اخبار و رویداد ها

رونمایی از فیس لیفت مزدا CX-8

مزدا CX-8 در ژاپن فیس لیفت شده است و این شاسی بلند سه ردیفه به روز شده قرار است در پایان دسامبر سال جاری در این کشور به فروش برسد. علاوه بر برخی تغییرات بصری، CX-8 برخی به روز رسانی های هندلینگ و فناوری را نیز دریافت می کند. با شروع از نمای بیرونی، CX-8 جدید دارای یک جلوپنجره اصلاح‌شده با قاب کرومی ضخیم‌تر و درج لوگوی مشبک است که قاب کرومی جایگزین لت‌های افقی مدل قبل از فیس لیفت می‌شود. در نمای جلو، سپر جلو طراحی ساده‌تری نسبت به قبل دارد.

چراغ‌های جلو نیز جدید هستند و به‌خوبی با «بال‌های» قاب کرومی ترکیب شده‌اند و چراغ‌های دی لایت L شکل را در خود جای داده‌اند که یادآور CX-60 هستند. هنوز هم می‌توان چراغ‌های جلو را با فناوری LED تطبیقی ​​سفارش داد، که اکنون به جای ۱۲ عنصر نوری ۲۰ عنصر نوری برای بهبود دید در شب دارد. در عقب، چراغ‌های عقب بازطراحی‌شده دارای نشانه‌های روشنایی مشابه با جلو با المان‌های L شکل هستند و نوار کرومی روی درب عقب دیگر در خوشه‌ها نفوذ نمی‌کند. اگرچه بلافاصله مشخص نیست، سپر عقب کمی باز شده است تا حالت هدفمندتری داشته باشد. مشتریان ژاپنی همچنین گزینه‌های رنگی جدیدی برای انتخاب خواهند داشت (رادیوم سفید پرمیوم متالیک).

شما عزیزان فروشنده مزدا جهت دریافت قیمت های خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید همچنین برای اطلاع از قیمت  مزدا کارکرده و صفر به سایت ما (نیکبخت خودرو) مراجعه کنید و نیز اگر شما قصد خرید و یا فروش دارید می توانید برای خرید یا فروش به بخش  خرید و فروش  خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

بررسی کلی خودرو مزدا CX-8

مزدا همچنین چندین پکیج طراحی، از جمله Grand Journey الهام گرفته شده از جاده را، ارائه می دهد که دارای صفحات اسکید نقره ای و درپوش آینه های جانبی مشکی براق است. پکیج Sports Appearance با طراحی های بیرونی مشکی و همچنین حق انتخاب تودوزی چرمی قرمز یا مشکی را ارائه می دهد. حالت انحصاری برتر Exclusive Mode اکنون با قوس چرخ‌های همرنگ بدنه و روکش پایین بدنه عرضه می‌شود. در داخل،  CX-8تا حد زیادی آشنا باقی مانده است و تغییرات زیادی نداشته، با اصلاحات جزئی بالشتک های صندلی و فنرهای جدید برای بهبود پایداری و استحکام قسمت بالایی بدنه در هنگام پیچیدن ماشین در پیچ ها. کلاس‌های چهار چرخ متحرک و دیزلی CX-8 می‌توانند از طریق سیستم «Mi Drive» مزدا بین سه حالت رانندگی (عادی، اسپرت و آفرود) انتخاب کنند.

تمام کلاس های CX-8 فیس لیفت به آخرین صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی (که قبلاً ۸ اینچی در تریم اسپورت، تورینگ و تورینگ SP بود) مجهز شدند که شامل اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو می شود. Apple CarPlay و Android Auto با سیم باقی خواهند ماند و تلفن های هوشمند اکنون می توانند از طریق درگاه USB-C به سیستم متصل شوند.

مزدا CX-8 2023 همچنین به صورت استاندارد از صفحه نمایش ابزار دیجیتال ۷ اینچی بهره خواهد برد (که قبلاً در انحصار گونه های Asaki و Asaki LE بود). تجهیزات استاندارد اضافی شامل پورت‌های USB-C برای سرنشینان ردیف جلو و سیستم کنترل پنجره فعال شده با جاکلیدی است.

سیستم کمک راننده همچنین با استفاده از قابلیت Cruising  و  Traffic Support تقویت می‌شود که به CX-8 اجازه می‌دهد با سرعت کم در ترافیک سنگین شتاب بگیرد، ترمز کند و به طور کلی خود را در مسیر نگه دارد. سایر تغییرات مربوط به رانندگی شامل: فنرها و دمپرهای اصلاح شده برای بهبود کنترل بدنه و بهینه سازی نقشه پدال گاز برای مدل هایی با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری برای ارائه واکنش فوری تر است. خودروساز ژاپنی ادعا می کند که صدا، لرزش و سختی (NVH) را در داخل کابین فیس لیفت CX-8 کاهش داده است.

با توجه به این موضوع، گزینه‌های موتور موجود برای CX-8 در ژاپن شامل واحد ۲.۵ لیتری توربوی فوق‌الذکر است که ۲۳۰ اسب بخار در ۴۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. گزینه های دیگر این خط تولید، قلب تپنده تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری با ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین یک توربودیزل ۲.۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است. همه موتورها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می شوند و هر مدلی را می توان با سیستم چهار چرخ محرک به عنوان جایگزینی برای دیفرانسیل جلو سفارش داد. گزینه های شش و هفت صندلی نیز بسته به نوع درخواستی ارائه می شود.

کمپانی مزدا

کمپانی مزدا (Mazda)  یکی از برندهای ژاپنی فوق محبوب است. این برند چند ملیتی، سال‌هاست که در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند. مرکز فرماندهی این کمپانی، در منطقه معروف هیروشیما واقع شده است. در سال ۲۰۱۵، این کمپانی تولید ۱.۵ میلیون دستگاه وسیله نقلیه و ارائه آن‌ها به بازار جهانی را ثبت کرد. نکته جالب این است که بیش از یک میلیون دستگاه، در کارخانه‌های ژاپنی تبار این برند تولید شدند. این آمار گویای این است که برند مزدا، در نقاط مختلف جهان کارخانه تولید خودرو دارد. در سال ۲۰۱۵، این کمپانی به عنوان پانزدهمین خودروساز دنیا معرفی شد. یک نکته جالب در مورد نام گذاری مزدا: این نام شما را یاد چه کلمه فارسی می اندازد؟ اهورامزدا. شاید در ابتدا این تشابه بی ربط به نظر برسد، اما حتی در وبسایت مزدا هم شرح داده شده که بانی کمپانی مزدا جوجیرو ماتسودا علاقه فراوانی به پیامبر ایران باستان اشو زرتشت داشته است. او نام شرکتش را به خاطر علاقه و احترامی که برای آیین زرتشتی قائل بود، مزدا گذاشت.

مطالعه بیشتر  انواع صدای لنت ترمز و حذف آنها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *