اخبار و رویداد ها

مرسدس-آام‌گ وان یک قدم بزرگ رو به آینده

به آینده خوش آمدید

از زمان تولد فرمول ۱، مهندسان رویای آوردن فناوری برتر را به خیابان ها در سر می پرورانند. مرسدس-AMG Project ONE دو سرنشینه جدیدترین و کارآمدترین فناوری هیبریدی فرمول ۱ را برای اولین بار تقریباً یک به یک از پیست به خیابان منتقل می کند. این خودروی دو سرنشینه و رعد و برق سریع هیبریدی پرفورمنس بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت با حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت تولید می کند. سیستم محرک Project ONE با داشتن همان موتور ۱.۶ لیتری V6 هیبریدی بنزینی مانند ماشین مسابقه ای مرسدس-AMG پتروناس فرمول یک تیم مسابقه ای، شامل چهار موتور الکتریکی است که قادر به دور زدن خیره کننده ۵۰۰۰۰ دور در دقیقه است. موتور احتراقی که همراه با توربوشارژ برقی کار می‌کند به این معنی است که این خودروی نمایشی انرژی بیشتری در هر لیتر سوخت دریافت می‌کند.

مرسدس AMG Project ONE عملکرد خیره کننده پیست مسابقه و فناوری عملی هیبریدی فرمول ۱ را با کارایی مثال زدنی ترکیب می کند. این فقط ادای احترام به موفقیت ما در فناوری موتوری نیست، بلکه بیانیه ای قوی در راه ما به سمت “آینده عملکرد رانندگی” است. در همین حال، فناوری هایی مانند چهار چرخ محرک، گیربکس ۸ سرعته دستی خودکار و سیستم ترمز سرامیکی کربنی با عملکرد بالا، هندلینگ پویا و تجربه رانندگی هیجان انگیزی را تضمین می کنند. داخل کابین خلبان یک زیبایی شناسی کاربردی را می‌بینیم که تاکیدی بر موتوراسپرت آن دارد. هر قسمت هدف خاصی دارد، از دو نمایشگر ۱۰ اینچی مستقل گرفته تا صندلی‌های کانتور، که با میکروفیبر سیاه و چرم ناپا مقاوم در برابر لغزش، با مش پارچه‌ای اسپرت برای بهینه‌سازی گردش هوا ساخته شده‌اند.

مطالعه بیشتر  دنا ایران خودرو مدل 2023 با نام لادا گرانتا در روسیه معرفی شد

طراحی دنبال کننده ی عملکرد است

نمای بیرونی رسا و چشم نواز مظهر اصل مرسدس-AMG است که شیفتگی همیشه با عملکرد مرتبط است. طراحی ثابت مرسدس AMG Project ONE بر اساس یک اصل ساده است. هر کدام از جزئیات طراحی مزیت خاصی را برای عملکرد کلی خودرو ارائه می دهد. نسبت های عضلانی بر اساس مفهوم موتور وسط است. کابین راننده که به خوبی رو به جلو قرار گرفته است، قوس‌های چرخ‌های بزرگ و کمر زنبوری با دم گسترده‌اش، نشانه‌های واضحی از منشاء موتوراسپورت خودرو هستند.

به یاری قطعات آیرودینامیک همچون باله­‌های فعال در دیفیوزر جلو و مسیرهای هدایت جریان هوا در گلگیرهای جلو و باله عقب، در سرعت‌های بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت، نیرویی رو به پایین بر بدنه مرسدس AMG One اعمال خواهد شد که با انتخاب برنامه­‌های رانندگی Race Plus و Strat2، این میزان به پنج برابر افزایش می‌­یابد اما مرسدس‌بنز از اعلام ارقام دقیق خودداری کرده است.

رینگ‌های ۹ پره منیزیوم با تایرهای پایلوت اسپرت Cup 2 M01 ساخت میشلن در کنار کالیپرهای شش پیستون با دیسک‌های ۱۵.۶ و ۱۵ اینچی کربن-سرامیک در محورهای جلو و عقب قرار گرفته است، تا نیروی لازم برای مهار این هیولا را تامین کند. اسپویلر بزرگ مشکی جلو، با ورودی‌های هوا که در تمام عرض خودرو کشیده شده است، بر نمای جلو غالب است. چراغ های جلو تخت LED به طور یکپارچه در خطوط بدنه قرار می گیرند. خط سقف پویا دارای یک ورودی هوا است که به زیبایی به باله کوسه عمودی متصل می شود. طراحی لوله اگزوز با یک خروجی گرد بزرگ و دو دهانه کوچک دیگر مستقیماً بر اساس خودروهای فرمول ۱ است. طراحی بسیار کاربردی به وسیله نقلیه یک شخصیت برجسته و متمایز می دهد که در این شکل بی سابقه است.

بر اساس تلفیقی از عملکرد و عملی بودن، فضای داخلی دقیقا حس بودن در پیست را می دهد. رنگ ها و متریال انتخاب شده برای فضای داخلی الهام گرفته از خودروی مسابقه ای فرمول ۱ است. فضای داخلی دارای خطوط ارگونومیک با دو صندلی سطلی دارای سبکی آینده نگر، مینیمالیستی و مواد نوآورانه است. پدال ها و فرمان فرمول ۱ را می توان در صورت لزوم تنظیم کرد. کنسول مرکزی به صورت بصری قسمت راننده و سرنشین را از هم جدا می کند و متریال استفاده شده ساختار پشتیبانی، فیبر کربن است. این به طرز ماهرانه ای با معماری مونوکوک ترکیب می شود. صندلی‌های مسابقه‌ای مجسمه‌سازی شده ارتباطی غیرقابل انکار با مسابقات اتومبیل رانی ایجاد می‌کنند. سطوح صندلی با چرم ناپا به رنگ خاکستری ماگما و منبت ها در یک مش پارچه اسپرت آمیخته شده است. دوخت متضاد زرد نیز یکی از ویژگی های متمایز AMG است.

عملکرد فوق العاده

اجزای سیستم محرک پلاگین هیبریدی با کارایی بالا EQ Power+ در پروژه مرسدس-AMG ONE مستقیماً بر اساس فرمول ۱ است و با همکاری نزدیک با کارشناسان موتوراسپرت در مرسدس-AMG با عملکرد بالا در بریکس‌ورث محقق شد. این مجموعه شامل یک واحد شبکه ای بسیار یکپارچه و هوشمند از موتور ۱.۶ لیتری V6 هیبریدی بنزینی با مجموعا ۴ موتور الکتریکی است – یکی در توربوشارژر ادغام شده است، دیگری مستقیماً روی موتور احتراقی با اتصال به میل لنگ نصب شده است. اما چهار موتور برقی که مجموعاً ۱۰۴۹ اسب‌‌بخار قدرت تولید می‌کنند هم به یاری این پیشرانه درون‌سوز آمده‌اند. دو موتور برقی با مجموع قدرت ۳۲۲ اسب‌ بخار در محور جلو نصب شده است، موتور سوم با ۱۶۱ اسب‌ بخار قدرت در کنار پیشرانه درون‌‌سوز قرار گرفته و چهارمی هم ۱۲۱ اسب‌ بخار قدرت را به توربوشارژر انتقال می‌‌دهد.

یک باتری لیتیوم-یون به ظرفیت ۸.۴ کیلووات ساعت برای مرسدس AMG One نصب شده است، که هرچند ظرفیت بسیار کمی دارد و شعاع حرکتی ۱۸ کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند، اما هویت این محصول به عنوان یک خودروی پلاگین-هیبرید را تکمیل می‌ کند. به لطف وزن ۱۶۹۵ کیلوگرمی و بیش از هزار اسب‌ بخار قدرت، مرسدس AMG One می‌تواند ظرفیت تنها ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. شتاب صفر تا ۲۰۰ و حداکثر سرعت نیز به ترتیب ۷ ثانیه و ۳۵۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است. خبر هیجان‌ انگیز دیگر این‌که شایعه وجود برنامه‌ای برای ثبت رکورد با مرسدس AMG One به صورت رسمی توسط این شرکت تایید شده است. بد نیست بدانید سامانه چهار چرخ محرک AMG 4Matic +  و جعبه‌دنده ۷ سرعته نیمه اتوماتیک به صورت انحصاری برای مرسدس AMG One طراحی شده است. شاسی مونوکوک، اجزای آلومینیومی در سیستم تعلیق به همراه قابلیت تنظیم تعلیق در سه حالت اسپرت، اسپرت پلاس و راحت، از دیگر ویژگی‌­های فنی مرسدس AMG One خواهد بود.

مطالعه بیشتر  آشنایی با سیستم کنترل فشار تایر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *