اخبار و رویداد ها

مشخصات فنی سایپا آریا

مشخصات فنی سایپا آریا

گروه خودرو سازی سایپا قصد دارد تا در سال ۱۴۰۲ از اولین محصول در سبک کراس اوورخود ، که در شرکت سایپا تولید شده را به بازار عرضه کند . این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و نام آریا روی آن گذاشته شد ، در اصل این خودرو را میتوان نسخه هاچ بک و سدان شرکت سایپا یعنی همان خودروی شاهین در نظر گرفت ؛ ولی سایپا بسیار تلاش دارد که این خودرو را به عنوان یک خودروی کراس اوور به مشتریان معرفی کند . گفته شده است که پیشرانه این محصول ، وارداتی میباشد و ازهمان اول ، این خودرو با گیربکس اتوماتیک وارد بازار میشود . در حالی که قرار بود خودروی آریا از نیمه ی دوم سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه شود ، اما همچنان با اظهار نظرهای متفاوتی از طرف مدیران سایپا مواجه هستیم .

طبق گفته آقای تیموری در تابستان ۱۴۰۱ این خودرو تقریبا ۸۰ درصد مراحل ساخت و قالب های آن به اتمام رسیده است و تا پاییز سال ۱۴۰۱ نهایی میشود و شرکت خودرو سازی سایپا میتواند این محصول را در اوایل سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه کند .

طراحی سایپا

با قرار گرفتن پلتفرم SP100  جدید ، هیچ جای تعجبی ندارد که طراحی خودروی آریا با خودروی شاهین که محصول گروه خودروسازی سایپا میباشد مشترک باشد از این رو در نمای جلوی آریا نمایی کاملا یکسان با خودروی شاهین داریم و در نمای عقب مانند یک خودروی هاچ بک میباشد و از چراغ های متفاوتی بهره گرفته شده است که طراحی چراغ های عقب خودروهم میتوان به طراحی مرسدس بنز GLA 45 AMG  شباهت داد . اما به هر حال باید از هر طرح جدیدی که از سمت خودرو سازان داخلی روی خودروها اعمال میشود استقبال کرد زیرا امروزه هیچ تنوعی در خودرو های جدید تولیدی نداریم .

مطالعه بیشتر  ترمز ضد قفل یا ABS چیست؟

مشخصات فنی سایپا آریا - نیکبخت خودرو 

 

مشخصات سایپا آریا

سایپا آریا در ابتدا قرار بود که با پیشرانه ای دقیقا مشابه با خودرو شاهین که از موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با توان انتقال قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتون متر گشتاور در آن استفاده شود اما تصمیم گرفته شد تا با یک پیشرانه دولیتری وارداتی به بازار عرضه شود این نوع پیشرانه مهندسی شرکت میتسوبیشی ژاپن را دارد و نمونه بهبود یافته سری ۴G94 میتسوبیشی میباشد . این پیشرانه ۲ لیتری ، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه تنفس طبیعی میباشد و به فناوری زمان بندی قابل تغییر سوپاپ ها مجهز میباشد و در نسخه MPI  قدرت حدود ۱۴۴ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتون متر گشتاور میباشد .

کد پیشرانه ۴J20V
تعداد سیلندر/تعداد سوپاپ/حجم دقیق ۴/۱۶/۲ لیتر
سیستم تنفس طبیعی
قدرت (اسب بخار) ۱۴۴
گشتاور (نیوتون.متر) ۱۸۸
استاندارد آلایندگی یورو ۶
گیربکس و انتقال نیرو یا ۶ سرعت اتوماتیک/محور جلو
سیستم تعلیق جلو مکفرسون
سیستم تعلیق عقب میل پیچشی
سایز و متریال رینگ ۱۵ اینچ آلیاژ آلومینیوم
سایز تایر ۶۵/۱۵۸
سیستم کمکی فرمان الکتریکی

 مشخصات فنی سایپا آریا - نیکبخت خودرو 

جعبه دنده سایپا آریا

همان  طور که گفته شد آریا قرار است تا با دنده اتوماتیک وارد بازار شود این خودرو جعبه دنده اتوماتیک با ساختار AT  دارد و شش سرعته خواهد بود که جعبه دنده هم مانند پیشرانه آن از کمپانی DAE  تامین میشود که این انتقال قدرت را به چرخ های جلوی خودرو میرساند .

امکانات سایپا آریا

خودروی آریا آن چنان تفاوتی با خودروی شاهین ندارد و امکاناتی از جمله : دوکیسه هوا ، کی لس استارت ، سانروف ، چرم مصنوعی داخل کابین ، کروز کنترل ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی  ، سیستم جی پی اس ، سیستم تنظیم فشار باد تایر ها ، آینه های جانبی برقی ، دوربین و سنسور پارک عقب ، سنسور نور ،

تهویه اتوماتیک ، فرمان برقی ، و در نمونه های فول آپشن آریا امکاناتی نظیر کیسه های هوای جانبی ، سیستم  (ESP) ، کمک به شروع حرکت در سر بالایی ، رادار نقطه کور ، دوربین ۳۶۰ درجه را در خود دارد .

مشخصات فنی سایپا آریا - نیکبخت خودرو 

مطالعه بیشتر  طرح فروش شرکت بهمن موتور ویژه مادران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *