اخبار و رویداد ها

رونمایی جدیدترین پیکاپ بازار کشور (تاگاH)

شب گذشته  شرکت صنایع خودروسازی پادرا دیزل طی مراسمی با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه خودرو، از خودرو پیکاپ جدید خود یعنی کینگ لینگ تاگا H رونمایی کرد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

پادرا دیزل پیش از این با عرضه با محصولاتی در رده خودروهای سنگین و تجاری با برند تاترا (محصول جمهوری چک) شناخته شده بود، با معرفی پیکاپ جدید و مدرن خود یعنی تاگا سعی می کند ورودی پرقدرت در عرصه خودروهای تجاری سبک و سگمنت پیکاپ‌ها داشته باشد، البته مدیران این شرکت تلویحا شایعات مربوط به عرضه یک خودروی سدان در آینده نزدیک را نیز تایید کردند.

پیکاپ تاگا H در سال ۲۰۲۱ توسط کینگ لینگ معرفی شده است، این خودروساز که بخش زیادی از سهام آن در اختیار ایسوزو ژاپن است، تاگا H  را بر مبنای ایسوزو D-Max توسعه داده و به نوعی می توان آن را نمونه جدیدتری از آن خودرو دانست.

محصول پادرا دیزل با وجود تشابهات فراوان با ایسوزو D-Max در پیشرانه، قوای فنی و پلت فرم، از طراحی ظاهری متفاوتی برخوردار است.

در مراسم شب گذشته مشخص شد پادرا دیزل تاگا H را در دو تیپ دیزلی و بنزینی و با دو فاصله محوری متفاوت عرضه خواهد کرد.

در تیپ بنزینی یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژر با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است، این توان تولیدی از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته به هر دو محور خودرو منتقل می‌شود. پادرا دیزل در آینده نسخه اتوماتیک این خودرو را نیز عرضه خواهد کرد، نسخه دیزلی  تاگا H نیز از یک موتور ۳ لیتری با توان ۱۳۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

پادرا دیزل زمان عرضه و قیمت این پیکاپ را اعلام نکرد، اما این خودرو در زمان عرضه باید با خودروهایی همچون  KMC T8، آمیکو آسنا ، فوتون تونلند ایران خودرو دیزل و یواز رقابت کند؛ تاگا H در مقایسه با این رقبا، علاوه بر توانایی فنی بالاتر، از طراحی و کابین بروز تر و امکانات رفاهی بیشتری نیز بهره می برد و می توان امیدوار بود در صورت عرضه با تیراژ و خدمات مناسب و البته قیمت رقابتی، محصول پادرا دیزل فروش موفقی را در بازار کشور تجربه کند.

مطالعه بیشتر  نگاهی اجمالی به بازار خودرو 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *