اخبار و رویداد ها

معرفی فونیکس اف ایکس

معرفی فونیکس اف ایکس

در این مقاله می پردازیم به معرفی خودرو فونیکس اف ایکس، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودروی فوق العاده با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

 فونیکس اف ایکس نام خودروی جدید ساخت شرکت مدیران خودرو می باشد . FX از خودروی چری اومودا ۵ کپی برداری شده است، در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.در سال گذشته مدیران خودرو فونیکس و محصولاتش از جمله  محصول جذاب چری  را معرفی کرد و به بازار ایران آورد و به تازگی محصول جدید شرکت فونیکس یعنی FX  را  وارد ایران کرده است. این روزها صحبت از خودروی اف ایکس به روزترین نسخه اومودا ۵ به ایران است . خودروی جدید مدیران خودرو با همان مشخصات خودروی تیگو ۸ به بازار می آید و قرار است با رقمی بین یک و نیم تا یک و ششصد معامله شود .

مطالعه بیشتر  چگونگی استعلام خلافی خودرو بدون کد ملی و شماره موبایل

مشخصات فنی:

  • موتور: ۱۶۰۰ سی سی توربو GDI
  • قدرت: ۱۹۷ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۹۱ نیوتن متر
  • گیربکس: ۷ سرعته DCT از نوع تر

مزایا و معایب خودروی فونیکس اف ایکس

+طراحی جدید و جوان پسند

+توان فنی

+تنوع در بازار

-قیمت زیاد

-کیفیت پایین نسبت به خودروهای هم خانواده

-متریال با کیفیت پایین تر

-نامعلوم بودن آخرین ستاپ فنی

طراحی فونیکس FX

با وجود  محصولات جدید توسط شرکت چری، این شرکت محصولات قدیمی خود مانند  تیگو ۳ را نیز با تغییرات اندک   در بازار چین می فروشد.  خودروساز چینی حالت  بدنه این محصول جدید را با عنوان «هنر متحرک» توصیف کرده است، که   تیم اختصاصی طراحان به مدیریت استیو هیوم (Steve Hume) روی آن کار کرده . فونیکس FX به طور کلی یک محصول اسپرت است. خطوط روی بدنه به طور واضح  کاراکتر تهاجمی از آن  به نمایش می گذارد . زوایای   ستون‌های A , B و C حالت  شناور را به خودرو داده اند . گلگیرهای برجسته و رینگ‌های پهن آلیاژی مشکی ۵ پره    حالت  اسپرت بودن به این خودرو را  داده است. برند Omoda  برند خصوصی چری که در آن طراحان میدان بیشتری برای طراحی و ایجاد تنوع در محصولات را دارند . که حرف  O  نشاندهنده ی جدید بودن این برند و Moda  به مد و ایده های نو اشاره دارد .

و در ایران نیز شرکت مدیران خودرو از خانواده فونیکس مدل FX را انتخاب کرده است که از تیگو ۷ کیفیت پایینتری دارد . این خودرو از لحاظ فنی و ایمنی به تیگو ۸ پرو و قیمت پایینتر به بازار آمده است و دارای رینگ ها و بدنه اسپرت و به اصطلاح جوان پسند است . کابین اف ایکس نسبت به  محصولات دیگر چری  اقتصادی تر ولی از لحاظ آپشن  و دکمه های داخل بیشتر کار شده است و به زیبایی این خودرو افزوده ولی در کل نسبت به قیمت یک و نیم میلیاردی این خودرو انتظار را براورده نمی کند . امکانات داخل کابین این خودرو در سایت رسمی فونیکس  اینطور تفسیر شده است:

  • سیستم مولتی مدیا دوگانه کلاستر
  • دارای فرمان برقی
  • ریموت استارت
  • دوربین نمای ۳۶۰ درجه
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار

و طراحی این خودرو را مینیمال و کهکشانی توصیف کرده است و در وصف سیستم صوتی این خودرو به  ۸ بلندگوی با کیفیت سونی اشاره شده است .

تست تصادف فونیکس اف ایکس

در تست تصادف خودروی اف ایکس شرکت چری  ۵ امتیاز کامل این بخش  را کسب کرده .فونیکس اف ایکس از لحاظ ایمنی برای تمام سرنشینان ایربگ و سیستم محدودکننده و پیش کشنده در نظر گرفته است و همینطور برای تصادفات جانبی نیز برای تمام سرنشینان در ناحیه سرو سینه و لگن و مرکز ایربگ وجود دارد که البته باید دید در ایران تا چه حد این ایمنی در خودرو تعبیه شده است . خودروسازی چری یکی از شرکت های چینی در زمینه ساخت خودرو است که در این روزها مدل های خود را آپدیت می کند و توانسته خودروهای لوکس فونیکس را بعد از تیگو و آریزو چهارمین محصول از فونیکس است که با نام FX  به بازار ایران وارد شده است .

قیمت فونیکس FX

این خودرو برای مشتریان   جوان خود دو گزینه در نظر گرفته.  شرکت ری، قیمت اومودا ۵ را  حدود    ۱۴ هزار دلار تا ۱۹ دلار اعلام  کرده است .  و این  خانواده جدید اومودا را بالاتر از شاسی‌بلندهای سری تیگو قرار  داده  است. قیمت فونیکس FX در بازار ایران،  حدود ۱.۲ تا ۱.۴ میلیارد   پیش بینی شده که هنوز قطعی نشده و باید منتظر ماه های آینده بود .

رقیبان فونیکس FX در ایران

از همان  می‌توان حدس زد که اولین رقیب این محصول، چانگان یونیتی می باشد. بعد از چانگان خودروهای جدید دیگری مانند دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ از شرکت بهمن موتور و حتی تیگو۷ پرو از شرکت مدیران خودرو نیز در رده های بعدی وجود دارند .

فروش محصولات فونیکس و شرایط آن:

طرح فروش محصولات فونیکس در آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و در شهرستان بم انجام می‌شود. در طرح فروش نقدی این خودرو ، قیمت خودروها غیر قابل تغییر بوده و  انصراف ۱۲% است. در طرح اقساطی نیز مشتریان نیز  می توانند از وام مدیران  خودرو استفاده کنند. شرکت مدیران خودرو  تاکید کرده که مشتریان باید نهایتا تا ۱۵ روز، ثبت نام فونیکس را  انجام دهند. همچنین رضایتنامه محضری برای  تحویل  خودرو در شهرستان بم، الزامی است.

معرفی فونیکس اف ایکس - نیکبخت خودرو

تاریخ: ۳ دی ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  ۲۰۷ هاچ‌بک دو رنگ به خط تولید رسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *