خرید و فروش خودرومزدا

خرید و فروش مزدا۳ کارکرده و صفر + قیمت روز مزدا۳

فروش و خرید مزدا۳ کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”مزدا” model=”3 جدید”]

 

مزدا شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهرستان آکای، هیروشیما، ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید کرد. هم‌اکنون شرکت مزدا در جایگاه پانزدهم از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان قرار دارد.

جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا با الهام از اهورامزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانوادگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر اولین محصول خود گذاشته است. بر پایه نظر وب‌گاه مزدا دلیل نام‌گذاری این شرکت این طور بیان شده‌است: نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورامزدا خدای اولین تمدن‌های غرب آسیا است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم. به عنوان منشأ هر دو تمدن شرقی و غربی و همین‌طور به عنوان نمادی از فرهنگ خودرو. این آمیختگی از تمایل به دستیابی به صلح جهانی و توسعه صنعت خودرو انجام شد.

شرکت مزدا به عنوان تولیدکننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه‌گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ ‌افزار کرد. نخستین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد. شاید مزدا بیش از اینکه برای خودروهای سواری، شناخته شود برای وانت‌ های خوبی بود که از این برند وارد کشورمان شد و طرفداران زیادی پید اکرد. هنوز هم وانت ‌های برند در کشور تولید می‌شود و فروش بسیار بالایی در کشور دارد. تولید خودروهای این برند توسط گروه بهمن انجام شد .مزدا ۳  یک سدان کامپکت است که در کنار خصلت‌های خانوادگی، جاذبه‌های اسپرت بسیار خوبی هم به شما ارائه میکند

 

قیمت روز مزدا ۳ کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
3 جدید صندوق دار (مونتاژ)‏، 2.0 لیتر تیپ 4‏1398 | گروه بهمنقیمت روز بازار3.000.000,000

 

 

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم مزدا ۳ کارکرده جهت دریافت قیمت مزدا ۳ کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

 

مزدا ۳  یک سدان کامپکت است که در کنار خصلت‌های خانوادگی، جاذبه‌های اسپرت بسیار خوبی هم به شما ارائه میکند. البته کمبود جای پا در قسمت عقب باعث شده که این ماشین برای خانواده‌های پرجمعیت شرایط ایده‌آلی نداشته باشد اما خانواده‌های جوان مشکلی با این قضیه نخواهند داشت و در عوض میتوانند از ویژگی‌های مثبت پرشمار ماشین نظیر: طراحی مناسب، ارگونومی مطلوب، فرمان نرم، گیربکس هوشمند و قدرت و کشش کافی لذت برند. تازه با توجه به ایمنی بالا، میشود با خیال آسوده اعضا خانواده را به کابین مزدا ۳ دعوت نمود. البته در این بین مشکلاتی نظیر ارتفاع کم شاسی از سطح زمین “که گاه باعث برخورد کف خودرو با رمپ‌ها و دست‌اندازهای غیرمعمول میشود” و همچنین سواری نسبتاً خشک ماشین میتوانند آزاردهنده باشند، هرچند در تیپ ۴ بدلیل افزایش چند سانتی‌متری ارتفاع شاسی این مشکلات مقداری کمرنگ‌تر شده‌اند.

اما شاید علت اصلی محبوبیت مزدا۳ در خصلت‌های اسپرت ماشین نهفته باشد. البته تصور نکنید با خودرویی بی‌رقیب در شتاب و سرعت طرف هستیم، اما قدرت کافی موتور و هماهنگی عالی آن با گیربکس در کنار فرمان‌پذیری مطلوب و هندلینگ مثال‌زدنی مزدا۳ باعث شده که لذت رانندگی با این اتومبیل از بسیاری از رقبای این رده بالاتر باشد. جدا از این موارد نسخه فول مزدا۳ (یا همان تیپ ۴) از نظر سطح آپشن هم محصول نسبتاً کاملی به حساب می‌آید و در قیاس با امثال سراتو آپشنال سایپا، گزینه‌های بیشتری در اختیارمان قرار خواهد داد؛ هرچند نباید از یاد برد که مزدا۳ با توجه به سال طراحی کمبودهایی هم در بخش آپشن دارد و نمیتواند با برخی از خودروهای امروزی چینی (هم‌قیمت) در بحث امکانات برابری کند.

معرفی تیپ های مزدا ۳

تیپ ۱

همانطور که گفته شد تمامی تیپ‌های مزدا ۳ با مشخصات فنی یکسان عرضه می‌شوند. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با گیربکس ۵ سرعته دستی که توان ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر را تولید می‌کند، برروی هر ۴ تیپ این خودرو قرار دارد. تیپ ۱ که ساده‌ترین مدل این خودروست، دارای آپشن‌های محدودی نظیر رادیو پخش کاست و CD است که چند سالی است به دلیل محبوبیت پایین و امکانات بسیار کم آن، تولیدش متوقف شده است. در این خودرو از کمترین آپشن‌ها نظیر روکش چرمی صندلی و سانروف هم خبری نیست. تیپ ۱ و ۲ از نظر ظاهری تفاوت هایی با دو مدل دیگر دارند. نبود اسپویلر، رکاب، پروژکتور و سپر عقب غیر همرنگ با بدنه برخی از این تفاوت ها هستند.

تیپ ۲

در این تیپ شاهد امکانات رفاهی بیشتری هستیم. امکاناتی که می‌تواند به راحتی با خودروهای داخلی رقابت کند و خریدار را به سمت خود بکشد. برخی از این امکانات عبارتند از: دسته‌دنده، فرمان و روکش صندلی چرمی، رادیو پخش CD  گرم‌ کن صندلی. این مدل دارای حداقل امکاناتی است که خرید مزدا ۳ را منطقی می‌کند و تمایزی میان این خودرو و خودروهای داخلی مشابه ایجاد می‌کند.

تیپ ۳

بدیهی است که هر چه به بررسی تیپ‌های بالاتر می‌پردازیم، شاهد امکانات رفاهی بیشتری در این خودرو هستیم. در این مدل، علاوه بر تمامی امکانات رفاهی تیپ ۲، برف پاک‌ کن اتوماتیک با حسگر باران، سپر و جلو پنجره اسپرت، سانروف و چراغ جلو با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک تعبیه شده است. در این مدل امکانات رفاهی فراتر از استانداردهای خودروهای داخلی رفته و طبعا قیمت بالاتری هم از آن‌ها دارد و می‌توان گفت که تیپ ۳ و ۴ مزدا ۳ از نظر آپشن‌های تعبیه شده در آن‌ها، تقریبا جزو خودروهای لوکس با رده قیمتی متوسط به حساب می‌آیند.

تیپ ۴

کامل‌ترین تیپ مزدا ۳، تیپ ۴ است که شامل امکانات رفاهی و آپشن‌های فراوانی است. در این جا برخی از آن‌ها را نام می‌بریم: ۶ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری خودرو، ترمز ضد قفل، EBA، EBD  DSC، فرمان الکتروهیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی و تصویری MP3 با قابلیت اتصال AUX به همراه ۶ بلندگو، سیستم مولتی مدیا کامپیوتر سفر و محاسبه گر میانگین مصرف سوخت، صندلی‌ راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، گرم کن صندلی با قابلیت تنظیم در ۵ دمای مختلف، آینه‌های جانبی جمع شونده خودکار، سانروف، چراغ‌های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک، چرخش چراغ‌ها داخل پیچ‌ها، کروز کنترل و حسگر باران. تیپ ۴ مزدا ۳ به راحتی توانایی رقابت با خودروهای لوکس دیگر در این رده قیمتی نظیر تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر تیپ ۴ را دارد و می‌توان آن را خودرویی کامل در این کلاس دانست. با توجه به مشخصات فنی این خودرو، شاهد هیچگونه کاستی در قدرت و توانایی این خودرو نیز نیستیم و شتاب، مصرف سوخت و راحتی مطلوبی را در این خودرو شاهد هستیم.

مزایای مزدا ۳

طراحی زیبا و جذاب بدنه

مزدا ۳ زمانی که وارد بازار شد ، به خاطر طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای که داشت توانست در کنار آوانته ، سراتو ، زانتیا و مگان که طراحی قدیمی داشتند خیلی خوب عمل کند و برای همین فروش آن از این خودروها خیلی بیشتر بود. مخصوصا در قشر جوان!

داخل کابین

وقتی در خودرو را باز میکنیم میبینیم که زیبایی های مزدا ۳ هنوز هم ادامه دارد. طراحی داشبورد و خودرو خیلی شکیل انجام شده و به نسبت آوانته ، مگان و زانتیا بهتر است و شاید در رده ی سراتو قرار گیرد. اما باز هم اگر از من بپرسید طراحی مزدا۳ شاید از سراتو هم یک پله بالاتر است. اولین چیزی که جذابیت زیادی دارد آمپر های سه تایی هستند که با پس زمینه ی سفید  و مشکی و اعداد نارنجی محیطی اسپرت را ایجاد میکنند

امکانات و آپشن های خودرو

این خودرو به نسبت زمانی که وارد بازار شد آپشن های خیلی خوبی داشت. گرمکن صندلی یکی از آپشن هایی است که میتوان گفت در آن زمان هیچ ماشینی در رده ی مزدا ۳ آن را نداشت. سانروف ، سنسور باران ، سنسور نور و از همه مهمتر یک سیستم صوتی خیلی خوب که ترکیب یک ماشین جوان پسندانه را کامل می کرد. البته سیستم مزدا ۳ در آن زمان امکانات خیلی زیادی نداشت از لحاظ اینکه  usb یا aux داشته باشد. اما از لحاظ کیفیت صدا ، تعداد باندها و برندی که در باندها استفاده شده بود عالی بود و میشد با کمی شخصی سازی یک صدای خیلی خوب از سیستم مزدا ۳ قدیم گرفت.

موتور و گیربکس

برگ برنده ی دوم مزدا ۳ در لیست امروز ما موتور و گیربکس آن است. موتور و گیربکس مزدا ۳ قدیم از هماهنگی بی نظیری برخوردار است. که این هماهنگی باعث میشود قدرت موتور به خوبی از طریق گیربکس به چرخ های جلو انتقال داده شود و در نهایت شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه ای برای این خودرو به دست آید. که میتوان گفت این صفر تا صد در رده ی زانتیا قرار میگیرد و از بقیه رقبا نیز بهتر است. واکنش پدال گاز به عملکرد راننده بسیار سریع است و همین باعث میشود که فضای اسپرتی که پشت آمپر و عقربه ها  هم میبینیم خیلی جذاب تر باشد. صدای موتور هم بسیار خوب است. هرچند که تا دورهای بالا وارد کابین نمیشود اما وقتی که صدای موتور را میشنویم متوجه میشویم که سیستم اگزوز خودرو هم خیلی خوب کار شده و تجربه ی یک رانندگی خیلی خوب را به ما می دهد

ایمنی

در بحث ایمنی باید یک جداسازی صورت گیرد. آوانته و زانتیا از لحاظ ایمنی اصلا در حد این خودرو نیستند و باید کنار گذاشته شوند. مخصوصا زانتیا که با یک ستاره ی ایمنی اصلا قابل اطمینان نیست! اما مگان و سراتوی قدیم میتوانند تا حدی با این خودرو رقابت کنند اما باز هم از لحاظ امکاناتی که در این خودرو به کار رفته باید گفت مزدا ۳ بالاتر است. مزدا ۳ شش ایربگ دارد به همراه abs و  ebdکه میتوانند به نسبت سن خودرو امکاناتی ایمنی کافی باشند

سواری عالی

همانطور که قبلا گفتیم مزدا ۳ یک سواری خیلی خوب است. این سواری خوب را مدیون سیستم تعلیق خوب ، موتور گیربکس هماهنگ و فرمان خوب آن است اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که این خودرو را بهتر میکند. این خودرو در مقایسه با سراتو خودروی نرم تری محسوب میشود و از مگان کمی خشک تر است. به خاطر اینکه مگان یک خودروی خانوادگی است و باید ویژگی نرم بودن را داشته باشد. اما مزدا ۳ با اینکه خودرویی اسپرت است از سراتو کمی نرم تر است. با اینکه گفته میشود ارتفاع خودرو کم است اما مشکل خاصی در عبور از سرعتگیر ها ایجاد نمیشود. ارتفاع کم خودرو در پیچ ها میتواند بسیار موثر باشد و به هندلینگ خودرو  کمک کند.

معایب مزدا ۳

فضای کابین کم

مزدا ۳ قدیمی در کلاسی قرار دارد که چندان به جاداری و بزرگی معروف نیستند، با این وجود این خودرو حتی در مقایسه با قبایش هم فضای کابین کم‌تری دارد. این کمبود فضا به خصوص در بخش فضای زانوی سرنشینان عقب مشهودتر است. روی کاغذ، مزدا ۳ قدیمی توانایی حمل ۵ سرنشین را دارد؛ ولی در صورت نشستن ۳ نفر در صندلی عقب این خودرو، وضعیت سرنشینان بسیار ناراحت خواهد بود

سواری خشک

دومین مورد از معایب مزدا ۳ قدیم سواری خشک آن است. مزدا ۳ بیشتر به عنوان خودرویی اسپرت در بازار مطرح است و به همین دلیل، انتظار زیادی درمورد راحتی آن نمی‌توان داشت. تعلیق این خودرو هر قدر که در پیچ‌ها و تغییر لاین‌ها توان‌مند و پایدار است، همان‌قدر در مواجهه با پستی و بلندی‌ها و دست‌اندازها خود را ناتوان جلوه می‌دهد. به‌نوعی، یکی از معایب مزدا ۳ قدیم این است که در آن، راحتی سواری و نرمی سیستم تعلیق، فدای هندلینگ و پایداری خودرو شده است

گیربکس

گیربکس مزدا ۳، یک نمونه چهارسرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها به‌صورت تیپ‌ترونیک است. این گیربکس، واکنش‌های بدی ندارد و نسبت به بسیاری از خودروهای آن سال مانند مگان یا هیوندای آوانته، عملکردی بهتر و رضایت‌بخش را از خود نشان می‌دهد. با این حال، گیربکس این خودرو با داشتن تنها چهار دنده، چندان به خودروهای مدرن شباهت ندارد

فاصله کم با سطح زمین

به جز فضای کم کابین خودرو که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ارتفاع پایین سیستم تعلیق این سدان ژاپنی نیز، یکی از دلایل عمده نارضایتی خریداران از این خودرو است. کف مزدا ۳ در اکثر مسیرهای ناهموار و رمپ‌ها به‌خصوص اگر چند نفر درون خودرو نشسته باشند، به زمین گیر می‌کند. گیرکردن کف خودرو به زمین، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که برخی از خریداران از خرید mazda 3 منصرف می‌شوند و به سراغ گزینه‌های دیگری مانند مگان یا سراتو می‌روند

مشخصات فنی تیپ های مختلف مزدا۳

مشخصات تیپ ۱ تیپ ۲ تیپ ۳ تیپ ۴
حجم موتور (لیتر) ۲ ۲ ۲ ۲
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴
توان (اسب بخار) ۱۴۷ ۱۴۷ ۱۴۷ ۱۴۷
گشتاور (نیوتن متر) ۱۸۷ ۱۸۷ ۱۸۷ ۱۸۷
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۹.۲ ۹.۲ ۹.۲ ۹.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۱۰ ۲۱۰ ۲۱۰ ۲۱۰
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) ۷.۶ ۷.۶ ۷.۶ ۷.۶
حجم باک (لیتر) ۵۵ ۵۵ ۵۵ ۵۵
وزن (کیلوگرم) ۱۳۴۰ ۱۳۴۰ ۱۳۴۰ ۱۳۴۰

 

مطالعه بیشتر  خرید و فروش رنو فلوئنس کارکرده و صفر + قیمت روز رنو فلوئنس

نوشته های مشابه