اخبار و رویداد ها

مقایسه سهند با ساینا S

مقایسه سهند با ساینا S

در این مقاله به مقایسه سهند با ساینا اس می پردازیم. به گزارشی از نیکبخت خودرو، سایپا سهند قرار است در سال آینده وارد بازار خودرو کشور شود. این خودرو در واقع نمونه ای فیس لیفت شده از خانواده X200 سایپا مباشد و به درواقع می توان آن را نمونه ی ارتقا یافته از ساینا که خود فیس لیفتی از تیبا بود، بدانیم.

سهند قرار است به عنوان یک خودرو اقتصادی وارد بازار شود. در نگاه اول انگار با همان ساینایی طرف هستیم که اخیرا صحبت هایی درباره توقف تولید آن به دلیل نا امن بودن در مقابل حوادث مطرح شده است. خود سایپا این موضوع را پذیرفته است و از سهند به عنوان فیس لیف جدید ساینا نام می برد. در عمل تفاوت ظاهری سهند درمقایسه با ساینا به اضافه شدن چند آپشن مثل استارت دکمه ای و کیلومتر شمار دیجیتال خلاصه می شود و در بخش فنی اگر بگوییم تغییری دیده نمی شود، حرف اشتباهی نزدیم.

مقایسه ساینا اس و سهند

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که نخستین بار چهره ی سهند و اطلس از گروه خودروسازی شرکت سایپا، برای خبرنگاران حوزه خودرو و مردم، آشکار شد. به دلیل حجم تغییرات سهند نسبت به ساینا و همچنین اطلس نسبت به خودرو کوییک، سایپا امید زیادی به موفقیت این دو خودرو در بازار سدان ها و هاچبک کراس های اقتصادی کشور دارد. ما هم در این مطلب قصد داریم به بیان تفاوت های سهند و ساینا S بپردازیم تا ببینیم سدان اصطلاحا جدید سایپایی ها، چه در چنته دارد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کوئیک کارکرده به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

فرق سهند و ساینا اس چیست

مشخصات ظاهری سهند

 برای بیان فرق سهند با ساینا اس ابتدا با ماشین سهند آشنا شویم. سهند از نظر ابعاد و اندازه با ساینا هیچ تفاوتی ندارد و این مورد یعنی عدم تفاوت کلی سهند و ساینا را می توانیم با نگاه به نمای جانبی دو خودرو به خوبی به این نتیجه برسیم؛ جایی که گلگیر عقب، درها و ستون A و B و C و قوس سقف سهند هیچ تفاوتی با ساینا ندارند.

نمای جلوی سهند نسبت به ساینا S به طور کامل تغییر کرده و جلوپنجره خودرو با لبه کرومی نازک در قسمت پایینی اش که گویی به چراغ های خودرو متصل است، نسبت به ساینا S با آن جلوپنجره کرومی زمخت، پویا تر و زیبا تر جلوه می کند.

تفاوت سهند و ساینا اس چیست

همچنین جراغ های جلوی سهند نسبت به ساینا S طراحی شارپ تر و پویا تری دارند. نکته ای که در خصوص سهند آنچنان چنگی به دل نمی زند، خطوط کاپوت خودرو است که دو خط در مرکز کاپوت به سمت جلوپنجره می آیند اما سمت و سوی آن ها و اینکه قرار است به کجا ختم شوند و با کدام ناحیه از دماغه خودرو هارمونی دارند، مشخص نیست!فرق سهند با ساینا اس

سهند رسما فیس لیفت جدید ساینا میباشد و با مشاهده عکس هایی که از خودرو سهند منتشر شده، در اولین نگاه متوجه شباهت های زیاد این دو مدل می شویم که البته خود مدیران سایپا هم این موضوع را تایید کرده اند. با این حال تفاوت ظاهری سهند و ساینا را می توانیم طراحی جدید سپر، کاپوت، چراغ ها، مه شکن ها و آیینه ها بدانیم. چراغ های جلو سهند از ساینا کشیده تر است و چراغ های پشتی از صندوق تا کناره خودرو ادامه دارد. مهمترین تفاوت ظاهری سهند نسبت به ساینا را در اتاق خودرو شاهد هستیم. جایی که غربیلک فرمان تغییر کرده و دکمه های کنترل سیستم صوتی روی آن قرار گرفته است.

 

اضافه شدن مانیتور هفت اینچی به داخل اتاق هم جزو امکانات جدید سایپا برای طراحی سهند است که قبلا همین آپشن را سایپا روی محصولاتی مثل تیبا ۲ پلاس امتحان کرده است. دو رنگ بودن داشبور و طراحی خروجی های هوا به شکل دایره ای جزو تغییر و تحول های ظاهری سهند نسبت به ساینا محسوب می شود. البته ناگفته نماند که امکاناتی مثل دکمه های کنترلی روی غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی ها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر هفت اینچی و دوربین دید عقب، قرار است فقط روی نسخه های تیپ دو سهند باشد و خبری از این آپشن ها در تیپ یک نیست.

 

هنوز اطلاعات رسمی از مشخصات ظاهری سهند توسط سایپا اعلام نشده و روی سایت این شرکت هم چیزی درباره این مدل دیده نمی شود. با این حال گزارش های غیررسمی نشان می دهد وزن سهند نسبت به ساینا ۱۷۰ کیلوگرم بیشتر شده و به هزار و ۲۲۰ کیلوگرم می رسد.

فرق سهند با ساینا s

مهمترین آپشن های سهند

سهند از نظر آپشن چند تفاوت با ساینا دارد. اضافه شدن سانروف، سیستم کروز کنترل، استارت دکمه ای و کیلومترشمار دیجیتال را باید چهار آپشن کلیدی سهند درمقایسه با فیس لیفت قبلی خود یعنی ساینا بدانیم. البته سانروف برقی قرار است فقط روی نسخه های تیپ دو سهند باشد. سیستم کروز کنترل با نگه داشتن سرعت خودرو روی یک عدد دلخواه در مسیر های طولانی به کمک راننده می رسد و آپشن جذابی برای سهند محسوب می شود که میتواند برای مکشتریانش نکته خوبی باشد تا آنها را برای خرید خودرو مطمئن سازد.

تفاوت سهند با ساینا اس

مشخصات فنی سهند

خودرو سهند همانطور که پیش تر ذکر کردیم با همان پیشرانه ی ساینا تیبا باهمان پیشرانه ی یعنی M۱۵ به بازار عرضه میشود. البته موتور آن تقویت شده است، دریچه آن به طور استانداری به صورت برقی درامده است؛به این خاطر که هشت درصد گشتاور بهتری ارائه کند و توان آن ۹ درصد افزایش داشته باشد.

بیشترین گشتاور خروجی موتور سهند ۱۳۷ نیوتن متر و این رقم برای پیشرانه ساینا ۱۲۸ نیوتن متر میباشد. میزان افزایش توان خروجی موتور سهند نیز به ۹۰ اسب بخار ارتقا داشته است. دیگر مشخصات فنی سهند با ساینا تفاوت قابل توجهی ندارد. سرعت خودرو ساینا نهایتا ظرف ۱۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و تقریبا در همین فاصله زمانی سرعت سهند از صفر به ۱۰۰ می رسد. مصرف سوخت ترکیبی و حجم باک یکسان را هم باید جزو مشخصات فنی یکسان سهند و ساینا بدانیم. مصرف سوخت ترکیبی هر دو مدل هفت لیر به ازای ۱۰۰ کیلومتر است و در باک این دو مدل نهایتا ۴۱ لیتر بنزین دخیره می شود. در ادامه به تفاوت سهند با ساینا s خواهیم پرداخت.

تفاوت سهند با ساینا s

مقایسه مشخصات فنی سهند و ساینا

مشخصات فنی ساینا سهند
حجم موتور ۱.۵ لیتر ۱.۵ لیتر
حداکثر گشتاور خروجی ۱۲۸ نیو تن متر ۱۳۷ نیوتن متر
حداکثر توان خروجی ۸۷ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
حجم باک ۴۱ لیتر ۴۱ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب ۱۲.۸ ثانیه ۱۳ ثانیه

 

مقایسه سهند با ساینا اس

مقایسه سهند با ساینا S

تاریخ: ۲۰  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  قرعه کشی خودروها تا پایان امسال حذف خواهند شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *