اخبار و رویداد ها

رونمایی پژو از نسل جدید مدل ۴۰۸

شرکت فرانسوی پژو هفته گذشته از مدل ۴۰۸، نسخه جدید خود رونمایی کرد و قرار است آن را از ابتدای سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند. یک مدل فست بک جدید که با ترکیبی از بهترین قطعات یک سدان، هاچ بک و SUV طراحی شده است.

۴۰۸ در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار می شود و بین مدل ۳۰۸ و ۳۰۰۸ قرار می گیرد. این خودرو کاربردی تر از یک هاچ بک معمولی با صندوق بار بزرگ ۵۳۶ لیتری است، اما در مقایسه با یک کراس اوور معمولی، قابلیت رانندگی و کارایی بهتری نیز دارد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

روند طراحی و ساخت ماشین حدود هفت سال به طول انجامیده و به دلیل ظاهری بسیار جنجالی، مدت زمان زیادی طول کشیده تا مدیران کارخانه برای تولید آن متقاعد شوند.

بدنه خودرو، ترکیبی از شاسی‌بلند و فرمی از خودرو است که فست‌بک نامیده می‌شود. در ماشین‌های فست‌بک،‌ سقف با شیبی ملایم از ستون عقب به چراغ‌های عقب متصل می‌شود. پژو ۴۰۸  یک مدل فست بک جدید است که با ترکیبی از بهترین قطعات یک سدان، هاچ بک و SUV طراحی شده است.

ماشین‌های فست‌بک، سدان و استیشن پیش از آمدن شاسی‌بلندها از فرم‌های معمول خودرو بودند. اما با تغییر سلیقه خریداران، خودروسازان ساخت ماشین به این شکل را کنار گذاشتند. حالا پژو معتقد است تعداد کسانی که از ماشین‌های شاسی‌بلند خسته شده‌اند رو به افزایش است و همین ممکن است باعث شود مردم ۴۰۸ را انتخاب کنند.

پژو جلوپنجره و چراغ‌های ۴۰۸ را تغییر نسبتاً کوچکی داده و به گفته مدیر طراحی پروژه، آنها را مدرن‌تر کرده است. با این تغییرات چهره ماشین اسپرت‌ و چابک به نظر می‌رسد. فرم فست‌بک همچنین باعث شده تا سرنشینان عقب جای زیادی داشته باشند. داشبورد و بقیه اتاق ماشین با کمی تغییر شبیه مدل‌های دیگر کارخانه است.

۴۰۸ از اکثر امکانات لوکس و فن‌آوری‌های جدید برخوردار است. دوربین دید در شب، سیستم‌های نیمه‌خودران و دوربین‌هایی که اطراف ماشین را به راننده نمایش می‌دهد از جمله این سیستم‌ها است. ۴۰۸ علاوه بر یک موتور بنزینی با دو قوای محرکه هیبرید – الکتریکی هم ساخته شده که قوی‌ترین مدل ۲۲۵ اسب بخار نیرو را دارد. پژو قرار است که در تابستان پیش رو یک مدل کاملا الکتریکی از این ماشین بسازد

مطالعه بیشتر  قیمت چانگان CS35 پلاس در بورس کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *