اخبار و رویداد ها

برگزاری دور جدید مزایده خودروهای گمرک، ۳۸ خودرو

معاون بهره‌برداری و فروش اموال دپو شده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده جدید سازمان به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت الکترونیگی برگزار خواهد شد که ۳۸ خودروی وارداتی مانده در گمرک نیز از جمله کالاهای عرضه شده در این مزایده میباشد.

به گزارشی از نیکبخت خودرو، به نقل از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی: «سعید غلامی باغی» معاون بهره برداری و فروش اموال منقول این سازمان با بیان اینکه این مزایده، هشتمین مزایده الکترونیک سازمان اموال تملیکی در سال‌جاری میباشد، گفت: ۳۰ استان کشور در این مزایده مشارکت دارند و کالاهای ارائه شده در بیش از ۱۴۰۰ دسته‌بندی کالایی شامل سوخت، لوازم و ابزارآلات صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی، لوازم خانگی، کالاهای دیجیتال از قبیل رایانه و تلفن همراه به ارزش افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

غلامی در ادامه افزود: ۳۸ دستگاه خودرو سواری وارداتی باقیمانده از دو مزایده فوق‌العاده قبلی سازمان هم در این مزایده از دو استان بوشهر و خوزستان عرضه و در معرض دید و خرید متقاضیان قرار می‌گیرند.معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: متقاضیان می‌توانند از روز نهم تا ۱۶ آذر با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان به نشانی TAMLIKI.IR جزئیات کالاها را مشاهده کنند و به انبارهای سازمان در استان‌های مربوطه مراجعه کرده و کالاها را بازدید کنند.غلامی گفت: جلسه رمزگشایی مزایده الکترونیک شماره ۲۶۳ در روز ۲۱ آذرماه سال جاری با حضور اعضای شورای فروش سازمان اموال تملیکی برگزار و برندگان در تارنمای سازمان اعلام خواهند شد.
(برگزاری دور جدید مزایده خودروهای گمرک ( 38 خودرو- نیکبخت خودرو

نتایج دوره قبلی مزایده

فرآیند مزایده ۱۰۴۰ دستگاه خودروی رسوبی وارداتی از هفتم مهرماه آغاز و نتیجه آن ۱۶ مهرماه مشخص شد. در این مزایده که بیش از ۱۳ هزار نفر در آن شرکت کرده بودند، برای بیش از ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان پیشنهاد قیمتی مطرح شد که متوسط رشد قیمت‌های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است.

مطالعه بیشتر  دو مدل چانگان وارد خطوط CKD و SKD سایپا می شوند

بر این اساس، ۷۱ خودروی خارجی که از مزایده اول خودروها باقی‌مانده بود، از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت به فروش می‌رسید.
متقاضیان می توانستند برای دریافت اطلاعات فهرست خودروها، شرایط مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند.

همانند دور نخست، شرکت کنندگان در مزایده باید برای ثبت‌نام و دریافت گواهی امضای الکترونیک(توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه میکردند.

داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی به همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت برای متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است. بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل در بازه زمانی تعیین شده از ساعت ۸ تا ۱۹ امکان پذیر است.

زمان رمزگشایی مزایده فوق العاده ۵۶۶ خودروهای خارجی سوم آبان بود.

صاحب حجتی قائم مقام و سخنگوی سازمان اموال تملیکی در خصوص مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۶ که فرآیند اجرایی آن آغاز شد، گفت: در مزایده ۵۶۵ که برگزار شد ۱۰۶۲ دستگاه خودرو در دستور قضایی وجود داشت و گمرک اعلام کرد که ۲۲ دستگاه در سال ۹۶ ترخیص شده است. در روز شنبه که رمزگشایی بود برخی استان‌ها ۵۸ دستگاه مغایرت اعلام کردند که از این تعداد ۱۰ دستگاه برای بوشهر، ۲۱ خودرو خوزستان و ۲۷ دستگاه مازندران بوده است.

وی افزود: ۹۸۲ خودرو در مزایده شرکت داده شدند که ۹ دستگاه خودرو فاقد پیشنهاد و چهار خودرو پیشنهادات تا متعارف داشتند و در عمل ۷۱ خودرو به فروش نرسید. خودروها عرضه نشده در مزایده قرار خواهند گرفت. احتمال دارد این تعداد خودرو به دلیل مشکلات مربوط به تکمیل مبلغ خریداران فعلی افزایش پیدا کند.

به نقل از ایسنا، سرانجام خودروهای خارجی دپو شده در گمرک به مزایده رسید و در این راستا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اکنون اقدام به برگزاری دو دوره مزایده خودرو کرده است. در دور نخست  ۱۰۴۰ دستگاه را به مزایده گذاشت که از این تعداد ۷۶ دستگاه به فروش نرفت و باعث شد دور دوم مزایده نیز برگزار شود.

در دور دوم تعداد ۷۶ خودرو عرضه شد که از این تعداد ۷۴ دستگاه خودرو به ارزش ۴۲۸ میلیارد تومان به همراه مالیات بر ارزش افزوده به فروش رسید. بیش از ۲.۵ میلیون نفر در ایام برگزاری مزایده فوق العاده خودروهای خارجی شماره ۵۶۵ به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کردند و ۲۳ هزار نفر برای شرکت در مزایده خودروهای خارجی نیز امضای الکترونیک(توکن) گرفتند. برای شرکت در مزایده فوق العاده شماره ۵۶۶ نیز ۶۵۰۰ نفر امضای الکترونیک جدید دریافت شد.

در هشتمین مزایده الکترونیک سازمان اموال تملیکی در سال جاری که از روز گذشته نهم آذرماه آغاز شده است،  ۳۸ دستگاه خودرو سواری وارداتی باقیمانده از دو مزایده فوق العاده قبلی از دو استان بوشهر و خوزستان عرضه و در معرض دید و خرید متقاضیان قرار بگیرند.

بر این اساس، خودرو سواری BMW 730LI مدل ۲۰۱۷ رنگ مشکی، خودرو سواری هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ رنگ سفید و خودرو سواری سراتو YD مدل ۲۰۱۷ رنگ مشکی در استان خوزستان در این مزایده عرضه خواهند شد.

تاریخ: ۲۰  آذر ۱۴۰۱

 

 

مطالعه بیشتر  وزارت صنعت،خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر ندانست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *