ایرانخودروخرید و فروش خودرو

خرید و فروش پژو۴۰۵ کارکرده و صفر+ قیمت روز پژو ۴۰۵

خرید و فروش پژو ۴۰۵ کارکرده وصفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”پژو” model=”405″]

تقریبا هیچ کسی در دنیا پیدا نمی‌شود که نام برند پژو به گوشش نخورده باشد. این برند فرانسوی محبوب، بخش بزرگی از صنعت خودروسازی را تشکیل داده و نقشی اساسی در آن ایفا می‌کند. بخشی از این بیزینس که در سال ۱۸۱۰ تاسیس و به پژوی فعلی ختم شد، هیچ ارتباطی با خودروساز نداشت، چرا که قهوه ساب تولید می‌کرد. بخش دیگر آن، در زمینه ساخت دوچرخه بود. امیل پژو کسی بود که نماد شیر را برای کسب و کارشان انتخاب کرد، اما شخصی که اولین ماشین را ساخت، کسی نبود جز آرماند پژو.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت روز پژو ۴۰۵ کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز پژو 405
405‏، GLX بنزینی1399 | ایران خودروقیمت روز بازار410,000,000خرید پژو 405 کارکرده
405‏، GLX دوگانه سوز1400 | ایران خودرو360,000,000
405‏، SLX1400 | ایران خودرو470,000,000
405‏، SLX1399 | ایران خودرو440,000,000

پژو ۴۰۵ یک سدان جمع‌وجور از سری تولیدات اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی شرکت فرانسوی پژو است که تولید آن در کشورمان طی سال‌های ابتدایی دهه هفتاد آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ ادامه داشت. در سال ۱۹۸۸ میلادی پژو ۴۰۵  لقب خودروی سال اروپا را به دست آورد و نسخه‌های نسبتا متفاوتی از آن در بازار ایران به تولید رسید که از جمله می‌توان به پژو ۴۰۵ GLX و مدل‌های دیگری نظیر پژو ۴۰۵ GLI و مدل SLX اشاره کرد.

اینچنین پژو پارس نیز به عنوان نسخه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد شمسی به بازار کشور راه پیدا کرد که گرچه از لحاظ فنی و پلتفرم تغییرات چندانی با پژو ۴۰۵ نداشت اما ظاهر نسبتا زیبا و جذابتری به خود گرفته بود که همین موجب استقبال گسترده مشتریان از پژو پارس شد. طبق اظهارنظر مدیران شرکت ایران خودرو، در حال حاضر به جز نسخه SLX تولید انبوه سایر نسخه‌های پژو ۴۰۵ متوقف شده است.

طراحی ظاهری پژو ۴۰۵

با توجه به عمر بیش از ۳۰ ساله این خودرو، تصویر بیرونی پژو ۴۰۵ بسیار کهنسال و قدیمی به نظر می‌رسد؛ در واقع نمی‌توان هیچ یک از نمودار مدرن طراحی خودروهای امروزی را در وجهه این سدان جمع‌وجور فرانسوی پیدا کرد. با این حال مشتریان بازار کم تنوع ایران سال‌ها است با این ظاهر کلاسیک کنار آمده‌ و در مقایسه با مدل‌های جدیدتری همچون رنو ال ۹۰، بسیاری از مشتریان ظاهر تند و تیزتر پژو ۴۰۵ را ترجیح می‌دهند.

در طراحی سطح خارجی پژو ۴۰۵ اثری از خطوط سیال و انحناهای مدرن دیده نمی‌شود. طرح اصلی بدنه با کمترین انحنا و به وسیله خط‌هایی با زوایای شکسته شکل گرفته و البته حالتی نسبتا آیرودینامیک را برای آن پدید آورده‌اند؛ به ویژه حالت تیز دماغه خودرو که مناسب شکافت هوا طراحی شده است. چراغ‌های جلو نیز به صورت چهارضلعی فوق‌العاده ساده در کنار جلوپنجره‌ای کشیده با نوارهای افقی جای داده شده‌اند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است. در نمای جانبی از زه‌های بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است.

نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغ‌هایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری ساده‌تر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده می‌شود. ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سال‌های اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرن‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مهمترین تحولات این مدل می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهن‌تر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد.

به طور کلی اگرچه طراحی بیرونی پژو ۴۰۵ را نمی‌توان به هیچ وجه با محصولات مدرن مورد مقایسه قرار داد اما در جمع مدل‌های نسبتا ارزان‌قیمت داخلی، پژو ۴۰۵ به ویژه در نسخه اس ال ایکس نمای نسبتا قابل قبول و هماهنگی را از خود بروز داده و همچنان می‌تواند تا حدودی مشتریان ایرانی این‌گونه محصولات اقتصادی را نسبت به ظاهر خود راضی نگاه دارد.

طراحی کابین پژو ۴۰۵

تا یک زمانی پژو ۴۰۵ از یک نوع داشبورد کلاسیک در مدل‌های خود استفاده می‌کرد تا اینکه طی سال‌های اخیر یک مدل داشبورد جدید در فضای داخلی این خودرو مستقر شد و مدل قدیمی‌ که از ساخت بالاتر و متریال نرم بهره می‌برد، کنار گذاشته شد. داشبورد جدید پژو ۴۰۵ از لحاظ طراحی ظاهری دارای شاخصه‌های به روزتری بوده و فضای زیباتری را برای سرنشینان رقم زده است؛ به ویژه که دیگر خبری از آن غربیلک فرمان زشت دوشاخه پژو ۴۰۵های قدیمی‌تر اثری دیده نمی‌شود و یک فرمان جدید با طراحی قابل قبول جانشین آن شده است.

البته طراحی داشبورد جدید پژو ۴۰۵ نیز در مقایسه با محصولات روز، همچنان قدیمی و ساده جلوه می‌کند؛ به خصوص دریچه‌های تهویه حالتی مستطیلی داشته و بسیار قدیمی به نظر می‌رسند. سایر المان‌های داشبورد نیز از لحاظ بصری چنگی به دل نمی‌زنند. با این حال طرح جدید پنل کیلومتر شمار پشت فرمان در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌ رضایت افزون‌تر مشتریان را در پی داشته و نمایی جذاب‌تر در مقابل چشمان راننده رقم زده است.

همان‌طور که اشاره شد سطح کیفی متریال داشبورد چندان تعریفی نداشته و پلاستیک خشک در نقاط مختلف آن به کار گرفته شده است؛ پنل درب‌ها نیز وضعیت مشابهی داشته و با وجود آنکه از لحاظ طراحی ظاهری دارای شمایل جذاب‌تری هستند، اما در بحث متریال چندان باکیفیت ظاهر نشده‌اند. همچنین گنجایش فضای داخلی کابین پژو ۴۰۵ برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط کافی به نظر می‌رسد و محدودیت چندانی را از لحاظ فضای اختصاص یافته به سر و پاها تحمیل نمی‌کند.

گنجایش صندوق عقب پژو ۴۰۵ نیز نسبتا وسیع بوده و ظرفیت مناسبی را به جهت قرارگیری اسباب و وسایل مسافرت‌های خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به طور کلی فضای داخلی پژو ۴۰۵ گرچه همچنان قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما با این حال، به ویژه در نسخه‌های داشبورد جدید و در مقایسه با رقبایی همچو رنو تندر ۹۰ جذاب‌تر بوده و لذت دیداری بیشتری به سرنشینان خود انتقال می‌دهد.

آپشن ها و امکانات پژو ۴۰۵

از آنجا که پژو ۴۰۵ در رده محصولات نسبتا ارزان‌قیمت و اقتصادی بازار ایران دسته‌بندی شده، در کل نمی‌توان انتظار وجود آپشن‌های رفاهی و ایمنی بیشتری را از این خودرو داشت. با این حال طی سال‌های اخیر اضافه شدن دو عدد ایربگ به صورت استاندارد باعث شده تا شاهد ارتقاء کیفی این محصول از لحاظ ایمنی باشیم. پژو ۴۰۵ SLX به عنوان جدیدترین مدل پژو ۴۰۵ از آپشن‌های رفاهی ایمنی به شرح زیر بهره می‌برد:

رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچی سفارشی، ترمز ضد قفلABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، کاسه چراغ کریستالی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع دستی، تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت غیر برقی، تزئینات داخلی کرم رنگ، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی.

مزایا و معایب پژو ۴۰۵

از جمله نقاط مثبت پژو ۴۰۵ می‌توان به فضای جادار کابین، فراوانی بسیار زیاد لوازم یدکی، گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر، عملکرد نسبتا مناسب سیستم تعلیق و ارائه سواری نه چندان خشک اشاره کرد. با این حال مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۸۰۰، طراحی ظاهری قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله نقاط منفی  وارده بر این فرانسوی کلاسیک بازار ایران خواهند بود.

رقبای پژو ۴۰۵

سمند، رقیب دیرینه‌ی پژو ۴۰۵

اگر در دهه ۷۰ خواهان خرید یک سدان خانوادگی بودید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما نبود و بدون شک خرید پژو ۴۰۵ می‌توانست بهترین گزینه برای باشد. اما از ابتدای دهه ۸۰ خودرویی ملی با نام سمند توسط ایران خودرو عرضه شد تا پژو ۴۰۵ با رقیبی جدی روبه‌رو شود. خودرویی با ابعاد بزرگ‌تر ولی ظاهر نه‌چندان جذاب‌تر.

نکته جالب این است که هر دو خودرو همچنان با گذشت این همه سال، تولید می‌شوند و هیچکدام تغییرات چشم‌گیر و به‌روزی نداشته‌اند. اگر بین خرید پژو ۴۰۵ و سمند یکی از دو خودرو را بخواهید انتخاب کنید، حتما باید نگاهی به مشخصات سمند بیاندازید؛ سمند خودرویی با حجم موتور ۱.۸ لیتر است که می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند؛ از طرفی شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۴ ثانیه است که اصلا خوشایند نیست. در انتها باید گفت که این دو خودرو با توجه به قدیمی بودن و فقدان آپشن، در یک رده قرار می‌گیرند و بهتر است به سلیقه خود در انتخاب‌تان احترام بیشتری بگذارید.

رانا، رقیبی جوان

رانا نماینده دهه ۹۰ در این مقاله است؛ رانا نیز توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. البته که رانا رقیب اصلی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار است، اما با توجه به اینکه در کلاس سدان است و در محدوده قیمت پژو ۴۰۵ است، می‌توان این خودرو را نیز رقیب پیر فرانسوی دانست. رانا خودرویی با حجم موتور ۱.۶ لیتر است که نسبت به سایر خودروهای این مقاله، می‌تواند قدرت بیشتری تولید کند. این خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نسبتا راضی‌کننده است. ولی متاسفانه شتاب رانا برابر با ۱۲ ثانیه است که در مقایسه با پژو ۴۰۵، بازنده محسوب می‌شود. البته که شما با خرید پژو ۴۰۵ آپشن خاصی سراغ شما نمی‌آید ولی رانا نسبتا طراحی داخلی جذاب‌تر و جدیدتر و آپشن‌های بهتری دارد تا انتخاب بیش از پیش برای شما سخت شود. از همین رو باید به اولویت‌های خود رجوع کنید.

نکته مهم درباره خرید  و فروش پژو ۴۰۵ 

فروش پژو ۴۰۵ همانند دیگر ماشین ها در بازار ایران که همواره با کاهش و افزایش های زیادی همراه است، دارای تفاوت هایی  است اما این موضوع باعث نشده است خریدپژو ۴۰۵ به طور کلی در بازارهای ایران قطع شود. قیمت پژو ۴۰۵ اگرچه بالا و پایین می شود اما این ماشین منحصر به فرد، خریداران خود را دارد. خرید پژو ۴۰۵ کارکرده با توجه به فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و غیره در قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده تاثیرگذارند و بر خرید پژو ۴۰۵، این ماشین فنی تاثیر مستقیم دارد، افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام موارد یاد شده نیستند و نمی‌توانند قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. این تفاوت قیمت پژو ۴۰۵ صفربا قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده بسیار چشمگیر است، پس باید توجه خاصی به آن کرد و برای اطمینان بهتر از کارشناسان قابل اعتماد کمک خواست.

مشخصات فنی پژو ۴۰۵

مشخصات حجم / میزان / تعداد
محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱۷۶۱ سی سی (GLX / دوگانه‌سوز)

۱۵۸۷ سی سی (SLX)

نوع موتور XU7JP/L3 بنزینی (GLX)

XU7JP/L3 دوگانه‌سوز

TU5 بنزینی (SLX)

تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (GLX / دوگانه‌سوز بنزین)

۸۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (دوگانه‌سوز گاز)

۱۰۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه (SLX)

حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (GLX)

۱۵۳ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه (دوگانه‌سوز بنزین)

۱۲۶ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه (دوگانه‌سوز گاز)

۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (SLX)

شتاب ۱۱ ثانیه (GLX / دوگانه‌سوز)

۱۳.۲ ثانیه (SLX)

حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت (دوگانه‌سوز گاز)

تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۸ (GLX / دوگانه‌سوز)

۱۶ (SLX)

انتقال قدرت ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر در صد کیلومتر (GLX)

۹.۱ لیتر در صد کیلومتر (دوگانه‌سوز بنزین)

۹.۶۹ مترمکعب در صد کیلومتر (دوگانه‌سوز گاز)

۷.۵ لیتر در صد کیلومتر (SLX)

استاندارد آلایندگی یورو ۴
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی
نوع بدنه سدان خانوادگی
نوع رینگ فولادی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
مشخصات ابعاد و اندازه‌ها
طول ۴۴۰۸ میلیمتر
عرض ۱۶۹۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۶۶۹ میلیمتر
وزن خالص ۱۱۰۰ کیلوگرم (GLX)

۱۲۵۰ کیلوگرم (دوگانه‌سوز)

۱۱۲۰ کیلوگرم (SLX)

حجم مخزن سوخت ۷۰ لیتر (بنزین)

۷۵ مترمکعب (گاز)

قطر رینگ ۱۴ اینچ

۱۵ اینچ

چرخ جلو و عقب R14 185/65

R15 195/60

حجم صندوق عقب ۴۷۰ لیتر

۳۹۵ لیتر (دوگانه‌سوز)

تعداد سرنشین ۵ نفر

 

 

 

 

مطالعه بیشتر  خرید و فروش بنز CLS کارکرده و صفر + قیمت روز بنز CLS

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *