اخبار و رویداد ها

رونمایی خودروی افسانه ای، دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی!

رونمایی خودروی افسانه ای، دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی

در این مقاله می پردازیم به معرفی خودروی دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی،برای دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودروی لوکس با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت

مجله ماشین نیکبخت خودرو

دوج اصلا خودروهای برقی بی صدا و ساکت را دوست ندارد و این موضوع در خودروی کانسپت داج چارجر دیتونا برقی تازه رونمایی شده کاملا مشهود است. دوج چارچر دیتونا کانسپت برقی با وجود اینکه هیچ موتور بنزینی ندارد، اما دارای اگزوز است. این سیستم اگزوز Fratzonic Chambered نامیده شده و توسط موتور برقی داج چارجر دیتونا الکتریکی کنترل می شود. کاملا مشخص است که داج قصد دارد در دنیای خودروهای برقی نیز کاملا متمایز از رقبا عمل کند.به گزارش نیکبخت خودرو، آینده همینجاست. دوج به شدت از طراحی خودروی افسانه ای کلاسیک چارجر در طراحی این داج چارجر دیتونا برقی کانسپت استفاده کرده است. در واقع دوج چارجر دیتونا تفسیری مدرن از داج چارجر کلاسیک مدل ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ است. در استایل ظاهری داج چارجر دیتونا برقی کلاسیک المان های رترو استایل زیادی با الگوبرداری از چارجر کلاسیک طراحی شده که همین موضوع تحسین طرفداران این خودروساز آمریکایی را به همراه داشته است. متاسفانه داج در این لحظه اطلاعاتی را در خصوص مسافت قابل پیمایش، سرعت و عملکرد چارجر دیتونا برقی اعلام نکرده و صرفا اظهار کرده که این کانسپت برقی از داج چارجر هلکت سریع تر است!

مطالعه بیشتر  بررسی کراس اوور جدید چری تیگو 7 پلاس

 

ظاهر دوج چارجر دیتونا SRT برقی

مجله ماشین نیکبخت خودرو

کاپوت پهن و صاف دوج چارجر دیتونا برقی کانسپت کاملا طراحی الهام گرفته ای از چارجر کلاسیک دارد. اما تفاوت هایی هم کرده و در واقع این کاپوت کاملا صاف طراحی نشده است. بلکه دارای کانال عبوری هوا بوده که هوای وارد شده از جلوپنجره، از کاپوت نیز عبور می کند و دوج به این کانال عبوری هوا R-Wing می گوید. این کانال عبوری هوا در قسمت جلو موجب افزایش نیروی رو به پایین و بهبود آیرودینامیک دوج چارجر دیتونا الکتریکی می شود.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

درب های دوج چارجر دیتونا برقی کانسپت نیز با الگوبرداری از چارجر قدیمی طراحی شده اند. البته دستگیره های پاپ آپ تعبیه شده برای درب های این خودرو یکی از چاشنی های مدرن اضافه شده به این طراحی کلاسیک هستند. داج چارجر دیتونا برقی حالتی فستبک مانند با صندوق عقب سنتی مانند چارجر کلاسیک ندارد. بلکه با باز کردن درب صندوق عقب این خودرو و امکان خواباندن صندلی های عقب، فضای بار بسیار زیاد و کاربردی در این خودروی برقی دو درب در اختیار دارید که اصلا انتظارش را از چنین خودرویی نداشتیم. در میان چراغ های رترواستایل عقب یک نشان مثلثی شکل جذابی نصب شده که این نشان Fratzog بوده که به صورت ویژه برای برخی از محصولات داج در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به دلیل خاصی استفاده می شود. استفاده این نشان در داج چارجر دیتونا برقی کلاسیک نشانی از تلفیق گذشته با آینده برقی خودروهای این برند دارد.

شاید تصور کنید که روی گلگیرهای داج چارجر دیتونا برقی لوگوی هلکت نورپردازی شده نصب شده است. اما این لوگوها به هلکت مربوط نیستند. بلکه این لوگوها بیانگر Banshee هستند که به معنای یک موجود خیالی به شکل روح است. چراکه موتور دوج چارجر دیتونا SRT کانسپت هم بانشی Banshee نام دارد.

مشخصات فنی دوج چارجر دیتونا برقی کانسپت

مجله ماشین نیکبخت خودرو

داج متاسفانه هیچ مطلبی را در خصوص قوای محرکه این چارجر دیتونا SRT برقی اعلام نکرده و صرفا اظهار داشته که ساختار برقی ۸۰۰ ولتی دارد و نیروی تولیدی موتور آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. گیربکس نصب شده برای این خودرو eRupt نام دارد که امکان تعویض دنده را برای راننده فراهم کرده و یک کلید بوست دارد که با فشردن آن قدرت و گشتاور موتور به صورت لحظه ای افزایش می یابد. حالا اینکه دوج چارجر دیتونا SRT کانسپت چند اسب بخار است و چه شتابی دارد و تا چه سرعتی می تواند حرکت کند موضوعیست که در آینده مشخص می شود

سیستم اگزوز تعبیه شده برای داج چارجر دیتونا برقی، Fratzonic Chambered نام دارد. این سیستم اگزوز برای اولین بار است که در صنعت خودروسازی استفاده شده و صدای عملکرد موتور را از طریق یک آمپلی فایر و محفظه تیونینگ چمبر تعبیه شده در عقب خودرو منتقل می کند. دریافت برخی از صداهای تولید شده از موتور الکتریکی و تقویت آنها به وسیله آمپلی فایر و پخش آنها در یک خودروی برقی اقدام بسیار شگفت آوری بوده که دوج به وسیله آن سعی کرده صدایی شبیه به یک موتور هشت سیلندر را تولید کند. لازم به ذکر است که نهایت صدای این سیستم اگزوز مجازی به ۱۲۶ دسیبل می رسد که تقریبا به بلندی صدای اگزوز داج چارجر هلکت هشت سیلندر است!

داخل کابین دوج چارجر دیتونا برقی SRT کانسپت

مجله ماشین نیکبخت خودرو

کابین دوج چارجر دیتونا برقی کانسپت کم جذاب نیست. کابین طراحی بسیار اسپرت و مدرنی دارد و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی راننده محور در میان داشبورد نصب شده و در پشت فرمان هم یک نمایشگر ۱۶ اینچی دیجیتالی به همراه یک هد آپ دیسپلی رنگی ۸ اینچی نصب شده است. در کنسول میانی هم شیفتر دنده این چارجر دیتونا نصب شده که یادآور شیفتر دنده چارجر کلاسیک است.

کابین دوج چارجر دیتونا برقی SRT تمام دیجیتالیس طرحی نشده. علاوه بر شیفتر دنده، کلیدهایی لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع این خودرو نیز تعبیه شده اند. روی غربیلک فرمان نیز کلیدهای مربوط به کنترل سیستم صوتی و انتخاب مدهای رانندگی اتو، اسپرت، مسابقه و درگ قرار دارند. وجود سانروف پانورامیک در سقف این خودرو امکان ورود نور بسیار زیادی به کابین برای راننده و سه سرنشین دیگر را می دهد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

مطالعه بیشتر  تیگو 8 پرو در برابر رنو کولیوس؛ رقابت کراس اوور های خوش استایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *