خرید و فروش خودروسیتروئن

خرید و فروش سیتروئن C3 کارکرده و صفر + قیمت روز سیتروئن C3

خرید و فروش سیتروئن C3 کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”سیتروئن” model=”C3″]

کمپانی سیتروئن از قدیمی‌ترین خودروساز‌های فرانسوی است که بیش از ۵۰ سال است در بازار ایران حضور دارد. این شرکت در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و در همان سال با تولید اولین خودروی دیفرانسیل جلو، توانست عنوان چهارمین شرکت خودروسازی جهان را از آن خود کند.این شرکت در سال ۱۳۴۵ تحت عنوان شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل‌‌های سیتروئن (Société Anonyme Iranienne de Production Automobile) وارد ایران شد و سایپا نام گرفت. معروف‌ترین محصول این کارخانه ژیان یا همان سیتروئن ۲CV بود که رقیب سرسخت فولکس واگن بیتل و همچنین هیلمن-پیکان به ‌شمار می‌رفت.

سیتروئن C3 در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و در سگمنت کراس اوورهای جمع و جور B راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو که همواره دیفرانسیل جلو بوده، تابحال در سه سگمنت عرضه شده که تنها سگمنت سوم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، توسط سایپا-سیتروئن به ایران راه یافت. این خودرو روی پلتفرم PSA PF1 ساخته شده و جالب است بدانید که خودروهای دی اس ۳ و پژو ۲۰۸ و سیتروئن C4 کاکتوس هم روی همین پلتفرم ساخته شده اند.موتورهای بکار رفته روی سیتروئن C3 دقیقاً ۱.۲ و ۱.۶ بنزینی و ۱.۵ و ۱.۶ لیتری دیزلی هستند. سیتروئن C3 در نسل سوم، تنها در ایران و اسلواکی تولید شده اند.

قیمت روز سیتروئن C3 کارکرده+قیمت c3 صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
C3 (مونتاژ)‏‏1398 | با رینگ فرانسوی - سایپاقیمت روز بازار1,950,000,000

 

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم سیتروئن c3 کارکرده جهت دریافت قیمت سایپا سیتروئین کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

طراحی کابین سیتروئن C3

اگرچه طراحی ظاهری C3 بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۰۸ انجام شده، اما در مورد امکانات رفاهی یک قدم از آن جلوتر است. سیتروئن C3 برخلاف ۲۰۰۸ به سیستم استارت بدون کلید مجهز است. غربیلک فرمان زیبا و خوش‌دست است. اما جایگاه دسته‌دنده چندان مناسب نیست و به دلایل نامعلومی در پایین‌ترین قسمت کنسول میانی قرار گرفته که می‌توان به عنوان یکی از معایب این خودرو به آن اشاره کرد. بیشتر قسمت‌های داشبورد هم از پلاستیک نه‌چندان باکیفیت ساخته شده که توی ذوق بیننده می‌زند.

از دیگر معایب سیتروئن C3 می‌توان به فناوری قدیمی صندلی‌های جلو اشاره کرد. صندلی‌های سرنشینان جلو فاقد روکش چرم و تنظیم برقی است. دستگیره‌های سقفی هم در نسخه مونتاژ ایران حذف شده است که البته ایراد چندان چشمگیری نیست. اگر آپشن سانروف برایتان مهم است، باید بدانید که C3 در هیچ کدام از بازارها سانروف ندارد و تنها می تواند دارای یک سقف شیشه ای ثابت (پانوراما-مونروف) باشد که این آپشن هم در مدل های مونتاژ ایران قابل دسترس نیست، درست همانند پژو ۲۰۰۸!

طراحی ظاهری سیتروئن C3

در این بخش از مقاله مزایا و معایب سیتروئن C3 به طراحی ظاهری این خودرو می‌پردازیم؛ سیتروئن در تولید محصولات خود همواره نوآوری در طراحی ظاهری را مدنظر داشته است. C3 هم از این قاعده مستثنی نیست. پلتفرم کلی سیتروئن C3 شباهت زیادی به پژو ۲۰۰۸ دارد. با این وجود جزئیات آن به حدی تغییر داشته است که نمی‌توان گفت دچار کپی‌کاری شده‌ است.مهم‌ترین نکته در طراحی سیتروئن C3 تضاد رنگ در بدنه است. اگرچه در ایران فقط نسخه سفید این خودرو تولید شده و رنگ‌های دیگر آن در دسترس ما قرار ندارد و همین یکی از معایب این خودرو است. ترکیب رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی ظاهر جذاب، خشن و قدرتمندی به آن داده است.

‌طراحی نمای عقب سیتروئن سی ۳، تداعی‌گر یک ماشین جذاب و متفاوت برای دوست‌داران رده ‌بندی هاچ بک اسپرت است. در نمای عقب این هاچ بک، شاهد چراغ‌های سه بعدی برجسته و بزرگی هستیم که در راستای درب صندوق و کابینه ماشین با خطوط حجیم و باریکی، خوش نشسته است.سیتروئن C3 از ۳۶ ترکیب رنگ در بدنه خود بهره می‌برد و مهم‌ترین تضاد رنگی به کار برده شده در آن که جذابیت خودرو را چندین برابر می کند، رنگ متفاوت استفاده شده در سقف آن (رنگ قرمز در نوع ساخت ایران) است. علاوه بر سقف رنگی، شاهد استفاده از ترکیبات این رنگ در قسمت‌های دیگر خودرو همچون آینه‌ها و روی قسمت پلاستیکی نمای جانبی هستیم.
نکته دیگری که در طراحی کناری خودرو، توجه ها را جلب کرده و از آن ماشین متفاوتی نسبت به سایر خودروها ساخته، استفاده از متریال پلاستیکی مشکی روی درب‌های خودرو جهت تهویه و رینگ‌های دارای لوگوی سیتروئن است.

مزایا و معایب سیتروئن C3

مزایا
  • طراحی متفاوت، پیشرانه بسیار خوب، گیربکس عالی
معایب
  • کمبود قطعات، نگهداری از توربوشارژ

رقبای سیتروئن C3 در بازار

در بازار کشور، رنو کپچر را به عنوان رقیبی برای سیتروئن C3 می دانند که در برخی ویژگی های خود عملکرد بهتری نسبت به رقیب داشته و یا گاهی اوقات بازنده رقابت خواهد بود. در مثالی می توان به پیشرانه محرک این دو خودرو اشاره کرد که برای سیتروئن C3 از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر ۱۶۳ اسب بخاری و جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته استفاده شده است.
در مقایسه با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژر ۱۲۰ اسب بخاری رنو کپچر، در بخش موتوری خودروی سیتروئن C3 دست برتر را دارد، اما جعبه دنده رنو کپچر از نوع ۶ سرعته دوکلاچه DCT بوده و می تواند عملکرد بهتری در بخش انتقال قدرت داشته باشد.
با این حال وقتی به ابعاد و اندازه این دو خودرو نگاه کنیم، رنو کپچر یک سر و گردن از خودروی سیتروئن C3 بالاتر است و با طول کلی ۴۱۲۲ میلی متری و فاصله بین دو محور ۲۶۰۶ میلی متری، می تواند فضای کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد.
از همه مهم تر فضای پای سرنشینان عقب خواهد بود که به لطف فاصله بیشتر بین محوری، رنو کپچر فضای بیشتری هم در اختیار سرنشینان عقب قرار می گیرد. علاوه بر این در قسمت بار هم رنو کپچر می تواند فضای بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد.

 سواری و تجربه رانندگی

موتور C3 پرقدرت، شتاب آن راضی‌کننده و سواری آن نرم و دلنشین است. هنگام عبور از ناهمواری‌های جاده‌های شهری، کمترین میزان لرزش به سرنشینان منتقل می‌شود. البته خریداران این خودرو مواردی از عدم پایداری در سرعت‌های بالا گزارش کرده‌اند که در نتیجه وزن نسبتاً پایین خودرو، سیستم تعلیق بیش از حد نرم همچون ژیان! و قدرت بالای موتور به سرنشینان منتقل می‌شود. این ناپایداری به خصوص در عقب خودرو در پیچ های تند بیشتر حس می‌شود. پس هنگام رانندگی با فرمان برقی سیتروئن C3 باید احتیاط کنید و از رد کردن پیچ ها با سرعت بالا علی رغم داشتن سیستم کنترل پایداری خودداری کنید.

فنربندی و سیستم تعلیق C3 در حالت کلی خوب عمل می‌کند و سواری نرم و دلنشینی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. البته به دلیل هاچ بک بودن این خودرو، سرنشینان عقب راحتی کمتری را تجربه خواهند کرد و کوبش ها ملموس تر خواهند بود.

مشخصات فنی سیتروئنc3

محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور سی سی ۱۶۰۰
نوع موتور THP 165
حداکثر قدرت ۱۶۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۰۰-۲۴۳-۴۰۰۰(نیوتون متر ۲۴۳)
شتاب ثانیه ۸.۲
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت ۱۹۰
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت (گیربکس) EAT6    سرعته اتوماتیک ۶
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر
سیستم فرمان (EPS) برقی
نوع بدنه هاچ بک کوچک
نوع رینگ آلومینیوم مشکی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی

ابعاد و اندازه ها :

طول ۳۹۹۶ میلمتر
عرض جلو ۱۷۴۹ میلیمتر
عرض عقب ۱۸۲۹ میلی متر
ارتفاع ۱۴۷۴ میلی متر
فاصله بین چرخ های جلو ۱۴۷۱ میلی متر
فاصله بین چرخ های عقب ۱۴۷۱ میلی متر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۵۴۰ میلی متر
وزن خالص ۱۲۵۰-۱۳۰۰ کیلوگرام
حجم مخزن سوخت ۴۵ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ
قطر لاستیک زاپاس ۱۵ اینچ
چرخ جلو و عقب ۱۶R-55/205

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۴۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

مطالعه بیشتر  خرید و فروش تویوتا اف جی کروز کارکرده و صفر+ قیمت روز تویوتا اف جی کروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *