خودرو خارجی

خودرو مازراتی

معرفی خودرو مازراتی

در این مقاله قصد داریم به بررسی کمپانی عظیم خودرو سازی مازراتی بپردازیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مازراتی کمپانی نام آوازه ایتالیایی که در حوزه تولید خودروهای لوکس به شهرت جهانی رسیده است ایتالیایی‌ها استاد کسب و کارهای خانوادگی هستند و شرکت خودروسازی مازراتی (Maserati) نیز از این قاعده مستثنی نیست. مازراتی در سال ۱۹۱۴ و در شهر بولونیای ایتالیا توسط برادران مازراتی آلفیری، بیندو، کارلو، التوره، ارنستو و ماریو بنیان‌گذاری شد برادران مازراتی هر یک به نوعی در صنعت خودرو و مسابقات اتوموبیل رانی حضور داشتند. این شرکت از سال ۱۹۹۳ به کمپانی فیات تعلق دارد و کارخانه و شرکت اصلی آن هم در شهر مودنا واقع شده است. شرکت مازراتی همیشه در زیر مجموعه  فراری در ساختار فیات فعالیت می کرد اما چند وقتی است که در کنار آلفارومئو خودروهای اسپورت کمپانی فیات را تولید می‌نمایند.

این کمپانی توسط آلفیری مازراتی تاسیس شد و برادرانش نقشی مهم در محبوب شدن و رشد این برند داشته اند. در سال ۱۹۰۰ کارلو مازراتی، که بزرگترین پسر بود، با تولید اولین پیشرانه خود در سن ۱۷ سالگی، از تولید دوچرخه به پیشرانه روی آورد. سه سال بعد کارلو و آلفیری شروع به کار در Isotto Fraschini کردند. در سال ۱۹۱۳ آلفیری اولین کارگاه خود را، به عنوان یک مرکز سرویس Isotto Fraschini، افتتاح کرد. هرچند که او می خواست چیزی را برای خود بسازد  و به همین دلیل کسب و کاری جدید را با نام Societa Aninima Officine Alfieri Maserati را به راه انداخت.

نوشته های مشابه

در سال ۱۹۲۰ آلفیری تصمیم گرفت که اولین خودروی مازراتی را بر پایه یکی از شاسی های Isotto Fraschini، پیشرانه ای از Hispano Suiza و گیربکسی از SCAT بسازد. یک سال بعد، این خودرو معرفی شد و آلفیری تصمیم گرفت که با کمپانی Diatto شریک شود. اما در سال ۱۹۲۵ شرکت Diatto به دلیل مشکلات مالی بسته شد، اما آلفیری ۱۰ شاسی خودروی اسپرت را قبل از بسته شدن این شرکت از آن خرید. این امر سبب شد که اولین خودرو با لوگوی مازراتی ساخته شود. در سال ۱۹۲۶ بالاخره اولین خودروی مازراتی به نام Tipo 26 معرفی شد.

رویدادهای مهم در تاریخ مازراتی

از ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰

۱۹۳۰ سالی پر از موفقیت برای مازراتی بود. در سال ۱۹۳۲ آلفیری در هنگام یک عمل جراحی از دنیا رفت. تازیو نوولاری جایگزین آلفیری شد و این کمپانی را به سمت پیروزی های بی شماری هدایت کرد. کمی بعد سایر برادران مازراتی سهام خود را آدولفو اورسی فروختند و مقر این کمپانی مجددا به شهر مودنا ایتالیا برگشت. دو سال بعد جنگ جهانی دوم آغاز شد و فعالیت های این شرکت متوقف شد.

در سال ۱۹۴۶ مازراتی A6 به عنوان اولین خودروی سواری این شرکت معرفی شد. در سال ۱۹۵۰ مازراتی وارد مسابقات رانندگی فرمول ۱ شد. در سال ۱۹۵۷ مازراتی مشکلات اقتصادی متعددی را تجربه کرد و مجبور به تعطیلی بخش هایی از امپراطوری صنعتی خود، از جمله بخش خودروهای اسپرت، شد. در نتیجه تمرکز این کمپانی بیشتر بر روی تولید خودروهای سواری قرار گرفت که در دهه ۶۰ درستی این تصمیم ثابت شد.

از ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰

مازراتی با معرفی مازراتی ۳۵۰۰ GT شروعی هیجان انگیز در دهه جدید داشت. این خودرو یک موفقیت فوری بود و نسخه های بیشماری از آن برای پاسخگویی به نیازهای بازار تولید شد. سه سال بعد مازراتی Mistral، که یک خودروی اسپرت، قدرتمند و سبک بود، معرفی شد. در اواخر دهه ۶۰ یکی از معروفترین خودروهای تاریخ مازراتی، یعنی مازراتی گیبلی، معرفی شد و هنوز هم تولید این خودرو ادامه دارد. در دهه ۷۰ این کمپانی تحت مالکیت سیتروئن قرار گرفت. اما به دلیل مشکلات اقتصادی، این کمپانی به هولدینگ دولتی GEPI فروخته شد.

از ۱۹۸۰ تا بعد از ۲۰۰۰

در سال ۱۹۸۱ مازراتی Biturbo معرفی شد که یک موفقیت بزرگ دیگر برای این کمپانی بود. هرچند که این کمپانی هنوز توانست سهم خود در بازار را افزایش دهد و این باعث شد که این کمپانی تحت تملک کمپانی های فیات و De Tomaso قرار بگیرد. در سال ۱۹۹۳ دی توماسو سهم خود را به فیات فروخت. در نتیجه از آن زمان مازراتی زیرمجموعه ای از فیات به شمار می رود. در سال ۲۰۰۳ مدل فوق لوکس مازراتی کوآتروپورته معرفی شد و یک سال بعد این کمپانی دوباره به مسابقات اتومبیلرانی برگشت. در سال ۲۰۰۷ مازراتی گرن توریسمو و در سال ۲۰۱۵ مازراتی لوانته (اولین شاسی بلند تاریخ این برند) معرفی شدند.

روند توسعه مازراتی از ابتدا تاکنون

بعد از تاسیس این شرکت توسط برادران مازراتی پیشرفت قابل توجهی در آن اتفاق افتاد اما شاید بتوان گفت اوج پیشرفت آن‌ها زمانی بود که این شرکت به مالکیت آدولفو اورسی درآمد. در سال ۱۹۶۸ این شرکت فروخته شد و خریدار آن یک شرکت فرانوسی به نام سیتروئن بود و نام مازراتی به مازراتی ایندی تغییر کرد، در این دوران خودروهای زیادی از مازراتی همچون مازراتی کمسن و مازراتی مراک طراحی و تولید شد که به تولید انبوه نیز رسید.

در سال ۱۹۵۷ شرکت سیتروئن با شرکت پژو ادغام شد و تصمیم بر این شد که شرکت مازراتی واگذار شود و خریدار آن کسی نبود جز شرکت بنلی که خود زیر مجموعه دتوماسو بود. اولین خودرو تولید شده مازراتی در این دوران که متعلق به سال ۱۹۷۶ است، خودرو مازراتی کیالامی بود. در سال ۱۹۸۰ تغییرات بزرگی در طراحی و ساخت خودروهای مازراتی به وجود آمد که بیشتر آن متعلق به موتور خودرو بود و همچنین قیمت فروش آن نیز کاسته شد. خودروهای مازراتی کایف و مازراتی بای توربو از نخستین خودروها بعد از این تغییرات بودند.

در سال ۱۹۹۰ قسمتی از سهام این شرکت توسط کمپانی کرایسلر خریداری شد و خودروهای مشارکتی دو شرکت کرایسلر و مازراتی نیز  با نام های مازراتی بارچتا و کرایسلر تی سی تولید شد و اما به تولید انبوه نرسید چرا که کرایسلر ورشکست شد.

بعد از ورشکستگی کرایسلر کمپانی فیات سهام این شرکت را خرید و به اختیار خود درآورد. این دوران را می‌توان انقلابی در تولیدات این شرکت دانست. در سال ۱۹۹۸ نخستین خودرو مازراتی زیر نظر فیات به نام مازراتی ۳۲۰۰ جی تی تولید شد و بعد از آن نیز نمونه‌های دیگری همچون مازراتی اسپایدر و مازراتی کوپه راهی بازار فروش خودرو شدند. مدل کوپه در سال ۲۰۰۲ به عنوان بهترین خودروی دنیا انتخاب شد و جرقه‌ای بود برای ساخت خودرو مازراتی گران توریزمو!

مازراتی در سال ۱۹۹۷ با فروش ۵۰ درصد از سهام این شرکت به مالکیت فراری درآمد و بعد از آن هردو شرکت مازراتی و فراری تحت نظر فیات فعالیت خود را انجام دادند. همکاری مازراتی با فراری سبب شد تا محصولات هر دو این شرکت‌ها به عنوان لوکس‌ترین و البته محبوب‌ترین خودروها در سراسر جهان شناخته شوند و تولیدات آن‌ها نیز هر روز موفق تر عمل می کند.

معرفی ده خودروی برتر مازراتی در تمامی زمان‌ها

۱. مازراتی آلفیری

این خودرو که نام آن برگرفته از موثرترین بنیان‌گذار این شرکت، یعنی آلفیری بوده است، با معرفی کانسپت خود در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز کرد. تولید آن در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و اولین خودروها برای فروش در سال ۲۰۱۸ عرضه شدند. این خودرو مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و موتور ۴.۷ لیتری V8 بود. قیمت فروش مازراتی آلفیری از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

۲.مازراتی A6GCS/53

روابط تجاری بین Pininfarina، طراح مشهور اتومبیل، و مازراتی در سال ۱۹۵۳ برای اولین بار باعث ساخت خودروی مازراتی A6GCS/53 شد. A6GCS/53 یک اتومبیل مسابقه‌ای می‌باشد که از نمای زیبا و نمادی برخوردار است و یکی از مشهورترین اتومبیل‌هایی است که تاکنون مازراتی ساخته است؛ قیمت آن از دو میلیون دلار شروع می‌شود، علت گران قیمت بودن آن، این است که فقط ۴ دستگاه از این خودرو تولید شده است.

 

۳.مازراتی GT3500

این خودرو دو درب مازراتی بین سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۶۴ تولید می‌شد. این خودرو، فروش قابل توجهی داشت اما نسبت به خودروهای تولید شده قبل از خود فروش کمتری داشت؛ موتور سه و نیم لیتری و جزئیات زیبای آن باعث شده که عاشقان خودرو همچنان آن را دوست داشته باشند. ۲۲۱۰ دستگاه مازراتی GT3500 تولید شده است و قیمت آن از ۱۸۰ هزار دلار شروع می‌شود.

 

۴.مازراتی گیبلی

این خودرو به گونه‌ای طراحی شده بود که ظاهری چشم­گیر داشت؛ ارتفاع آن فقط ۴۶ اینچ است و طول و عرض زیادی دارد. اولین مازراتی گیبلی، راحتی را فدای سبک کرد. این ماشین در ابتدا از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۳ با عنوان V8GT و سپس دوباره با عنوان کوپه با موتور V6 تویین توربو از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ تولید می‌شد. از سال ۲۰۱۳ مازراتی گیبلی به عنوان یک سدان لوکس با سایز متوسط با بدنه ۴ درب و موتور ۳ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. دست‌کم نسخه مدرن مازراتی گیبلی حداقل ۷۰ هزار دلار هزینه دارد، هرچند برای مدل‌های قدیمی‌تر انتظار داشته باشید که تا بیش از ۱۳۰ هزار دلار برای خرید آن هزینه کنید.

 

۵.مازراتی تیپو ۶۱

مازراتی تیپو ۶۱ با نام قفس پرنده نیز شناخته می‌شود و با این هدف تولید شد تا یک ماشین مسابقه‌ای با سرعت، قدرت و مقاومت بالا باشد. این خودرو دارای ساختاری زیبا،‌ شاسی محکم، سیستم تعلیق جلوی مستقل و جعبه دنده ۵ سرعته دستی بود؛ خود شاسی از بیش از ۲۰۰ قطعه تشکیل شده بود و برای عملکرد بهینه طراحی شده بود. این خودرو را به صورت نادر در حراجی‌ها که از قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود، می‌توان خرید.

 

۶.مازراتی مراک

این‌ مازراتی یک سال بعد از مازراتی بورا به بازار عرضه شد، این دو از نقطه نظر بدنه و ساختار، شباهت زیادی به هم دارند. با این حال این اتومبیل اسپرت، ارزان­تر و فضای داخلی بزرگتری نسبت به مازراتی بورا دارد. مازراتی مراک دارای موتور V6 می‌باشد و بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۳، ۱۸۳۰ دستگاه مازراتی مراک به بازار عرضه شد. این اتومبیل قدیمی با قیمتی برابر با ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

۷.مازراتی MC12

این خودرو برای اولین بار به عنوان یک اتومبیل مسابقه‌ای ظهور کرد؛ این بازگشت مازراتی به مسابقات پس از تقریباً چهل سال وقفه بود. پس از شرکت در مسابقات و کسب عنوان قهرمانی، این خودرو بسیار محبوب گشت؛ اما تعداد انگشت شماری برای رانندگی در جاده تولید شد. این مدل اغلب با فراری انزو مقایسه می‌شود، با این تفاوت که MC12 دارای بدنه بلندتر و تیزتری است. ۲۵ دستگاه از این اتومبیل برای استفاده در جاده در سال ۲۰۰۴ تولید شد و سپس ۲۵ دستگاه دیگر در سال ۲۰۰۵ تولید گشت. این اتومبیل‌ها هرگز فرصت به نمایش گذاشته‌شدن را نداشتند زیرا همه آنها با قیمت ۶۷۰ هزار دلار پیش فروش شدند.

 

۸. مازراتی کواتروپورته

امروزه ما مازراتی را به عنوان یک خودروساز لوکس سدان می‌شناسیم، اما این شرکت تا زمانی‌که کواتروپورته را در سال ۱۹۶۳ معرفی نکرده بود، به عنوان یک خودروی لوکس شناخته نمی‌شد. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به زوایا و انحناهای زیبا و پنجره‌های بزرگ و متمایز اشاره کرد. نسل اول کواتروپورته، راه را برای عرضه سری‌های دیگر این مدل هموار ساخت. جدیدترین مدل در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد؛ قیمت مازراتی کواتروپورته مدرن از ۱۰۷ هزار دلار شروع می‌شود.

 

۹.مازراتی گرن‌توریسمو

این خودرو، محصول یکی از آخرین همکاری‌های بین پینینفارینا و مازراتی بود. زیبایی این خودرو کاملاً استثنایی می‌باشد، این کوپه ۴ نفره دارای موتور ۴.۲ یا ۴.۷ لیتری گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و فضای داخلی بسیار مجلل می‌باشد. گرن‌توریسمو اولین بار در سال ۲۰۰۷ تولید شد. شما می‌توانید جدیدترین مازراتی گرن‌توریسمو را با قیمت ۱۳۳ هزار دلار خریداری کنید.

 

۱۰.مازراتی کانسپتBirdcage 75Th

این مازراتی برای بزرگداشت ۷۵مین سالگرد همکاری خود با پینینفارینا ساخته شد و در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۰۵ به نمایش گذاشته شد. توصیف ظاهر این ماشین کار آسانی نیست. این مازراتی با همان موتور استفاده شده در انزو فراری مجهز شده و همچنین دارای جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و ۷۰۰ اسب بخار قدرت می‌باشد. خرید این ماشین ممکن نیست اما ارزش تخمینی آن بیش از ۳ میلیون دلار می‌باشد.

 

مطالعه بیشتر  خودرو پژو

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن