خرید و فروش خودرو

تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت چیست؟

واقع‌ بین باشیم، کیفیت پایین خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای خارجی باعث شده است تا خودروهای وارداتی محبوبیت فوق‌ العاده‌ای در میان مردم پیدا کنند. در میان خودروهایی که از کشورهای مختلف وارد بازار داخل می‌ شوند، خودروهای چینی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌ اند و به‌ صورت انبوه وارد بازار ایران شده‌ اند.

 در میان خودروهای چینی، سدان‌ های کامپکت نظیر ام وی‌ ام آریزو ۵ و بهمن ریسپکت از پرفروش‌ ترین خودروها محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت بپردازیم. اگر قصد خرید این خودروهای چینی را دارید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت

 با وجود این‌ که کراس اوورها در بازار خودرو به‌ شدت به تاخت‌ و تاز مشغول هستند، ورود ام وی‌ ام آریزو ۵ و بهمن ریسپکت به بازار خودرو نشان از محبوبیت بالای سگمنت سدان‌ های جمع‌ و جور در میان مردم دارد. این دو خودروی وارداتی در طول یک سال گذشته وارد بازار خودروها در سراسر کشور شده‌اند و به دلیل سبک طراحی داخلی و خارجی خاص و مدرن، از خودروهای جدید و جذاب محسوب می‌ شوند.

 آریزو ۵، محصول جدید کمپانی چری است. در واقع می‌ توان گفت آغاز انقلاب این کمپانی پس از طراحی و معرفی این خودرو بوده است. سدان آریزو ۵ شباهت بسیاری به کانسپت آلفا ۵ از کمپانی چری دارد و از نظر سبک طراحی به هیوندای سوناتا Y4 بسیار نزدیک است.

 جالب است بدانید که از زمان تولید این محصول و معرفی آن به بازار خودروها در سراسر جهان تاکنون، یک میلیون از آن در بازار صادرات چری به فروش رفته است که فقط ۵۰ هزار عدد از آن مربوط به ایران می‌ شود.

 ریسپکت پرایم، از دیگر محصولات کمپانی چری است. این خودرو در واقع شباهت بسیاری به آریزو ۷ دارد و به‌ نوعی نسخه ارتقا یافته آن محسوب می‌ شود. ریسپکت پرایم اوایل با برند کویی و سپس با نام کایی E5 به بازار معرفی شد و بیشترین میزان فروش آن تاکنون مربوط به کشور روسیه بوده است.

پیشنهاد می کنیم فروش تیگو ۷ را به نیکبخت خودرو و کارشناسان آن بسپارید.

 تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت از نظر ظاهری

تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت از نظر ظاهری

 یکی از تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت در شکل ظاهری آن‌ ها است. آریزو ۵ به دلیل طراحی متفاوت و منحصر به خود باعث شد تا دیدگاه افراد در مورد سدان‌های کوچک و جمع‌وجور کاملاً تغییر کند. طراحی فوق‌العاده قوی و امکانات بالای این خودرو سبب محبوبیت آن در میان مردم شد و ازاین‌جهت توانست ظرف مدت کوتاهی به جایگاهی مناسب برسد. اتفاقاً این خودرو توانست آمار فروش بالایی را در میان انواع خودروهای موجود در بازار و مدیران خودرویی‌ها به خود اختصاص دهد.

 اما ویژگی‌ های ظاهری و طراحی یک اتومبیل هرچند که خاص و متفاوت باشد، باز هم به‌ مرور زمان برای افراد تکراری و خسته‌ کننده می‌ شود. این اتفاق در مورد ام وی‌ ام آریزو ۵ نیز رخ‌داده است. همچنین با ورود سدان‌ های جدید و ارزان به بازار، موقعیت این محصول به خطر افتاد به همین علت مدیران خودرو که موقعیت محصول خود را در خطر دیدند، سعی کردند با ایجاد تغییراتی در این محصول و تولید نسخه فیس لیفت مینور از آن، موقعیت محصول خود را حفظ کنند.

 از جمله تغییرات و مشخصات این نسخه جدید می‌توان به جلو پنجره کهکشانی و لوگوی ام وی‌ ام اشاره کرد. ریسپکت پرایم خودروی دیگری از برند چری است که از نظر نمای جلویی، چهره‌ای خشن‌تر و البته جذاب‌تر از آریزو ۵ دارد، اما نمای بغل آن کاملاً ساده و بی‌ آلایش است.

 نمای پشت و طراحی چراغ‌های عقب ریسپکت پرایم چندان خاص نیست و در بسیاری مواقع به مذاق افراد خوش نمی‌آید. البته چراغ‌ها، سپر عقب و به‌طورکلی طراحی پشت این خودرو در مقایسه با آریزو ۵ کاملاً به‌روزتر است؛ اما درهرحال این موضوع کاملاً سلیقه‌ای بوده و بسیاری از افراد طراحی آن را نمی‌ پسندند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید ام وی ام X22 به وبسایت نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

 تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ و بهمن ریسپکت از نظر طراحی داخلی

 تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو 5 و بهمن ریسپکت از نظر طراحی داخلی

 یکی از تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت از نظر سبک طراحی داخلی آن‌ها است. بهمن ریسپکت در مقایسه با ام وی‌ام آریزو ۵ دارای برتری‌هایی است. از جمله ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به طراحی خاص داشبورد، پنل میانی راننده محور و همچنین مانیتور ایستاده آن اشاره کرد. این در حالی است که در موضوع کیفیت و جنس متریال، ام وی‌ام آریزو حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

 اگر بخواهیم این دو خودرو را از نظر امکانات رفاهی و سطح ایمنی مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که آریزو ۵ دارای قابلیت‌هایی نظیر گرمکن صندلی‌های جلو، قابلیت استارت با ریموت، صندلی برقی راننده که قابل‌تغییر در ۶ حالت است، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، سیستم مالتی مدیا، سانروف، اتولایت، تهویه الکتریکی و… است. اما ریسپکت پرایم نیز همه این قابلیت‌ ها را دارد و علاوه بر آن‌ها، دارای شارژر وایرلس و دوربین ۳۶۰ درجه است.

پیشنهاد می کنیم بررسی مشخصات ام وی ام X22 پرو را حتما مطالعه و مشاهده نمایید.

 مقایسه و تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ و بهمن ریسپکت از نظر مشخصات فنی

 این دو خودرو از لحاظ مشخصات فنی بسیار به هم شباهت دارند و هردوی آن‌ها از قابلیت‌ هایی مانند گیربکس‌ اتوماتیک CVT با تعویض ۹ ساعته و پیشرانه ۱. ۵ لیتری توربوشارژ AVL برخوردار هستند. شرکت مدیران خودرو، قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن را برای آریزو ۵ اعلام کرده و مدیران خودرو قدرت ۱۵۴ و گشتاور ۲۳۰ نیوتن را برای بهمن ریسپکت معرفی کرده است.

 مقایسه‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت از نظر قیمت

 اگر بخواهیم تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت را از نظر قیمتی مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که آریزو ۵ در کارخانه به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که قیمت ریسپکت طبق اعلام بهمن خودرو، ۱ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان است.

 لازم به ذکر است که دور دوم فروش آریزو ۵ اسپرت در سامانه یکپارچه خودرو صورت می‌گیرد، اما گروه بهمن هنوز برای فروش ریسپکت، هیچ شرایط فروشی را اعلام نکرده است. البته این موضوع موجب شده تا زمینه افزایش قیمت محصولات این برند تولیدی فراهم شود.

پیشنهاد می کنیم بررسی مشخصات ام وی ام ۵۵۰ را جهت خرید حتما مطالعه نمایید.

 مرجع مطمئن برای خرید خودرو

 مقایسه و تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو 5 و بهمن ریسپکت از نظر مشخصات فنی

 متأسفانه در داخل کشور خرید و فروش خودرو همواره مشکلاتی داشته و به همین دلیل باید هوشیار بود. برخی از افراد بدون کسب اطلاعات کامل و بدون آشنایی با مشخصات خودروها تصمیم عجولانه‌ای می‌گیرند که پشیمانی در بردارد.

 اگر شما هم قصد فروش فوری خودرو دارید، می‌توانید در سایت نیک‌ بخت خودرو مقایسه خودروهای مختلف به‌ راحتی انجام دهید. ما در این مجموعه سعی بر این داریم تا شما خرید خود را با آگاهی کامل انجام داده و از قیمت روز خودروها نیز مطلع باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره‌ تلفن‌ های مندرج در سایت با مشاورین ما در تماس باشید.

 جمع‌ بندی

 در این مطلب به معرفی دو نمونه از خودروهای پرفروش چینی؛ یعنی ام وی‌ ام آریزو ۵ و بهمن ریسپکت پرداختیم. برای بررسی تفاوت‌ ام وی‌ ام آریزو ۵ با بهمن ریسپکت می‌توان گفت بهمن ریسپکت از نظر ویژگی‌ های فنی و امکانات، برتری‌هایی را در مقایسه با ام وی‌ ام آریزو ۵ دارد که از جمله آن‌ ها می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه و شارژر وایرلس اشاره کرد.

 از نظر زیبایی و کیفیت متریال، آریزو حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته و طرفداران بسیاری دارد. همچنین این دو محصول از نظر قیمتی نیز با یکدیگر متفاوت هستند و طبق اعلام کارخانه، مدیران خودرو قیمت بیشتری را برای فروش محصول خود در نظر گرفته است.

 در حال حاضر به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا برای محصولات بهمن خودرو، ریسپکت افزایش قیمت کاذب پیدا کرده است که این موضوع برای مصرف‌کننده موجب زیان بوده و سود هنگفتی را وارد جیب دلالان می‌کند. ما در سایت نیک‌بخت خودرو در تلاشیم تا اطلاعات جامعی در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار دهیم تا در خرید و فروش خودرو کار آسانی داشته باشند.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ام وی ام X33 کارکرده و صفر+ قیمت روز ام وی ام X33

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *