اخبار و رویداد ها

معرفی آرتورا، سوپر اسپرت مک لارن

معرفی آرتورا، سوپر اسپرت مک لارن

مک لارن بعد از خودروی هیبریدی P1، که موفقیت آمیز بود حالا محصول جدید خود را با نام آرتورا معرفی کرده که دارای مصرف سوخت بسیار پایین است تقریبا در  هر صد کیلومتر ۴.۷  لیتر بنزین می سوزاند .

مصرف زیاد  سوخت در مدل های سوپراسپرت و ابرخودرو یکی از نکات منفی می باشد و مخالفت فعالان محیط زیست را در پی داشته چرا که برخی خودروهای سوپر اسپرت مانند لامبورگینی اونتادو مصرف سوختی بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارند و به غیر از مصرف بالای بنزین گازهای سمی نیز تولید می کنند .

در این میان موتور ترکیبی برقی با پیشرانه ی بنزینی  که از آن با عنوان  فناوری هیبریدی نام میبرند باعث شده تا شرکت هایی مانند مک لارن برای تولید این نوع خودرو با سایر شرکتها رقابت تنگاتنگ داشته باشند .

این فناوری مصرف سوخت را تا حدود ۵۰% کاهش می دهند و در سال های گذشته بعد از اینکه در خودروهای خانوادگی موفق بود راه خود را به خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت باز کرد تا مشکلات مربوط به آلایندگی و بی توجهی به مصرف سوخت را کاهش دهد و یا حل کند .

معرفی سوپر اسپرت مک لارن-نیکبخت خودرو

مک لارن در پرده برداری از جدیدترین مدل خود ، آرتورا ، به تحول در ابرخودروهای جهان اشاره کرده است و آن را   پیام آور تغییر گسترده در خودروهای سوپر اسپرت دانسته است.

آرتورا که از ابتدا با سیستم هیبریداسیون که مصرف سوخت را کاهش می دهد در هسته ی اصلی خود طراحی شده است .معماری جدیدی را در شاسی این خودرو جای داده   و مهندسی فوق سبک در آن استفاده شده است و محفظه ای برای باتری خودرو تعبیه شده است و چیزی که به کیلومترها کابل نیاز داشت اکنون به  یک شبکه مداری تبدیل شده که دارای سیستم گرمایش الکتریکی و تهویه می باشد .

این نوع معماری داخلی کابل کشی را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد و همچنین سرعت انتقال داده را از جمله ADAS  افزایش می دهد .همچنین دسترسی به سیستم های پیشرفته کمک راننده ، کروز کنترل هوشمند تطبیقی ، هشدار خروج از خط ، کمک نوربالای خودکار و تشخیص علائم را تسهیل می کند .

مک لارن ادعا می کند که در  آرتورا  از  مهندسی فوق سبک استفاده کرده است که آن را متمایز ، و در نوع خود بی رقیب ساخته است .

در خودروی جدید مک لارن از موتور برقی ۳ لیتری  V6  استفاده شده  تا نسبت به مدل های قبلی مک لارن در سیستم دریچه گاز سریعتر عمل کرده و آلایندگی هرچه کمتری ایجاد کند و دارای فیلتری هست که  ذرات  بنزین را تا جایی که میتواند تصفیه می کند .

همینطور  زاویه ولتاژ ۱۲۰ درجه موتور به توربوشارژها اجازه می دهد تا در داخل چرخ قرار بگیرند و به مرکز ثقل پایین تر کمک کنند .که این باعث کاهش تلفات فشار  و میل لنگ سفت تر و در نتیجه محدودیت دور ۸۵۰۰ دور در دقیقه را امکان پذیر می کند و عملکرد راننده را به حداکثر می رساند .

این خودرو به طور بالقوه  می تواند تولد مهمترین خودروی مک لارن از سال ۲۰۱۲ تا کنون باشد

 آرتورا یک مدل کاملاً جدید برای سال ۲۰۲۲ از نوع  گرمایش الکتریکی   فیبر کربنی مونوکوک است.

آرتورا، اولین هیبریدی مک لارن پس از خودروی HALO P1 است. در حالی که مدل‌های قبلی همگی از تکرارهای مشابه موتور  V-8 و شاسی کربنی توئین توربو استفاده می‌کردند، آرتورا دارای یک پیشرانه  V-6 کاملاً جدید است که در اولین مونوکوک داخلی نصب شده است تا زیربنای یک مک لارن مدرن باشد. این سبک، چابک، قدرتمند، کارآمد و هیجان انگیزتر از هر چیزی است که در سال های اخیر  تاکنون آمده است.

معرفی سوپر اسپرت مک لارن-نیکبخت خودرو

اولین هیبریدی مک لارن پس از P1

آرتورا نه تنها هیبریدی است، بلکه از یک موتور  محوری جدید استفاده می‌کند که گرمای کمتری تولید می‌کند و قدرت بیشتری را به ازای هر وزن نسبت به طراحی معمولی‌تر شار شعاعی تولید می‌کند. فقط ۳۴ پوند وزن دارد. این موتور ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند که انرژی را از یک باتری لیتیوم یونی ۷.۴ کیلووات ساعتی تامین می کند. در چرخه آزمایش سخاوتمندانه WLTP اروپا، می تواند Artura را تا ۱۹ مایل به تنهایی با برق حرکت دهد.

قیمت آرتورا با احتساب مقصد از ۲۲۹۵۰۰ دلار شروع می شود. این مدل جدید را به عنوان مدل پایه در “سوپر سری” مک لارن (زیر ۷۲۰S و ۷۶۵LT ) قرار می دهد. با توقف «سری اسپرت» که شامل ۵۷۰S، ۶۰۰LT و ۶۲۰R می‌شد ، مک لارن GT اکنون کم‌هزینه‌ترین خودروی این خودروساز است.

رقبای اصلی این خودرو در حال حاضر خودروهای زیر هستند :

  • شورون
  • مازراتی MC20
  • ادای احترام فراری F8
  • لامبورگینی هوراکان

تاریخ: ۳ دی ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  عرضه دنا پلاس توربو در بورس کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *