خودرو خارجی

هیوندای(Hyundai)

هیوندای(Hyundai) 

موسس

تاسیس کشور
چانگ جویانگ ۱۹۶۷

کره جنوبی

باورش سخت است، اما صنعت خودروسازی کره جنوبی و ایران همزمان شروع به کار کردند. تا مدت‌ها نیز تفاوت خاصی بین این دو کشور وجود نداشت. با این حال، ما اکنون درگیر گلایه از محصولات کمپانی‌های داخلی هستیم که مدام با بهانه‌هایی چون تحریم و مشکلات اقتصادی و …. حقوق مشتریان را فراموش می‌کنند و اما کره جنوبی تبدیل به کشوری توسعه یافته شده است. به طور مثال کمپانی هیوندای کره، اکنون جزو پنج خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود و سالانه چهار میلیون خودرو در سراسر دنیا به فروش می‌رساند. این کمپانی در سال ۱۹۶۷ میلادی در کره افتتاح شد. در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر نیرو دارد و در کشورهای چین، هند، آمریکا، چک، روسیه، ترکیه و برزیل، سایت‌هایی دارد که علاوه بر کره فعالیت می‌کنند. سایت اصلی هیوندای هم که در خود کره‌جنوبی قرار دارد با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو را دارد که در نوع خودش از بزرگترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

هیوندای که به جایگاه خوبی در بازار خودروی جهان راه یافته، نمی‌خواهد که به این راحتی این جایگاه را از دست بدهد. جدا از این، هیوندای حتی در تلاش است که بتواند بر رقبای خودش هم غلبه کرده و محصولات شاخص‌تری را راهی بازارها کند. به همین منظور است که تنها ۱۱ مرکز تحقیق و توسعه در کره، چین، ژاپن، آلمان، هند و آمریکا ایجاد کرده که کارشان مطالعه و طراحی و رسیدن به تکنولوژی‌های جدید دنیای اتومبیل‌سازی است. پس بی‌جهت نیست که این کمپانی با چنین سرعتی به موفقیت‌های امروزی خودش رسیده است.

محصولات هیوندای امروزه در بیش از ۱۹۰ کشور جهان فروش دارد و حتی در ایران نیز جزو محبوب‌ترین‌ها هستند. همین الان در ایران می‌توانید نسخه‌های i10 (مونتاژ)، i20، i20 (مونتاژ)، i30، i40، i40 استیشن، اکسنت، اکسنت (مونتاژ)، النترا، النترا (مونتاژ)، آزرا (گرنجور)، آوانته، توسان (ix35)، جنسیس، جنسیس کوپه، سانتافه (ix45)، سنتنیال، سوناتا، سوناتا هیبرید، کوپه، وراکروز (ix55)، ورنا، ولستر و … را مشاهده و خرید و فروش کنید. هشت خودروی برتر هیوندای در سال ۲۰۱۹ میلادی هم خودروهای اکسنت، آیونیک، النترا، توسان، سوناتا، سانتافه، کونا و ولوستر بودند. هیوندای تا به حال موفق به کسب جوایز زیادی هم از مراکز معتبر حوزه خودرو شده است. از جمله این جوایز باید به مواردی مانند JD POWER و موسسه بیمه بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) در طراحی، عملکرد و ایمنی اشاره کرد.

مطالعه بیشتر  کشاندن خودروسازان بزرگ چین به ایران

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن