اخبار و رویداد ها

معرفی شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴

معرفی شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴

انتظارها به پایان رسید و شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ با تغییرات ظاهری و فنی به مخاطبان معرفی شد. شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ در نمایشگاه State Fair در تگزاس رونمایی خواهد شد. تولید این خودرو از نیمه نخست سال ۲۰۲۳ آغاز می‌­شود. قیمت هم در زمان نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

در این مقاله نیکبخت خودرو به بررسی و معرفی این خودروی جدید پرداخته است، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودرو هستید تا پایان مقاله با ما همراه باش. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

طراحی شورولت سیلورادو HD

پیش از اینکه به کابین کاملا جدید شورولت سیلورادو HD 2024 بپردازیم، تغییرات ظاهری آن را بررسی می کنیم. شورولت سیلورادو HD دارای جلوپنجره ای بسیار بزرگ بوده که بین چراغ های اصلی این خودرو واقع شده است. این خودرو چراغ های LED روشنایی در روز C شکل خود را از جی ام سی سیرا به ارث برده که حال این چراغ ها کاملا محیط چراغ های اصلی را در بر می‌گیرند. این چراغ های LED روشنایی در روز مانند یک نوار مرزی بین جلوپنجره و چراغ های اصلی واقع شده اند و چهره زیباتری به شورولت سیلورادو HD 2024 بخشیده اند. نیمه پایینی پروفیل جلو هم طراحی جدید داشته و به صورت استاندارد دو قلاب یدک کشی در این قسمت تعبیه شده است.

مطالعه بیشتر  عرضه 2000 دستگاه هایما S7 در بورس کالا

باقی قسمت های ظاهری شورولت سیلورادو HD 2024 همان چیزیست که در گذشته هم بوده است. البته شورولت شش رنگ جدید شامل خاکستری استرلینگ، گردویی تیره، قرمز رادیانت، آبی LakeShore، Auburn متالیک و Meteorite متالیک را برای این پیکاپ Heavy Duty بروزرسانی شده عرضه کرده است. درب فضای بار شش حالته هنوز به صورت آپشنال روی شورولت سیلورادو HD 2024 نصب می‌شود و برای افرادی هم که علاقه به خرید نسخه آفرودی این هیولا را دارند، شورولت تریم ZR2 را به نسخه های قابل خرید سیلورادو Heavy Duty اضافه کرده است. البته شورولت هنوز جزییاتی را در مورد نسخه ZR2 سیلورادو HD اعلام نکرده است.

بررسی اجمالی و آپشن های شورولت سیلورادو HD 2024

 داخل کابین، تیپ‌های LT و بالاتر، از کابین کاملاً جدیدی با طراحی مدرن، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته بهره می‌برند. طراحی اینجا مشابه سیلورادو ۱۵۰۰ بوده و به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۳.۴ اینچی مجهز شده است.

داشبورد مدرن، پانل دکمه‌های باکیفیت‌تر و کنسول مرکزی بروز شده با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ بزرگ هستند. تیپ «های کانتری» به‌عنوان نسخهٔ لوکس و پرچم‌دار خانوادهٔ سیلورادو HD نیز در داخل از تودوزی چرمی، تزئینات چوبی و سیستم صوتی Bose با هفت بلندگو بهره می‌برد.

زیر کاپوت، پیشرانهٔ بنزینی نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان شاهد ارائهٔ همان موتور ۶.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور هستیم ولی موتور ۶.۶ لیتری دیزلی دورامکس به توربوشارژر جدید مجهز شده و فرایند احتراق آن بهبود پیدا کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۵ اسب بخار و ۸۸ نیوتن متر نسبت به قبل بیشتر شده است؛ اما علاوه بر افزایش خروجی، تولید گشتاور دور پایین موتور هم ۲۵ درصد افزایش یافته که عملکرد سرعت پایین پیکاپ خصوصاً هنگام یدک کشی کمک می‌کند.

همچنین هردو پیشرانه حالا به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون متصل شده‌اند که این تغییر چند مزیت مثل فاصلهٔ کمتر بین دنده‌ها و کنترل بهتر ترمز موتور را به دنبال خواهد داشت؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، افزایش وزن ناخالص ترکیبی آن از ۱۰,۹۰۰ کیلوگرم به ۱۱,۸۰۰ کیلوگرم است. در همین حال، به لطف چند تکنولوژی جدید و پیشرفته، یدک کشی با این پیکاپ آسان‌تر خواهد شد. یکی از این موارد کروز کنترل تطبیقی با پشتیبانی از تریلر است که ضریب درگ بیشتر و افزایش مسافت توقف هنگام اتصال تریلر را در نظر می‌گیرد.

سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر، تکنولوژی تریلر شفاف برای سهولت اتصال تریلر به چرخ پنجم و سیستم هشدار تجاوز وزن پیکاپ و تریلر از وزن ترکیبی ناخالص هم از دیگر تکنولوژی‌های یدک کشی سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین حالا برای تمام تیپ‌های سیلورادو ۲۵۰۰HD یک پکیج یدک کشی قابل سفارش است که حداکثر ظرفیت بکسل را با پیشرانهٔ دورامکس به ۱۰,۲۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد اما حتی اگر این هم کافی نباشد، خریداران می‌توانند سراغ سیلورادو ۳۵۰۰HD با ظرفیت یدک کشی ۱۶,۳۰۰ کیلوگرم بروند.

امکانات شورولت سیلورادو HD 2024

شورولت سیلورادو HD 2024 دارای امکاناتی مانند کروز کنترلی تطبیقی برای تریلر است. این کروز کنترل با توجه به وزن اضافی تریلر نصب شده به عقب این پیکاپ در هنگام یدک کشی طراحی شده و قادر به حفظ فاصله ایمنی با خودروی جلوییست. رادار نقاط کور تریلر حال منقطه وسیع تری را در بر می گیرد و راننده می تواند به لطف هد آپ دیسپلی بزرگ تعبیه شده تمام حواس خود را به جاده منعطف کند و دیگر به نشانگرهای پشت فرمان هم توجه نکند. شورولت برای طرفداران کلیدهای فیزیکی همچنان تعدادی از کلیدهای کنترلی را به صورت سنتی داخل کابین سیلورادو HD 2024 طراحی کرده است.

تریم‌های شورولت سیلورادو HD

تریم‌های شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۴ نسبت به قبل تغییری نداشته و دو تریم WT و Custom همچنان به عنوان مدل‌های خدماتی از این پیکاپ شناخته می­‌شود، درحالی‌که High Country، بالاترین تریم از این خودروی آمریکایی است. نسخه Midnight Edition از این تریم هم با جزئیات مشکی و رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی همراه می­‌شود. تریم ZR2 با ویژگی‌های آفرود ارائه خواهد شد هرچند فعلاً از جزئیات آن اطلاعی نداریم.

مطالعه بیشتر  مصوبه واردات خودرو نهایی شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *