خودرو خارجی

خودرو فولکس

خودرو فولکس واگن

فولکس واگن

موسس

تاسیس کشور
جبهه کارگری آلمان ۱۹۳۷

آلمان

به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، گروه فولکس‌ واگن با نماد معروف VW یک شرکت خودروسازی آلمانی است که با تولید برندهای مختلف که یکی از آنها، خود فولکس‌ واگن است، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان به‌حساب می‌آید. دستور ساخت این کارخانه در سال ۱۹۳۰ و توسط صدراعظم وقت آلمان نازی یعنی آدولف هیتلر داده شد. او در آن زمان از فردیناند پورشه تقاضا کرد خودروی بادوامی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌ واگن نام گرفت که در زبان آلمانی به معنای «خودروی مردم» است. این کارخانه در روز چهارم ژوئیه سال ۱۹۳۷ راه‌اندازی شد و نمادی برای اقتصاد درهم شکسته آلمان پس از جنگ جهانی اول به‌ حساب می‌آمد. معروف‌ترین مدل این کارخانه، فولکس‌ واگن بیتل است که در ایران به نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود. در سال ۱۹۳۶ نمونه‌های اولیه این خودرو که دارای یک موتور ۴ سیلندر خطی خنک‌ شونده با هوا (که در عقب خودرو بود) آماده عرضه به بازار شدند. در واقع موسس شرکت فولکس واگن مردم جبهه کارگری آلمان بودند که از سال ۱۹۳۷ در آلمان شروع به کار کردند.

گروه فولکس‌ واگن مالک برندهای آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، ایتال‌ دیزاین و دوکاتی بوده و همچنین دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه است. این گروه از سال ۲۰۱۷ توانسته است، با توجه به میزان فروش، بزرگ‌ترین خودروساز جهان نام بگیرد. فروش کارخانه در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه بوده است. بیشترین فروش در سال ۲۰۱۹ نیز به مدل تیگوان با بیش از ۹۱۰ هزار دستگاه تعلق دارد. دفتر مرکزی گروه فولکس‌واگن در شهر ولفسبورگ واقع شده است.

لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در ضمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان است. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی در زمینه فروش فوری خودرو کسب کنید.

مطالعه بیشتر  تجربه رانندگی با نسل دوم آئودی TT

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. موسس فولکس واگن شخص خاصی نبوده در واقع مردم دست به دست هم دادن و برای اوضاع بد کشورشون یه کاری کردند و هیلتر هم کمک کرده به این صنعت. واقعن دمشون گرم

همچنین ببینید
بستن