خرید و فروش خودروایرانخودرو

خرید و فروش خودرو دنا کارکرده و صفر + قیمت روز دنا

فروش و خرید دنا کارکرده و صفر  در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”دنا”]

در این مقاله در مورد خودرو دنا معروفی و خرید و فروش آن صحبت کرده ایم. یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی ایران، شرکت ایران خودرو است که محصولات مختلفی از جمله خودروی سواری، اتوبوس و مینی‌بوس تولید می‌کند. این شرکت خودروسازی که دفتر مرکزی آن در شهر تهران است، از سال ۱۳۴۱ تا کنون مشغول فعالیت بوده و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ است. با هم نگاهی به تاریخچه این شرکت خودروسازی ایرانی می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

ایرانخودرو ماشین دنا را که قرار بود در سال ۱۳۹۱ به بازار عرضه شود، سرانجام در سال ۱۳۹۳ فروشش آغاز شد. علیرغم آنکه ایران خودرو، دنا را یک خودرویی کامل جدید میداند به نظر می رسد دنا بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است که فرم ستون ها و ویژگی های بدنه بر تایید این موضوع تاکید دارند. بر سر طراحی بدنه ی دنا نظر های متفاوتی وجود دارد اما نکته ای که مشخص است، طراحی به روز تر این خودرو نسبت به سمند و تیبا، که اولین محصولات ملی محسوب میشوند، می باشد. هرچند همین طراحی نیز قابل مقایسه با خودرو های کمپانی هیوندای که قدمتی کمتر از ایران خودرو دارد نیست. دنا که با موتور EF7 عرضه می شود، قرار بود به عنوان جایگزینی برای سمند در سبد محصلات ایران خودرو قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد و دنا در کنار خانواده سمند و پژو برای فروش عرضه شد. همچنین دنا پلاس نیز به عنوان نسخه ی به روز شده ی دنا به سبد محصولات اضافه شد و عرضه ی دنا ی نسخه اول همچنان به قوت خود باقیست.

قیمت روز دنا کارکرده و صفر + قیمت دنا پلاس کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز دنا معمولی
دنا معمولی1400 | با رینگ فولادی و کروز کنترل - ایران...قیمت روز بازار550,000,000خرید دنا کارکرده
دنا معمولی1399 | با رینگ فولادی و کروز کنترل - ایران...قیمت روز بازار520,000,000

نیکبخت خودرو nikbakht khodro با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودروهای کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو و خرید خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم دنا کارکرده جهت دریافت قیمت دنا کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

معرفی دنا معمولی

دنا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که به هدف جایگزینی خودرو سمند و سمند سورن طراحی و ساخته شد اما پس از عرضه این اتفاق رخ نداد و دنا به عنوان محصولی مستقل در کنار این خودروها تولید شد. این خودرو قرار بود سال ۱۳۹۱ وارد بازار داخلی و جهانی گردد که بالاخره پس از کشمکش‌ها و گفتگوهای فراوان بر سر قیمت ‌گذاری و با تأخیر زیاد در سال ۱۳۹۳ روانه بازار شد. خودرو دنا با موتور ای‌اف۷ (EF7) بنزینی عرضه شده‌است.

قطعات دنا توسط چه شرکت هایی تولید می شود؟

  • شرکت راستی کار البرز:

به عنوان تولید کننده مجموعه قطعات تزیئنی لوکس ترین خودروی ایرانی، محصولات خویش را با کیفیت برتر و  همراه با توانمندی مهندسی داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی، در چهار  گروه اصلی به بازار عرضه می نماید:

مجموعه داشبورد و کنسول وسط

مجموعه کنسول عقب

مجموعه رودری ها

مجموعه قطعات تزیینی طرح چوب

  • شرکت مهرکام پارس:

تولید کننده سپر دنا

  • شرکت پارت لاستیک:

در بین دنا سواران برای دسته موتورهای آن معروف می باشد اگرچه قطعات خودرویی دیگری مانند درزگیرها ، گردگیرها، شیلنگهای رادیاتور و عایقهای ضدآب روی درهای خودرو را نیز تولید می کند.

  • شرکت بابل:

شرکتی شناخته شده که کفپوشهای طرح چرم خودرویی آن بسیار معروف می باشد (یک تکه و سه بعدی) این شرکت تامین کننده کفپوشهای موکتی و نمدهای در محفظه موتور و صندوق عقب دنا نیز می باشد.

  • شرکت حدید مبتکران:

حدید مبتکران تولید کننده صندلیهای خودرو دنا و دنا پلاس می باشد

  • شرکت رینگ اسپرت نور نی ریز:

تولید کننده رینگ خودروهای تولید داخل

بررسی طراحی داخلی دنا

در رابطه با طراحی بخش داخلی دنا می‌توان گفت که گرچه مهندسین سعی در تغییر کامل این فضا داشته‌اند، اما به‌ محض قدم گذاشتن به داخل این خودرو با فضا آشنایی مانند آنچه در پژو پارس، سمند و سورن وجود دارد، مواجه می‌شوید که با توجه به پلتفرم مشترک این خودروها این موضوع چندان هم دور از انتظار نمی‌تواند باشد.صندلی‌های به‌ کار رفته در این خودرو از عرض نسبتا کمی برخوردار بوده و رویه‌ای از جنس مخمل دارند؛ اما برخلاف رویه نرمین آن‌ها، صندلی‌های این اسب ایرانی بسیار خشک هستند که در زمان رانندگی‌های طولانی‌ مدت بشدت آزاردهنده‌ خواهد بود. شرکت ایران‌ خودرو صندلی‌ های دنا را به امکاناتی همچون تنظیم برقی در ۶ جهت، تنظیم ارتفاع و زاویه پشت‌سری‌های ردیف جلو و قابلیت نصب صندلی کودک مجهز کرده است که در سایر محصولات این کمپانی بسیار کم‌ نظیر است.

داشبورد دنا را می‌توان کاملا بروز و با ارگونومی مناسب دانست که در طراحی آن به‌ وضوح از داشبورد هیوندای سوناتا الهام گرفته‌ شده است. متأسفانه استفاده از پلاستیک نامرغوب و خشک به‌عنوان مواد اولیه ساخت داشبورد چندان شایسته خودرویی در این بازه قیمتی به نظر نمی‌رسد و همچنین باعث می‌شود بعد از مدت اندکی، صداهایی از بخش‌های مختلف آن به گوش برسد. ازلحاظ امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در رده قیمتی خود از امکانات متوسطی برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم مولتی‌مدیا تصویری لمسی مجهز به رهیاب، سیستم عیب ‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، سیستم تهویه اتوماتیک، بازکن قفل در صندوق‌عقب از داخل، چراغ نقشه‌خوان، ایموبیلایزر، هشداردهنده موانع عقب، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده، ۲ کیسه هوا و… اشاره کرد.

طراحی ظاهری

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم محصولاتی دنا نیز همچون سمند، سورن و… روی پلتفرم قدیمی پژو ۴۰۵ طراحی‌شده است و این مسئله به این معناست که دنا ازلحاظ ابعاد تفاوت چندانی با خودروهای مذکور ندارد. در یک نگاه کلی به دنا، با یک سدان خانوادگی در سگمنت D مواجه هستیم که طراحی به‌ مراتب بروزتر و جسورانه ‌تری نسبت به محصولات سابق ایران‌خودرو دارد. گرچه طراحان دنا تمام سعی خود را برای ایجاد تفاوت در این محصول نسبت به خودرو مادر (سمند) داشته‌ اند، اما پلتفرم قدیمی پژو ۴۰۵ بیشتر از این تحمل این تغییرات را ندارد و علی ‌رغم تمام تلاش‌های تیم طراحی هنوز هم نقص‌های اسکلت‌بندی سمند (همچون ستون A سمند که مانع دید کافی در جلو خودرو می‌شود) در دنا نیز به چشم می‌خورد.

در بخش جلویی دنا با چراغ ‌هایی مکعبی مواجه هستیم که در ترکیب با جلوپنجره بزرگ و اسپرت این خودرو، نمایی جسورانه و جوان ‌پسند را خلق کرده است. در بخش پشتی خودرو هم با یک طراحی منحصربه ‌فرد مواجه هستیم که گرچه متفاوت و مدرن به نظر می‌رسد اما هیچ هماهنگی با بخش جلویی خودرو ندارد و این امر ممکن است برای برخی خریداران کمی دلسردکننده باشد. نمایی جانبی دنا کاملا یادآور طراحی قدیمی سمند است و جز دستگیره درب‌ها و افزایش ناچیز حجم گلگیرها هیچ نکته خاصی در آن دیده نمی‌شود

تجربه رانندگی با دنا

دنا از موتور شانزده سوپاپ EF7 با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیتون متر استفاده می کند. این خودرو با گیربکس پنج سرعته BE3 که همان جعبه دنده به کار رفته در سمند و پژو پارس است عرضه شده است و تنها ضرایب گیربکس تغییر یافته اند. دید خودرو به اطراف خوب و بهتر از سمند است و عایق بندی کابین اندکی بهتر از سمند است. موتور EF7 در حالت در جا بسیار کم صدا است. در بررسی دنا معمولی باید گفت، لکه ننگ این خودرو نا هماهنگی عجیب موتور و گیربکس خودرو است. این نا هماهنگی باعث می شود که نیروی موتور تلف شود و شما نتوانید رانندگی روان و یک دستی مانند سمند را در آن تجربه کنید. موتور EF7  نهایت گشتاور خود را در موتور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ در اختیار راننده قرار می دهد که این موضوع در سمند XU7 در دور موتور ۳۰۰۰ رخ می دهد. در نتیجه شما شروع حرکت پر شتابی را با این خودرو ندارید و مجبو هستید مدام پر گاز رانندگی کنید که همین امر علاوه بر تحت فشار قرار گرفتن موتور خودرو مصرف سوخت را هم بالا می برد.

اما در دور های بالای ۳۵۰۰ این خودرو توان خود را نشان می دهد و در واقع شتاب ثانویه مناسبی دارد. به عبارت ساده شما در شروع حرکت مسابقه را به سمند می بازید اما در جاده و سرعت های بالا به آن برتری پیدا می کنید. نفوذ صدای موتور به کابین در دور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ بیش از حد است و در کمال تعجب هر چه دور موتور بالاتر می رود موتور کم صدا تر می شود.

دنا از نمای عقب

در نمای عقب نیز دنا ترکیبی از دو خودروی شرقی را نشان می دهد، یکی ژاپنی و دیگری کره ای البته هر دو مربوط به نسل قبل و خارج شده از خط تولید هستند. نمای عقب دنا برپایه طراحی نمای عقب هوندا آکورد نسل هشتم طراحی شده، البته این طراحی که مربوط به یک خودروی با ابعاد تویوتا کمری است، با طراحی عقب خودروی کوچک و آشنایی با نام کیا ریو نسل اول ترکیب شده تا طرحی ایجاد شود که برای بیننده ایرانی کاملا آشنا و در عین حال متفاوت به نظر می رسد!

از جمله نکات قابل تامل در مورد دنا عدم وجود کوچکترین تناسبی بین طراحی جلو و عقب خودروست، هرچه جلوی خودرو تهاجمی، خشن و پویاست، در طراحی عقب آن خطوط قوسی، غیر حجیم و آرام حکم فرمایی می کنند. به طوری که گویا با دماغه یک سدان پرقدرت اسپرت را به یک خودروی کلاس C کوچک متصل کرده اند.

امکانات رفاهی خودرو دنا

  • مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل‌ها)
  • – سامانه فرمان برقی (مدل ELX)
  • – سامانه ورود بدون کلید
  • – آینه‌های جانبی برقی
  • – سامانه کمک پارک عقب
  • -رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه‌ای (ELX)
  • – ستون فرمان قابل تنظیم
  • – کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
  • – آینه‌های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ELX)
  • – هندزفری بلوتوث
  • – شیشه‌های سولار رنگی
  • – زیرآرنجی جلو و عقب
  • – قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
  • – صندلی‌های برقی جلو
  • – برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
  • – قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
  • – رینگ اسپورت آلومینیومی
  • – سامانه ضد سرقت (immobilizer)
  • – قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو
  • – مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقاء به یورو۵

مزایای خودرو دنا

  • دنا از موتور شانزده سوپاپ EF7 با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیتون متر استفاده می کند.
  • این خودرو با گیربکس پنج سرعته BE3 که همان جعبه دنده به کار رفته در سمند و پژو پارس است عرضه شده است و تنها ضرایب گیربکس تغییر یافته اند.
  • دید خودرو به اطراف خوب و بهتر از سمند است و عایق بندی کابین اندکی بهتر از سمند است. موتور EF7 در حالت در جا بسیار کم صدا است.
  • در بررسی دنا معمولی باید گفت، لکه ننگ این خودرو نا هماهنگی عجیب موتور و گیربکس خودرو است.
  • این نا هماهنگی باعث می شود که نیروی موتور تلف شود و شما نتوانید رانندگی روان و یک دستی مانند سمند را در آن تجربه کنید.
  • موتور EF7  نهایت گشتاور خود را در موتور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ در اختیار راننده قرار می دهد که این موضوع در سمند XU7 در دور موتور ۳۰۰۰ رخ می دهد.
  • در نتیجه شما شروع حرکت پر شتابی را با این خودرو ندارید و مجبو هستید مدام پر گاز رانندگی کنید که همین امر علاوه بر تحت فشار قرار گرفتن موتور خودرو مصرف سوخت را هم بالا می برد.
  • اما در دور های بالای ۳۵۰۰ این خودرو توان خود را نشان می دهد و در واقع شتاب ثانویه مناسبی دارد.
  • به عبارت ساده شما در شروع حرکت مسابقه را به سمند می بازید اما در جاده و سرعت های بالا به آن برتری پیدا می کنید.
  • نفوذ صدای موتور به کابین در دور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ بیش از حد است و در کمال تعجب هر چه دور موتور بالاتر می رود موتور کم صدا تر می شود..

معایب خودرو دنا

  • کیفیت مونتاژ پایین
  • موتور ضعیف و قدیمی
  • انتقال صدای موتور به فضای کابین
  • کیفیت پایین سواری
  • کارکرد نامناسب آپشن‌ها
  • عدم راحتی صندلی‌ها
  • قیمت بالا
  • عدم اتصال رهیاب به ماهواره!
  • عدم برخورداری از جای مناسب

مشخصات فنی

نوع خودرو ( دنا ) مشخصات فنی
نوع موتور EF7
حجم موتور  ۱۶۴۶
حداکثر توان موتور ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بنزین
حداکثر گشتاورد ۱۵۷ نیوتن متر در (۴۵۰۰) دور در دقیقه بنزین
نبست تراکم ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت بنزین
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت ۱۸۹
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۳.۵ ثانیه
سیستم انتقال قدرت دستی ۵ سرعته
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر
طول خودرو ۴۵۵۹ mm
عرض خودرو ۱۹۴۴ mm
ارتفاع خودرو ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور ۲۶۷۱
وزن خودرو بدون سرنشین ۱۲۵۸
حجم فضای صندوق عقب ۵۰۰ lit
گنجایش مخزن سوخت ۶۰ lit

مطالعه بیشتر  خرید و فروش بسترن B30 کارکرده و صفر + قیمت روز بسترن B30

نوشته های مشابه