اخبار و رویداد ها

ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه جامع تجارت فعال شد

این روزها بازار اخبار واردات خودرو داغ است. به خصوص که در هفته ی اخیر اسامی چند شرکت واردکننده هم توسط وزارت صمت گفته شد. پس از تصمیم دولت و ابلاغ آیین نامه در خصوص واردات خودرو، اولین مورد ثبت نام واردات خودروهای خارجی ست. لذا روند ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شد. «سامانه جامع تجارت» سامانه ای می باشد که این امکان را برای متقاضیان واردات خودرو فراهم کرده تا در این خصوص در این سامانه ثبت نام کنند. تا کنون این امکان برای وارد کنندگان خودرو در سامانه تجارت وجود نداشته است، اما از دیروز امکان ثبت سفارش برای خودروهای زیر ۲۰ هزار یورو در سامانه ی مذکور فراهم شده است.

به گزارش نیکبخت خودرو امکان ثبت سفارش جهت واردات خودرو در روزهای گذشته در کشور به مرحله ی اجرا رسیده است و دولت هم ضمن اشاره به نبودن نگرانی در خصوص ارز، بیان داشته که ارز مورد نیاز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تامین شده است. این موضوعی از موارد نگران کننده ای بود که همیشه برای واردات تمامی کالا ها (من جمله خودرو) مطرح بوده و از سمت بانک مرکزی با اما اگر ها و ابهاماتی رو به رو بوده است.

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت

مطالعه بیشتر  پلاک گذاری خودرو های منطقه آزاد

تعداد واردکنندگان خودرو به ۱۲ شرکت رسید‌

طی صحبت های گذشته وزارت صمت ۷ شرکت مجاز به واردات خودروهای خارجی شده بودند که البته به بیان خود وزارت این شرکت ها تنها شرکت های وارد کننده نبودهو اضافه خواهد شد، در حال حاضر با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودروهای خارجی، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است و دولت نیز اعلام کرده که محدوده قیمتی خودروهای وارداتی تا ۱۰ هزار یورو خواهد بود. به بیان وزارت صمت ۵ شرکت: بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند به فهرست ۷ شرکت واردکننده خودرو که قبلا اسامی آنها اعلام شده بود، اضافه شدند.

(قالیباف سخنگوی وزارت صمت افزود: بنابراین فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اکنون به ۱۲ شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به محض اینکه شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه می‌شود.)

بدین ترتیب، طبق اعلام وزارت وزارت صمت، واردات خودرو در میان خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود و خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن ۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) جزو خودروهایی خواهند بود که قرار است به کشور وارد شود. این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

سامانه جامع تجارت طی ساعات گذشته، امکان ثبت سفارش واردات خودرو را فراهم کرده و امکان ثبت سفارش خودورهای با ارزش حداکثر ۲۰ هزار یورو در سامانه جامع تجارت فعال گردیده است. طبق آنچه سامانه جامع تجارت اعلام کرده است، به منظور استفاده از تصویب نامه هیات وزیران و ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و ثبت سفارش خودرو، اخذ شناسه کالا و تائیدیه خدمات پس از فروش اجباری است و لذا متقاضیان بایستی ابتدا شناسه کالا خود ورا از طریق سامانه شناسه کالا اخذ کرده و سپس جهت تائید نمایندگی رسمی، به دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر مراجعه نموده و پس از دریافت تائیدیه از آن دفتر جهت تائید سیستمی خدمات پس از فروش به دفتر صنایع خودرو مراجعه نمایند.

بر اساس ضوابط جدیدی که برای واردات خودرو وضع شده است، خودروهای وارداتی از محل مصوبه مذکور صرفا در بورس کالا عرضه خواهند شد و امکان ثبت سفارش خودرو از محل مصوبه مذکور فقط با ارز یورو امکان پذیر خواهد بود. بر طبق اینکه ثبت نام واردات خودروها آغاز شده است پیش بینی ها بر واردات اولین سری خودرو ها در آبان امسال می باشد.

اطلاعاتی در خصوص سامانه تجارت آنلاین

سامانه جامع تجارت چیست؟

سامانه جامع تجارت ایران یا سامانه ثبت سفارش کالا از طریق آدرس ntsw.ir در دسترس عموم قرار دارد، با هدف تسهیل امور بازرگانی تجار و حذف بوروکراسی های معمول شکل گرفت. به این ترتیب سامانه جامع تجارت باعث تسهیل و تسریع در امور اداری بازرگانان و یکپارچه سازی فرآیند های ارتباطی دستگاه های مربوطه در امور بین المللی می شود.

سامانه جامع تجارت ایران شامل سامانه جامع انبارها، سامانه شناسه کالا، سامانه سنجش اعتبار، پرتال ارزی و یکپارچه سازی معاملات ارزی نیما، سامانه جامع امور گمرکی و سامانه جامع حمل و نقل می باشد. به این ترتیب نیازی به حضور فیزیکی افراد برای پیگیری روند های معمول تجارت از طریق اسناد و مدارک وجود نداشته و به صورت الکترونیکی زمینه لازم برای معاملات بین المللی از طریق تجارت الکترونیک فراهم شده است.

ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

از طریق آدرس ntsw.ir وارد سایت سامانه جامع تجارت شوید
اگر در گذشته در این سامانه ثبت نام کرده اید گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ) را انتخاب کنید و سپس با وارد کردن کد ملی و رمز عبور وارد سایت شوید.
اگر برای اولین بار است وارد سایت می شوید، گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) را انتخاب و اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی،نام پدر، شماره شناسنامه، کدملی، آدرس ، شماره تلفن همراه را وارد می کنید.

اطلاعاتی که در زمان ثبت نام در سامانه جامع تجارت وارد می شود عبارتند از:

  • ارز دولتی یا آزاد درخصوص معامله
  • نحوه  ثبت سفارش کالا اعم از بانکی یا غیر بانکی
  • مرز وارداتی کالا
  • اطلاعات پیش فاکتور مطابق با نسخه اصلی فروشنده
  • اطلاعات حمل کالا
  • ارائه مجوزها و استانداردهای لازم برای واردات
  • مشخصات کالا از جمله مقدار، وزن خالص و ناخالص، نوع بسته بندی، شرح فارسی و انگلیسی و درج کد تعرفه گمرکی
  • پرداخت کارمزد مربوط به ثبت سفارش کالا بسته به مبلغ کل پیش فاکتور و نوع ارز
  • دریافت کد هشت رقمی ثبت سفارش واردات کالا

مطالعه بیشتر  ترمز ضد قفل یا ABS چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *