اخبار و رویداد ها

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای

به گزارشی از نیکبخت خودرو، استارت آپ داینامیکس از یک شاسی بلند مفهومی و جالب خود رونمایی کرده است و البته در نظر دارد این خودرو را به تولید انبوهی برساند و ثبت سفارش نیز آغاز کرده است، هند در صنعت خودرو سازی در سالهای اخیر گام های بسیار مهمی به سوی پیشرفت داشته است و میتوان گفت قطعا در آینده نزدیک یکی از قطب های صنعت خودرو سازی در جهان تبدیل میشود.

در همین راستا و به تازگی، برند هندی پراویگ داینامیکس از یک شاسی بلند با نام دیفای رونمایی کرده که  قیمت پایه این خودرو حدود ۴۸ هزار دلار اعلام شده است. زمان آغاز تحویل نیز، ژانویه ۲۰۲۳ اعلام شده است.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

از مشخصات تایید شده برای پراویگ دیفای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۴.۹ ثانیه
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی که طی ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن تکمیل می شود.
با شارژر استاندارد خانگی نیز می توان دیفای را شارژ کرد که با شارژر خانگی ۷.۲ کیلووات ساعت می توان طی ۸ ساعت انرژی لازم برای پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را در باتری ذخیره کرد.
بسته باتری پراویگ دیفای به مدت ۸ سال یا ۲۵۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی می شود.(هر کدام که زودتر فرا برسد)
در طراحی دیفای از لندروور الهام گرفته شده است.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

پراویگ دیفای از منظر ابعاد برابر با ۴۹۴۰ میلیمتر در طول، ۱۶۵۰ میلیمتر در ارتفاع و ۱۹۴۰ میلیمتر در عرض طراحی و تولید شده است. ارتفاع از سطح زمین ۲۳۴ میلیمتر و فاصله بین محورهای آن ۰۳۰۳ میلیمتر میباشد. ظرفیت فضای بار دیفای نیز ۶۸۰ لیتر است.
پراویگ دیفای از بسته باتری با ۵ ماژول اصلی و ۵۰۰۰ سلول هاردکیس با سطح محافظتی ۹ لایه استفاده می کند که قرار است بهترین باتری ویژه خودروی الکتریکی در جهان باشد. ظرفیت این بسته ۹۰.۹ کیلووات ساعت است. همچنین با استفاده از فناوری بهینه سیستم ترمز می تواند ۴۰ درصد انرژی این سیستم را بازیابی و مانع هدر رفت آن شود.
برد حرکتی خودرو ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی
خروجی پیشرانه الکتریکی دیفای برابر با ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر است. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد(دو موتور الکتریکی) تا توان موتور را به نسبت ۵۰:۵۰ بین محورهای عقب و جلو تقسیم کند.
بیشینه سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت
این خودرو در ۱۱ رنگ متنوع قابل سفارش است.
این شاسی بلند برای ۵ سرنشین طراحی شده است.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

اجازه دهید شما را به یک تور سریع ببرم که تمام راه را در DEFY سفر می‌کنید. Defy توانایی سرعت در برد ۵۰۰+ کیلومتر را دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه میباشد. زمان شارژ ۳۰ دقیقه از ۰-۸۰٪ است. می توانید Defy را با شارژر خانگی Pravaig شارژ کنید. عمر گارانتی باتری ۲۵۰۰۰۰ یا ۸ سال هر کدام زودتر باشد. نمای بیرونی Defy با خودروهای ممتازی مانند لندرور هماهنگ است. Defy دارای خط سقف مسطح، طراحی چراغ عقب LED متصل و غیره است. در نمای بیرونی، Defy دارای ۴.۹۴ متر طول، ۱.۶۵ متر ارتفاع و ۱.۹۴ متر عرض آرایش است. DEFY دارای فاصله ۲۳۴ میلی متری و فاصله بین دو محور ۳.۰۳ متر است. DEFY دارای ظرفیت چمدان پیشرو در کلاس ۶۸۰ لیتر است. این برای همه ماجراجویی های شما کافی خواهد بود. Defy از ۹ لایه ایمنی باتری انرژی می گیرد. Defy بهترین باتری های جهان را در حال حاضر دارد که دارای ۱۸۵ Wh/kg در سطح بسته هستند. Defy دارای موتورهای آهنربای دائمی با راندمان بالا است که ۴۰٪ از انرژی هدر رفته ترمز را قادر می سازد. Defy دارای گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر است که برای هر چهار چرخ قابل اعمال است، ۴۰۲ BHP که بین نسبت ۵۰:۵۰ در محور جلو و عقب تقسیم می شود. Defy با یازده نوع رنگ ارائه می شود تا انتخاب گسترده ای را به مشتریان خود ارائه دهد. Defy دارای ایمنی پنج ستاره است. با ورود به حساب‌های Pravaig خود، همه کاربران در صف رزرو به درایوهای آزمایشی دسترسی پیدا می‌کنند. با این حال، این مراکز همچنان در حال انجام است. Defy فضای پا و فضای سر را به ترتیب ۱۲۱۵ متر و ۱۰۵۰ متر ارائه می دهد. Defy در ۱۱ رنگ بوردو، بنفش امپراتور، لیتیوم، زرد هلدی، مشکی شانی، خاکستری ماه، هندیگو، سبز ۵.۵۶، قرمز ورمیلیون، سبز کازیرانگا و آبی سیاچین عرضه می شود.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

SUV برقی Pravaig از مشخصات فنی

ظرفیت باتری ۹۰.۹ کیلووات ساعت محدوده ۵۰۰ کیلومتر راه اندازی موتور دوگانه موتور الکتریکی قدرت ۴۰۷ اسب بخار و ۶۲۰ نیوتن متر شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۹ ثانیه قیمت ۳۹.۵ لک ضمانت ۲,۵۰,۰۰۰ کیلومتر یا ۸ سال شارژ خودکار در هر ۰% ظرفیت ۵ نفر ایمنی ۵ ستاره

 

طراحی بیرونی

Pravaig Defy ظاهری زاویه‌دار دارد که به آن ظاهری شبیه به کراس اوور می‌دهد. این برند موضوع استایل خود را «پیچیدگی بی‌رحمانه» می‌نامد، با این حال، این SUV دارای برخی سبک‌های شبیه به SUV‌های رنج روور است. طراحی جلو دارای برش های تیز و نوار نور LED است که در عرض آن قرار دارد.

با توجه به مشخصات آن، نیمه بالایی SUV دارای رنگ مشکی است و گلخانه بزرگ به نظر می رسد، اما پنجره های زاویه دار و سقف شیب دار ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. در عقب، یک خط کاراکتر قوی از گلگیر عقب در عرض امتداد می‌یابد و با درب عقب و نوار نور LED به‌صورت افقی ادغام می‌شود.

پراوایگ می‌گوید این شاسی‌بلند شکلی «به‌ویژه پویا» با ضریب درگ ۰.۳۳ دارد. این برند همچنین گفت که Defy SUV همچنین دارای برخی نشانه‌های ظاهری از Extinction MK1، نمایشگر خودروی اسپرت برقی آن است که قبلاً رانندگی کرده بودیم. این SUV به صورت استاندارد با سقف ثابت پانوراما عرضه خواهد شد.

Defy EV SUV دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵/۶۵R18 است. همچنین از پوشش‌های هوایی اختیاری بهره می‌برد که به گفته این برند، به ازای هر بار شارژ تا ۱۰ کیلومتر یا بیشتر، مخصوصاً در بزرگراه‌ها، می‌افزاید.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

طراحی داخلی

پراوایگ می گوید که فضای داخلی Defy SUV از پارچه های پایدار (مواد بازیافتی مانند PET) ساخته شده اند و روکش ها از چرم گیاهی ساخته میباشد. صندلی ها دارای تنظیم برقی و تهویه شش جهته هستند و می توانند به تنهایی با دمای کابین سازگار شوند. یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد قرار می گیرد که به کاربران امکان می دهد در اینترنت جستجو کنند و از طریق اتصال ۵G به عنوان صفحه ناوبری دو برابر شوند. به گفته این برند، این infotainment همچنین بازی های داخلی را با گزینه ای برای اضافه کردن بازی های بیشتر از طریق به روز رسانی های خارج از هوا (OTA) ارائه می دهد.

وظایف ابزار دقیق توسط یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی جداگانه در پشت فرمان انجام می شود و این صفحه نمایش نیز با توجه به حالت رانندگی قابل تنظیم و سازگاری است. پراوایگ می‌گوید شاسی‌بلند Defy همچنین صدای سه‌بعدی را از برند تخصصی فرانسوی Devialet دریافت می‌کند.

Pravaig دارای یک فضای داخلی ۴ صندلی با دو صندلی کاپیتانی در عقب، یک خروجی ۲۴۰ ولت، یک شارژر بی سیم و دو صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی جداگانه است. ویژگی‌های اضافی شامل مناطق کنترل تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب و فضای داخلی است که می‌توان از طریق اپلیکیشن ماشین متصل، آن را از پیش تهویه کرد. نورپردازی حالت استاندارد در Defy EV SUV خواهد بود و همچنین چندین شارژر بی سیم و دو پورت USB-C پرقدرت را دریافت می کند که می تواند لپ تاپ ها را نیز شارژ کند. SUV با یک کارت کلید منحصر به فرد ارائه می شود، اما می توان آن را با استفاده از فناوری ماشین متصل قفل یا باز کرد.

این SUV همچنین دارای چراغ‌های LED تطبیقی، تنظیم دوربین ۳۶۰ درجه و رادار حالت جامد ۷۷ گیگاهرتز است. Defy EV SUV در مرحله بعد از ترمز اضطراری خودکار برخوردار می شود که از طریق به روز رسانی OTA فعال می شود و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها و شش کیسه هوا را به صورت استاندارد دریافت می کند.

شاسی بلند هندی پراویگ دیفای-نیکبخت خودرو

پلت فرم، پیشرانه AWD

Pravaig می گوید Defy SUV بر روی یک پلت فرم اختصاصی اسکیت بورد ساخته شده است که از ابتدا توسعه یافته است. به عنوان یک اسکیت برد، باتری در مرکز SUV قرار می گیرد، بنابراین فضایی را برای چمدان ها و سرنشینان آزاد می کند. از همین پلتفرم می توان برای حمایت از محصولات آینده نیز استفاده کرد.

شاسی بلند Pravaig Defy دارای موتور الکتریکی دوگانه است که ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان خروجی Defy را با خودروهای SUV مانند جگوار iPace، آئودی e-tron و مرسدس بنز EQC برابری می‌کند. این SUV همچنین دارای سه سطح بازسازی است که امکان رانندگی با یک پدال و ترمزهای دیسکی چهار چرخ با ABS و ESP را فراهم می کند.

 

شارژ، باتری و برد

Pravaig می گوید Defy SUV را می توان در خانه یا از طریق شارژر سریع شارژ کرد. این SUV با یک شارژر خانگی ۷.۲ کیلوواتی عرضه می شود که طی حدود هشت ساعت تا ۳۰۰ کیلومتر برد را شارژ می کند. شاسی‌بلند EV را می‌توان با استفاده از سیستم شارژ ۱۵۰ کیلوواتی DC شارژ کرد. این برند در حال حاضر در حال همکاری با چندین ارائه دهنده زیرساخت شارژ در سراسر هند است.

Pravaig می گوید که Defy SUV با یک باتری ۵ ماژول لیتیوم یونی با ۵۰۰۰ پوسته سخت عرضه می شود. ظرفیت باتری ۹۰.۹ کیلووات ساعت است و به گفته Pravaig، این برای بیش از ۵۰۰ کیلومتر برد دنیای واقعی خوب است.

 

امنیت داده، شبکه خدمات

Pravaig ادعا می کند که داده های کاربر به عنوان مالکیت مصرف کننده تلقی می شود و برند هیچ یک از آنها را ردیابی یا فروش مجدد نخواهد کرد. در حال حاضر، مشخص نیست که برندها چگونه داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خودروهای متصل را مدیریت می‌کنند، اگرچه سیاست‌هایی در حال تدوین هستند.

در حالی که این شرکت جزئیات نمایندگی را فاش نکرده است، می‌گوید می‌تواند شاسی بلند Defy را با ۳۴۰۰۰ کد پین در سراسر هند به همراه کمک‌های اضطراری جاده‌ای سرویس دهد. این برند یک سال خدمات رایگان ارائه می دهد که می تواند تا چهار سال تمدید شود.

تاریخ: ۲۰  آذر ۱۴۰۱

 

مطالعه بیشتر  راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه با هزینه 75 میلیون دلار در کرمان موتور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *