اخبار و رویداد ها

 مقایسه خودرو بی ام و  Z4 و آلفا رومئو

امروزه کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که اسم خودروسازی معروف بی ام و را نشنیده باشد. و با محصولات لوکس این شرکت آشنایی نداشته باشد. بی ام و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ به منظور تولید موتورهای هواپیما تاسیس شد و تا پایان جنگ جهانی دوم نیز به همین منظور در حال فعالیت بود اما بعد از جنگ جهانی تمرکز خود را روی تولید خودروها و موتورهای لوکس معطوف کرد. امروزه خودروسازی بی ام و مالک شرکت رولز رویس ، موتور کارز و شرکت مینی است و تمامی این شرکت ها و بی ام و زیر مجموعه خودروسازی فولکس واگن میباشند!

معرفی خودرو بی ام و  Z4

بی ام و Z4

این خودرو جزء محصولات اسپرت بی ام و به حساب می آید که طرفداران فراوانی در سطح دنیا به خصوص در ایران دارد. بیایید کمی با آپشن ها و امکانات این خودروی زیبا و جذاب آشنا شویم

کنترل پایداری الکترونیکی

این تکنولوژی با به حداقل رساندن مقدار لغزش ها ایمنی ماشین را بالا میبرد. به طور مثال هنگامی که راننده کنترل ماشین را از دست می دهد این سیستم با کمک ترمزها کنترل خودرو را بدست میگیرد.

فرمان گرم کن دار

این آپشن همانگونه که از اسمش پیداست باعث گرم شدن فرمان میشود و برای کسانی که در هنگام رانندگی انگشتان شان خشک و سفت میشود بسیار مناسب میباشد. هر چند برای تمامی افراد این آپشن بسیار مناسب و لذت بخش است و حس بسیار خوبی در افراد هنگام رانندگی ایجاد میکند.

پارک اتومات

این ویژگی هم با توجه به اسم آن برای پارک خودکار خودرواستفاده میشود و بسیار پرکاربرد میباشد و کار پارک کردن را راحت کرده است.

کروز کنترل

کروز کنترل ، یکی از آپشن های جذاب خودروهایی در این سبک و سیاق میباشد. عملکرد این سیستم به اینگونه است که راننده یک سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف میکند و کروز کنترل نیروی دریچه خودرو را برای حفظ سرعت تعیین شده توسط راننده را برعهده میگیرد.

آیینه الکتروکرومیک

این آینه کارکرد بسیار ساده ای دارد ،  هنگامی که نور افتاب و یا نور چراغ خودروهای دیگر به آیینه ها برخورد میکند این آینه ها به طور خودکار تیره میشوند تا باعث آزار چشم راننده نشوند.

تنظیم خودرکار باد تایرها

یک سیستم الکترونیکی برای نظارت بر باد لاستیک ها میباشد و اطلاعات مربوط به تایرها را در صفحه نمایش و یا از طریق چراغ هشدار دهنده اعلام میکند. از فواید این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره کرد : جلوگیری از تصادف ، کاهش مصرف سوخت و کاهش ساییده شدن لاستیک ها

کولر دو منظوره

این  قابلیت به راننده این اجازه را میدهد که هم زمان کولر را روی باد سرد و یا باد گرم قرار دهد و بخشی از سرنشینان از باد گرم استفاده کنند و بخشی دیگر از باد سرد لذت ببرند.

یکپارچه سازی دستگاه های هوشمند

این ویژگی باعث میشود تا استفاده از ویژگی ها ی مختلف در داخل ماشین ایمن تر شود. به طور مثال راننده میتواند با موبایل به ماشین خود دسترسی داشته باشد و آن را شخصی سازی کند و به راحتی کنترل آن را بدست بگیرد.

سیستم ناوبری خودرو

این قابلیت با استفاده از نقشه موجود در حافظه خودرو ، لوکیشن دقیق راننده را بر روی مانیتور خودرو نمایش می دهد و اطلاعات مسیر را در اختیار او قرار می دهد.

از دیگر آپشن های این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

رادیو ماهواره ای ، قفل مرکزی ، دوربین دنده عقب ، وای فای ، دستیار ترمز اضطراری ، سیستم کنترل کشش ، کلید استارت موتور ، ترمز دستی الکترو.نیکی ،سیستم ضد سرقت خودرو و ….

معرفی خودرو آلفا رومئو

الفا رومئو

آلفا رومئو یک خودروی هاچ بک ایتالیایی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد.این خودرو همانطور که از اسمش پیداشت ساخت شرکت خودروسازی آلفا رومئو میباشد. این شرکت ایتالیایی در سال ۱۹۰۶ در شهر میلان توسط شرکت خودروسازی فرانسوی داراک و با مشارکت چند سرمایه گذار ایتالیایی تاسیس شد. در ابتدا این شرکت به مونتاژ خودروهای شرکت داراک می پرداخت اما بتدریج به سوی ساخت خودرو رفتند و اولین خودروی خود را در سال ۱۹۱۰ ساختند

در قسمت زیر تعدادی از آپشن های این خودروی زیبا را برای شما درج کرده ایم :

مسیریاب ماهواره ای

این یکی از بهترین فیچرهای الفا رومئو میباشد که رانندگی را برای شما بسیار راحتتر و دلنشین تر میکند. شما هنگامی که قصد عزیمت به جایی را دارید مقصد را وارد میکنید و این سیستم بهترین و کم ترافیک ترین مسیر را به شما پیشنهاد میکند و زمان تقریبی رسیدن به مقصد را هم به شما اعلام میکند تا با خیال راحت رانندگی کنید و برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

سنسور پارک خودکار

امروزه با توجه به کمبود جای پارک و مشکلات ناشی از آن این قابلیت کمک بسیار زیادی به رانندگان میکند تا براحتی در جاهای تنگ و کوچک خودروی خود را پارک کنند.

گرم کن صندلی

این ویژگی شاید در ظاهر بسیار ساده به نظر بیاید ولی بسیاری از خودروهای داخلی همین ویژگی را ندارند! رانندگی در زمستان روی یک صندلی گرم قطعا بسیار لذت بخش میباشد و میتواند تجربه خاصی را برای رانندگان به همراه داشته باشد.

ایزوفیکس

بدون شک یکی از بهترین آپشن های آلفا رومئو سیستم ایزو فیکس میباشد. ایزوفیکس یک فیچر امنیتی برای صندلی کودک است. به شکل دو گیره در صندلی های عقب قرار گرفته اند و لنگر ایمنی برای صندلی کودک را فراهم میکند.

کنترل خودرو در سربالایی

هنگامی که شما در یک سربالایی بالا حرکت میکنید و پدال ترمز را فشار می دهید آپشن کنترل سربالایی فعال میشود تا ماشین راحتتر از سربالایی بالا برود و همچنین امنیت خودرو در اینچنین مواقع حفظ شود.

از دیگر آپشن های آلفا رومئو c4 میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

کنترل کشش ، صندلی اسپرت ، چراغ های مه شکن ، ترمز ABS ، سیستم کنترل هوا ، و…

در جدول زیر مقایسه کلی این دو خودروی محبوب رامیتوانید مشاهده کنید

مشخصات بدنه بی ام و  Z4 آلفا رومئو
نوع بدنه رودستر رودستر
ابعاد بدنه ۴۲۳۹ در ۱۷۹۰ در ۱۲۹۱ میلی‌متر ۳۹۸۸ در ۱۸۶۷ در ۱۱۸۴ میلی‌ متر
فاصله بین دو محور ۲۴۹۶ میلی‌ متر ۲۳۸۰ میلی‌ متر
تعداد سرنشین ۲ ۲
حجم صندوق عقب ۱۰۵
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم ۱۱۲۸ کیلوگرم

 

مشخصات محرکه بی ام و  Z4 آلفا رومئو
نوع پیشرانه خطی خطی
تعداد سیلندر ۴ ۴
حجم پیشرانه ۱۹۹۷ سی‌ سی ۱۷۴۲ سی‌ سی
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
توربوشارژر هست هست
سوپرشارژر نیست نیست
حداکثر توان ۲۴۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ۲۳۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور  ۳۵۰ نیوتن‌ متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه ۳۵۰ نیوتن‌ متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۵ ثانیه ۴.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت

 

مصرف سوخت بی ام و  Z4 آلفا رومئو
میزان مصرف سوخت شهری ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
میزان مصرف سوخت در بزرگراه‌ ها ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
میزان مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر ۴۰ لیتر
سیستم استارت-استاپ ندارد ندارد

 

سیستم انتقال قدرت بی ام و  Z4 آلفا رومئو
نوع جعبه‌دنده خودکار خودکار دوکلاچ
تعداد دنده ۸ ۶
دیفرانسیل لغزش محدود ندارد ندارد
محور محرک عقب عقب

 

شاسی بی ام و  Z4 آلفا رومئو
سیستم فرمان هیدرولیک برقی
ستون فرمان تلسکوپی دارد دارد
سیستم تعلیق جلو دوجناقی
سیستم تعلیق عقب مک فرسون
سیستم ترمز جلو دیسکی دیسکی خنک‌شونده
سیستم ترمز عقب دیسکی دیسکی خنک‌شونده
سیستم بازیابی انرژی ترمز ندارد ندارد

 

امکانات داخلی بی ام و  Z4 آلفا رومئو
استارت بدون کلید ندارد دارد
نمایشگر سربالا ندارد ندارد
سنسور باران دارد ندارد
ترمز دستی برقی ندارد ندارد
کامپیوتر سفری دارد دارد
قطب‌نما ندارد ندارد
دماسنج دارد دارد
آینه الکتروکروماتیک دارد دارد
گرم‌کن آینه ندارد دارد
دوربین دنده عقب ندارد دارد
سانروف ندارد ندارد
قفل صندلی کودک ندارد دارد

 

مطالعه بیشتر  پیکاپ بهمن G9 رسما رونمایی شد

نوشته های مشابه