اخبار و رویداد ها

عرضه ۵۰۰ دستگاه وانت کارا در بورس

طبق اعلامیه ای که سازمان بورس کالا بیان کرده است : گروه خودروسازی بهمن موتور در روز سه شنبه مورخ ۲۰/۱۰/۱۴۰۱ ، طرح فروش ۵۰۰ دستگاه وانت کارا دو کابین  را در نظر گرفته که با شرایط خاصی فروخته میشود؛ همان طور که در بالا گفته شد ، تاریخ عرضه و ثبت نام این خودرو ۲۰ دی ماه و تاریخ تحویل وانت کارا  ۱۴/۱۲/۱۴۰۱ میباشد  که حدود ۵۷ روز میشود .

عرضه 500 دستگاه وانت کارا در بورس _نیکبخت خودرو

شرایط خرید وانت کارا

بر اساس بخش نامه ای که برای فروش مزدا کارا  منتشر شده ، قیمت پایه اعلام شده این خودرو ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که در رنگ های سفید و به تعداد ۵۰۰ دستگاه عرضه میشود .

پیش پرداخت خرید این خودرو ۱۰ درصد اعلام شده ، که مبلغ ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان میباشد ، درخواست کنندگان این خودرو باید به این موضوع توجه داشته باشند که به اضافه قیمت نهایی که برای خودرو پرداخت میکنند وظیفه دارند که مبلغ ۹% درصد را به عنوان مالیات و همچنین مبلغ ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۸ تومان به عنوان هزینه بیمه و شماره گذاری پلاک خودرویشان نیز میباشند .

در ادامه  به معرفی این خودرو میپردازیم : در اوایل دهه نود پس از توقف تولید پیکان در ایران خودرو،  پیکان وانت جای خود را  به مزدا  کارا و اریسان داده است. درآن سال ها مزدا به دلیل تحریم های موجود در ایران ، مزدا تمایلی با همکاری با شرکت بهمن موتور را نداشت و به همین دلیل با مشکلات زیادی رو در رو شدند که برای حل این مشکلشان شرکت خودرو سازی بهمن موتور ، با گذاشتن سرمایه به مقدار ۱۰ میلیارد تومان ، و با استفاده از طراحی مزدا شروع به تولید وانت جدیدی به نام وانت کارا کردند که از لحاظ ظاهری تقریبا میتوان گفت تغییری با وانت مزدا نداشت اما از لحاظ باطنی تغییرات زیادی در آن رخ داده بود .

وانت کارا از فصل پاییز سال ۱۳۹۳ که توسط گروه خودروسازی بهمن موتور تولید شد با موتور ۷/۱ دهم لیتری که قبل از وانت کارا روی پیکان نصب بود و قبل از خودوری پیکان روی پژو روآ امتحان خود را پس داده بود قرار گرفت و به جز تغییر موتوری در ۳۰۰ قطعه این ماشین نسبت به وانت مزدا بهبود یافته بودند یا تفاوت داشتیم که بیشتر این تغییرات در بخش سیستم سوخت رسانی ، مجموعه برق ، شاسی ، سیستم خنک کاری ، ترمز و اگزوز خلاصه میشدند .

اما همزمان با تولیدات وانت کارا در شرکت بهمن موتور مزدا بخش مربوط به تولیدات موتور خود را به شرکت خودروسازی فورد فروخت و بهمن موتور برای ادامه تولیدات انبوه موتور های ۲ لیتری از چینی ها کمک خواست و با کمک شرکت DAE  شرکت خودروسازی بهمن موتور وانت کارا را با موتور های ۲ لیتری شروع به تولید کرد .

اما موتور ۲ لیتری چینی  وانت کارا با وانت مزدا ژاپنی  تفاوت هایی داشت که میتوان به ۱۶ سوپاپه بودن آن و ۲۰ درصد قدرت بیشتر و ۱۰ درصد گشتاور بالاتر به همراه ۲۰ درصد مصرف سوخت کم تر اشاره کرد. درسال ۱۳۹۹ تیپ جدیدی از وانت کارا به نام تیپ ۳ وارد بازار شد که ویژگی های جدیدی مثل : فرمان هیدرولیک، تغییر فرم صندلی ها، سقف کاذب،

افتاب گیر، قفل مرکزی با ریموت، مجهز شدن رادیو پخش به AUX و کارت حافظه، و از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تیپ ۴ به بازار عرضه شد که تغییرات کمی در ظاهری و فنی ایجاد شد که اینه های جانبی جدید و حذف مه شکن در سپر عقب و به جهت امنیت بیشتر خودرو مجهز به ایموبلایزر روی ریموت و سویچ یدکی نیز قرار گرفته است.

عرضه 500 دستگاه وانت کارا در بورس _نیکبخت خودرو

مشخصات فنی خودرو

این خودرو محور محرکش از دیفرانسیل عقب و دارای گیربکس ۵ دنده دستی و پیشرانه ۴ سیلندر یورو پنج و حجم موتور ۲ لیتری از سال ۱۳۹۳ به بعد را داراست که با این مشخصات قدرت ۱۱۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۱ نیوتون متر  و شتاب صفر تا صد ۱۴.۵ ثانیه را با وزن ۱۳۳۰ کیلوگرم به ما میدهد ،  مصرف سوخت ترکیبی این خودرو  ۸.۱ دهم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومترمی باشد  و  حجم باک خودرو ۶۶ لیتر است  .

تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  فورد موتور به دلیل نقض فنی، بیش از 3.3 میلیون خودرو را فراخوان کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *