اخبار و رویداد ها

رونمایی از موستانگ کارول شلبی ادیشن

رونمایی از موستانگ کارول شلبی ادیشن – نیکبخت خودرو

کمپانی خودرو سازی (امریکن شلبی) به مناسبت صدمین سالروز تولد کارول شلبی ، که مهندس طراحی و خالق خودروی فورد موستانگ بود ، خودروی ویژه ای را درتعداد محدودی تولید میکند .

به گفته ی سایت موتور ۱ ، این کمپانی خودروسازی تنها ۱۰۰ دستگاه از مدل های ویژه موستانگ ۲۰۲۳ (نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی) را تولید خواهد کرد ، که برای خریداران با یک کلاه مشکی و یک کتاب عرضه میشود .

کارول شلبی به عنوان یک افسانه در خودروسازی آمریکا شناخته میشد ؛ که اگر او در این دوران زنده بود در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ صد ساله میشد . علاوه بر این واقعیت شرکتی که همنام با اوست با معرفی بسته ای ویژه برای (فورد موستانگ جی تی ) از جشن تولد او دور نماند .

رونمایی از موستانگ کارول شلبی ادیشن – نیکبخت خودرو

ارتقاء های انجام گرفته در این خودرو تنها منحصر به عملکرد آن نیستند ، زیرا این خودرو دارای چندین برند برای صدمین سالگرد کارول برای نشان دادن ویژگی های آن میباشد ؛ که از ویژگی های آن همان طور که گفته شد میتوان به اهدای یک کلاه امضا شده توسط (استیتسون) ، که کارول شلبی همیشه آن را بر سر خود میگذاشت و یک کتاب ، که توسط (باشگاه شلبی) منتشر شده است میتوان اشاره کرد  . خارج از ارتقاء های معمول شلبی در نمای بیرونی ، مدل ویژه شلبی موستانگ ، با نام تجاری (centennial) در پنل عقب خودرو و نوار های کناری عرضه میشود.

نوار های وینیل مشکی ساتن روباز (له من) یا در زبان لاتین (le mans)  به یاد مسابقات ۲۴ ساعته له من در تزئینات خارجی خودرو میتوان دید که کارول شلبی از رانندگانی بود که در این مسابقات برنده شده بود .

 

در داخل موستانگ ویژه صدمین سالگرد آن روی صفحه های رکاب در ، تشک های کف و روکش های چرمی ،

نشانه های (Carroll Shelby Centennial Edition) نقش شده است .

رونمایی از موستانگ کارول شلبی ادیشن – نیکبخت خودرو

از نظر عملکردی این خودرو همان چیزی است که از امریکن شلبی انتظار دارید که یک خودروی سوپر شارژر با پیشرانه ای با حجم ۵۰۰۰ سی سی v8  که توانایی انتقال قدرت ۷۵۰ اسب بخار را دارد که انتقال این نیرو به زمین را از طریق چرخ های مشکی ۲۰ اینچی انجام خواهد شد  .

ارتقاء موتور با ارتقاء های دیگری همراه است مانند : هود هواکش ، رادیاتور عملکردی ، کیت در پوش مایع زیر کاپوت و اگزوز (بورلا کت – بلک ) ارائه میگردد . فنر های پرفورمنس ، میله های نوسانی ، صفحه های چرخ دار قابل تنظیم و کالیپر های جلوی (OEM BREMBO)  همگی اینها بخشی از این نسخه جدید فورد موستانگ هستند . رییس بخش تحقیق و توسعه کمپانی امریکن شلبی گفت : این شلبی موستانگ با این سطح عملکردی که در خود دارد دقیقا همان خودویی بود که کارول شلبی از آن این انتظارات را داشت که نامش بر آن ثبت شود که ما مطمن هستیم که اگر او در حال حاضر در قید حیات بود ، این موستانگ نسخه ویژه را تایید میکرد.

رونمایی از موستانگ کارول شلبی ادیشن – نیکبخت خودرو

 

مطالعه بیشتر  ماجرای توقف تولید پژو 405 و سمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *