خودرو خارجی

خودرو کیا(Kia)

خودرو کیا

موسس تاسیس کشور
صنایع دقیق کیونگ سانگ ۱۹۴۴ کره جنوبی

نام «کیا» برخاسته از نامی چینی –کره‌ای است که شامل کلمه «کی» (برآمدن) و «آ» (به معنای آسیا) است و نام این شرکت معنای «برآمده از آسیا» را القا می‌کند. مدل‌هایی که کیا موتورز در ابتدا اقدام به صادرات آنها کرد شامل «کیا پراید» و «کیا آولا» بودند که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های «فورد فستیوا» و «فورد اسپایر» به فروش می‌رسید. نکته جالب اینکه کیا موتورز که در سال ۱۹۸۶ تنها ۲۶ دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال بعد توانست با یک جهش فوق‌العاده، تولیدش را به بیش از ۹۵ هزار دستگاه افزایش دهد.خودرو کیا (Kia) به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ،کیا موتورز به کره‌ای: 기아자동차شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه هیوندای موتور، به کره‌ای: 현대که بزرگترین سهام‌دار آن نیز به‌شمار می‌آید، فعالیت می‌کند. شرکت کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود. کیا در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر می‌باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره داد و ستد می‌شود.

از سال ۲۰۰۵، کیا موتورز تمرکز ویژه‌ای بر بازارهای اروپا داشته و فروش محصولاتش در این قاره از مرز یک میلیون دستگاه گذشته ‌است. به این ترتیب، کیا موتورز در حال حاضر رو به توسعه‌ ترین خودروساز در اروپا به‌حساب می‌آید. وضعیت این شرکت در آمریکا شمالی نیز به همین شکل است و آنها در ۴ سال پیاپی توانستند جایزه بهترین خودرو بین‌المللی و جایزه برند برتر خودروسازی وارداتی به ایالات متحده را دریافت کنند. کیا موتورز هم‌اکنون ۳۳ مدل خودرو را بر روی خطوط تولید خود دارد که جدیدترینش، کراس‌اوور «سونِت» و مینی‌ون «کارنیوال» است. کیا موتورز در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و همچنین اتومبیل‌های تمام برقی نیز برنامه‌های جامعی دارد.

مطالعه بیشتر  تفاوت گارانتی خودروهای داخلی و خارجی چقدر است

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن