خودرو خارجی

خودرو چری

خودرو چری

موسس

تاسیس کشور
شرکت چری ۱۹۹۷

چین

به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ؛ شرکت چری (Chery) یک شرکت تحت کنترل حکومت کمونیستی چین بوده که فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز نمود. از نخستین محصولات این شرکت می‌توان به نمونه‌ هایی مانند فنگ یون (Fengyun) اشاره کرد که با به‌کارگیری شاسی سیات (Seat) ساخته‌ شده بود. این شرکت که ساخت نمونه‌ های فوق‌ العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه‌ های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه ، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ نخستین خط تولید خارج از کشور خود را در کشور روسیه افتتاح نمود.

نوشته های مشابه

چری اتومبیل در سال ۲۰۱۰ با فروشی نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاه، هفتمین خودروساز چینی نام گرفت. از اوایل دهه ۲۰۰۰، این شرکت انتقادهایی را به‌دلیل ادعاهای بی‌شمار مطرح شده در خصوص نقض حقوق مالکیت معنوی تولیدکنندگان خارجی دریافت کرده است. این چنین به‌نظر می‌رسد که چندین وسیله نقلیه تولید شده توسط شرکت چری به‌ طور مستقیم از عناصر طراحی سازندگان مختلف خارجی کپی گرفته شده‌اند. در این میان حتی برخی نیز از عنوان خود شرکت انتقاد می‌کنند که یادآور عبارت «Chevy»، نام کوتاه‌ شده تجاری شورولتِ جنرال موتورز است.

چری اتومبیل (Chery Automobile) یک شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی خودرو و موتور خودرو، در چین فعالیت دارد. این شرکت دارای رتبه هفتم ازنظر تولید خودرو در کشور چین می‌باشد. شرکت چری در سال ۲۰۰۵ نخستین خط تولید خارج از کشور خود را در کشور روسیه افتتاح نمود. چری اتومبیل در سال ۲۰۰۳ و همراه با هجوم اجناس چینی راهی ایران شد و یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور به نام مدیران خودرو با نام اختصاری ام‌وی‌ام (Modiran Vehicle Manufacturing) مسئولیت مونتاژ آن را بر عهده گرفت. این شرکت پیش از این عرضه محصولات دوو (Daewoo) کره را عهده‌دار بود که پس از مشکلات سیاسی و به علت شراکت جنرال موتور آمریکا و دوو، وادار به جایگزینی تولیدات خود با نمونه‌هایی دیگر گردید. از کارهای ساده ای که شرکت چری برای حفظ درآمد صنعت خود کرد، انتخاب ارزان‌ترین و در دست‌ترین نمونه ممکن بود. ام وی ام ۱۱۰ که یک هاچ‌بک فوق کوچک شهری QQ3 بود، نخستین محصول مشترک چری با مدیران خودرو در سال ۲۰۰۶ بود که یک کپی مطلق از دوو ماتیز به حساب می آمد. این محصول به یکی از کوچکترین خودروهای صنعت خودروسازی مدرن جهان تبدیل شد.پس از آن نیز نمونه‌های دیگری مانند ام‌وی‌ام ۵۳۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (که در چین با نام A5 و E5 شناخته می‌شدند) نیز راهی بازار ایران شدند.از دیگر محصولات شرکت مدیران خودرو که با همکاری چری موتورز چین در حال مونتاژ و ارائه در ایران است می‌توان به مدل‌های چری تیگو ۵، آریزو ۵ و تیگو ۷ اشاره کرد.پس از همکاری‌های صورت گرفته با شرکت‌های خارجی، چری موقعیت قابل قبولی در بازار چین و البته کشورهایی مانند روسیه، صربستان، ونزوئلا، بنگلادش، برمه و … پیدا کرد و با تولید در حدود ۷۰۰٫۰۰۰ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۰ در جمع ۱۰ تولیدکننده بزرگ خودرو چین قرار گرفت.

محصولات شرکت چری اتومبیل

لیست محصولات چری اتومبیل در سال ۲۰۱۹ میلادی عبارتند از:

سدان: سدان‌های چری اکنون با کد و نام آریزو به فروش رسیده که چری آریزو ۶ جدید معرفی شده در ایران نیز متعلق به این بخش است. این خودروها شامل مدل‌های آریزو ۳، آریزو ۵، آریزو ۷ و آریزو GX هستند. این خودروها از طراحی داخلی و خارجی قابل قبولی نسبت به قیمت سود برده ولی پیشرانه‌هایی ضعیف‌تر از رقبای غیر چینی خود دارند.

خودروهای کراس اوور چری اتومبیل: شرکت چری نخستین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی از خودروی کراس‌اوور و ارزان‌قیمت خود به نام تیگو رونمایی کرد که در سال ۲۰۱۰ میلادی و پس از یک فیس لیفت به چری تیگو ۳ تغییر نام داد.کراس‌اوورهای تیگو که پس از سال ۲۰۱۰ با زبان طراحی جدیدی ساخته شده و کیفیت بسیار مناسب تری نسبت به نسل‌های پیشین دارند و با نمایی به روز و امکاناتی مدرن می باشند.

خودروهای ارزان‌قیمت چری اتومبیل: این سری را می‌توان نخستین محصولات چری اتومبیل قلمداد کرد که از سال ۱۹۹۹ میلادی و با نخستین مدل با کد A11 در خط تولید این شرکت قرار گرفت. این سری شامل نمونه‌های ارزان‌قیمتی مانند چری Fulwin 2 FL بوده که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ به فروش می‌رسد.ارزان‌ترین محصول این بخش شرکت چری مدل QQ نسل دوم (یا ام وی ام ۱۱۰ کنونی ایران) می باشد.

خودروهای الکتریکی چری اتومبیل: مانند بسیاری از کشورها، خودروسازان چینی نیز با شرایط و ضوابط ویژه تولید خودرو‌های الکتریکی را آغاز نموده که چری نیز سهمی از این بازار را به خود اختصاص داده‌است مانند: چری eQ بر پایه ام‌وی‌ام ۱۱۰ ایران، چری eQ1 ، چری Arizzo 5e و چری Tiggo 3xe .

لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  خودروی بی ام و(BMW)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن