اخبار و رویداد ها

مشکلات ناشی از باز نشدن کیسه های هوا

مشکلات ناشی از باز نشدن کیسه های هوا

 به گزاش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، در ۲۰ دی ماه سال جاری. این اتفاق در مجموعه بهبهان – رامهرمز بیش از ۵۰ نفر از هم وطنان کشته و کشته شدند. اما به نظر می رسد در میان خیل تصادفاتی که سالیانانه در کشور رخ می دهد، اعتراض شدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به این موضوع باشد. در غیر این صورت با توجه به رفتاری که در طی سال های اخیر انجام می شود مشاهده شده است، این تصادف نیز به بوته فراموشی سپرده می شود.

پس از وقوع این حادثه سردار هادیانفر با «ارابه مرگ خواندن خودروهای تولید داخل» به شدت به باز نشدن ایربگ ها اعتراض کرد بود. بعد از آن بود که باز نشدن کیسه های هوا به موضوع اصلی وزارت صمت و خودروسازان بدل شد. هر یک نیز به خود برای تقلیل این ماجرای اسف بار، به عدم رعایت نقطه نقطه اشاره شده است.

فارغ از برخی از هم وطنان در این حادثه جان خود را از دست داده اند. در این میان تعدادی از کسانی که به دلیل آتش خودرو جان ساخته اند و به نظر می رسد این موضوع را به دلیل اعتراض می کنند. همراه نشده است، واکنشی نیز در پی ندارد. اما باز نشدن کیسه های هوا به دلیل اعتراض یک مقام رسمی به شدت مورد توجه واقع شد و یک تلاش همگانی برای تبرئه خودروسازان آغاز شد.

واکنش وزارت صمت به مشکلات ناشی از باز نشدن کیسه های هوا

در آخرین واکنش ها نیز مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه حادثه مرکز بهبهان – رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها گفته است: ” در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است. سهیل معمارباشی افزود: بارها در رسانه ها توضیح دادند که کیسه هوای خودروها باز می شود شتاب منفی. خاص باید به خودرو وارد شود.

وی بیان کرد: نتایج بازخوانی ACU کیسه های هوا نشان داد که شتاب غیرممکن است و شرایط لازم برای باز شدن آنها به جز یک خودروی سمند سورن در سایر خودروها ایجاد نشده و در نتیجه کیسه های هوا باز نشدند. معمارباشی ادامه داده است: همچنین در چند مورد شاهد له شدن کامل یا آتش گرفتن خودروها در این تصادف بودیم که هیچ اطلاعاتی از ACU این نیست. خودروها به دست آوریم. در ادامه مشکلات از باز نشدن کیسه های هوا، وی آمده است: پس از این حادثه، دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با برخورد هشت دستگاه خودرو به وسایل پیوست که در آن کیسه های هوای اکثر خودروها باز شده بود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو لاماری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

این مقام مسئول: سالیانه بیش از سه هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش است. از فروش خودروها به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم کیسه‌ های هوای خودروهای تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظاری است که باید هر شرایطی وجود داشته باشد. به نظر می رسد در این میان تبرئه خودروسازان اصلی ترین ماموریتی است که ایشان در حال انجام آن است. وی در بخشی از این گفت و گو به آتش گرفتن و له شدن برخی خودروها اشاره کرده و تنها به این نکته که ACU آن را بازخوانی نکرده است. انجام بسنده کرده است و در ادامه باز هم پروژه تطهیر خودروسازان در این زمینه را پیش برده است. اما هیچ اشاره ای نشده است در خصوص گرفتن خودروها چه کاری انجام می دهد؟

آیا خودروسازان را مورد بازخواست قرار داده اند؟

به طور کلی بدون بازخوانی و یا عدم بازخوانی ACU متوجه شده است چرا در حادثه ای که به گفته جدی صدا و زاویه آن به حدی نبوده است که ایربگ باز می شود، چرا باید خودروها آتش بگیرند؟ روی دیگر سخن این است که به نظر می رسد وی با این تصور بیشتر مردم و حتی خانواده های داغدار را به سخن می گوید. گرفته شده است.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

چرا که بیش و پیش از باز شدن یا نشدن ایربگ ها این ایمنی خودروهاست که در درجه بالاتری قرار دارد. در واقع وی و یا هر شخص مسئول دیگری باید پاسخ دهد که آیا قطعات ایمنی و کیفیت نهایی خودروها تعیین شده است. آیا برای وی همین که در زمینه ایربگ ها خودروسازان مقصر کفایت می کند؟ آیا اگر عضوی از خانواده های خود نیز در این تصادف باز هم موضوع به این شکل برای آنها پایان می پذیرد؟ کاش واقعا خود را جای مردم می گذاشتید.

مطالعه بیشتر  معرفی پژو 208e مدل 2023

نوشته های مشابه