ای

یکی از رایج ترین روش ها در بازار خودرو نوشتن قولنامه می باشد. در این روش خریدار و فروشنده به صورت دستی قرارداد می نویسند و فروشنده مبلغ بسیار کمی را به عنوان ودیعه از خریدار دریافت می کند. هر گاه خریدار کل مبلغ خودرو را به صورت نقد یا چک به فروشنده تحویل دهد، سند خودرو به نام خریدار مهر می شود.

روش نقدی

بهترین راه برای دریافت پول لازم برای فروش خودروی کارکرده، روش نقدی است، پس از انتقال سند به نام خریدار، کل مبلغ به حساب فروشنده واریز می شود. سایت های فروش خودروهای دست دوم از این روش برای پرداخت مبلغ خودرو به فروشندگان استفاده می کنند.

مدارک مورد نیاز برای فروش خودرو

برای فروش خودروی دست دوم خود باید این مدارک را به همراه داشته باشید تا بتوانید خودرو خود را سریع بفروشید و پول آن را زودتر دریافت کنید.

۱ – کارت شناسایی

۲ – برگ سبز

۳ – سند ثبت خودرو

۴ – کارت ماشین

۵ – کارت سوخت

۶ – معاینه فنی

۷ – بیمه شخص ثالث

۸ – فاکتور فروش

۹ – برگه خلافی خودرو

۱۰ – برگه تسویه عوارض خودرو

۱۱ – وکالت نامه

۱۲ – تایید محل سکونت

۱۳ – کارت گارانتی

همان طور که گفتیم سریع ترین راه برای فروش خودروی پول لازم استفاده از خدمات سایت های فعال در این زمینه است .

برای فروش خودروی کارکرده از طریق سایت های خودرو کافیست مشخصات خودرو و شماره تماس را در سایت از منزل، محل کار یا هر کجا که هستید وارد کنید. دقایقی بعد برای تعیین روز و ساعت حضور در شعبه با شما تماس گرفته می شود. در روز و ساعت تعیین شده خودروی دست دوم در کمتر از یک ساعت در شعبه ارزیابی و قیمت گذاری می شود. تمامی کارها از قبیل پرداخت معوقات و عوارض و … در شعبه در همان روز انجام می شود و پول به سرعت به حساب واریز می شود.

به این ترتیب فروشندگان خودروی فرسوده در کم ترین زمان و مطمئن ترین و آسان ترین راه درآمد لازم را به دست می آورند و وجه حاصل از فروش خودروی فرسوده در کم ترین زمان ممکن به حساب آن ها واریز می شود.

سریع ترین راه برای فروش خودرو چیست؟

امروزه خرید اینترنتی حرف اول را در همه زمینه ها می زند. اینترنت با توجه به مشغله های زیاد مخصوصا در ایام کرونا به کمک ما آمد.

اولین کاری که برای فروش خودرو  باید انجام دهید این است که به سایت های آنلاین آگهی خودرو مراجعه کنید و ببینید چند فروشنده خودروی هم مدل را با خودروی شما عرضه می کنند.

باید گفت که پیدا کردن سایت تخصصی در زمینه خودرو هم راحت می باشد هم سخت. یافتن سایت فروش خودروهای دست دوم و نو در مرحله اول کار آسانی است اما داشتن تخصص و نحوه معامله خودرو یکی از مهم ترین مواردی است که باید بیشتر به آن توجه کنید. به این مهم توجه کنید که نمایندگی های خودرو قیمت های بالاتر و متفاوتی را نسبت به نمایندگی های مستقیم خودرو اعلام می کنند.

ماشین را کارشناسی کنید

کارشناسی خودرو یکی از مراحل اولیه فروش خودرو می باشد. اگر بدون استفاده از مهارت یک متخصص ، خودرو بخرید، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. باید توجه داشته باشید که حتی خرید خودرو از نمایشگاه های خودرو نیز باعث ضرر و زیان می شود.

در نظر داشته باشید در زمان فروش خودرو تاییدیه لازم سلامت فنی و بدنه خودرو را از کارشناس دریافت کنید در غیر این صورت احتمال وارد شدن خسارت مالی و جانی بسیار بالا خواهد بود.

دانستن نقاط قوت و ضعف خودرو می تواند گزینه مثبتی برای شما باشد. زیرا این امر باعث می شود در هنگام فروش خودروی داخلی و فروش خودرو در ارائه اطلاعات مورد نیاز صادق باشید و حتی پس از فروش نهایی خودرو، خودرو را کم فروشی نکنید.

اطلاعاتی مانند نام سازنده، عملکرد خودرو، مصرف سوخت در هر صد کیلومتر، مشخصات فنی و سایر اطلاعات ذکر شده در سند را بدانید.

باید بدانید هنگام فروش خودرو چه مدارکی باید همراه داشته باشید.

چند نکته مهم برای پرداخت پول هنگام خرید خودرو

در این جا لازم است به ۹ توصیه زیر برای پرداخت هزینه خرید خودرو توجه کنید:

۱ – تحت هیچ شرایطی، حتی در هنگام برخورد با افراد شناخته شده، بدون داشتن قولنامه کتبی وجهی را به فروشنده پرداخت نکنید.

۲ – توجه داشته باشید که دریافت وجه و اخذ نمایندگی از فروشنده دو موضوع کاملا متفاوت است. حتی اگر در ازای پرداخت تمام یا بیشتر مبلغ توافق شده، وکالت نامه معتبری از فروشنده دریافت کرده باشید. باز هم می تواند ادعا کند که بابت فروش ماشین از شما پولی دریافت نکرده است!

۳ – مبلغ معامله را اکیدا به شخصی که سند خودرو به نام او رسمی است پرداخت کنید.

۴ – معمولا توصیه می شود قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به تنظیم مبایعه نامه یا قولنامه در محل تعویض پلاک و انتقال وجه اقدام شود.

۵ – در تصاویری که خودرو را به صورت اقساطی خریداری می کنید حتما فیش های تسویه حساب را از فروشنده بگیرید و در مبایعه نامه مبلغ باقی مانده پرداخت خودرو را مشخص کنید.

۶ – اگر به دنبال فروش اقساطی خارجی یا داخلی هستید، حتما مدارک بانکی خریدار را با دقت و وسواس بررسی کرده اید.

۷ – الزام قانونی تهیه ۲ برگ مبایعه نامه یا مبایعه نامه مربوط به فروشنده و خریدار را در حین معامله در نظر داشته باشید.

۸ – توصیه می شود در هنگام پرداخت هزینه خودرو کم ترین پیش پرداخت ممکن را پرداخت کنید. زیرا با این کار در صورت انصراف از معامله با مشکلات کم تری مواجه خواهید شد.

۹ – تنها در صورتی که سند رسمی معامله به نام شما باشد کل قیمت خودرو را یک جا پرداخت کنید و درصدی از کل مبلغ معامله را تا زمان  تنظیم سند قطعی نزد خود نگه دارید.

مطالعه بیشتر  تیگو 7 پرو با رنگ جدید تولید می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *