اخبار و رویداد ها

بی ام و سری ۷ ۷۳۰li در یک ماه ۱ میلیارد تومان گران شد

مجله ماشین نیکبخت خودرو

به گزارش نیکبخت خودرو، بررسی های میدانی از افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای ب‌ام‌و در اولین ماه تابستان امسال حکایت دارد.گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری ۱ هاچ بک ۱۲۰i مدل ۲۰۱۸ در حال حاضر در بازار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و ثابت بوده است. همچنین قیمت بی‌ام‌و سری۱ هاچ‌بک ۱۲۵i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو نیز در طول یک ماه ابتدایی تابستان امسال بدون تغییر بوده است. اما بی‌ام‌و سری۳ سدان ۳۲۰i در طول یک ماه گذشته ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این خودرو در بازار به قیمت ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. در این میان، بی‌ام‌و سری۵ سدان ۵۳۰i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۷ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته ۹۵۰ میلیون تومان گران شده است. قیمت بی‌ام‌و سری۷ ۷۳۰li مدل ۲۰۱۸ هم ۱۱ میلیارد تومان است. این خودرو یک ماه پیش ۱۰ میلیارد تومان بود که افزایش یک میلیارد تومانی را تجربه کرده است. از سوی دیگر، قیمت بی‌ام‌و X۱ ۲۵ مدل ۲۰۱۷ در بازار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که در طول یک ماه گذشته تغییر قیمت نداشته است.

قیمت روز مدل های بی ام و  در بازار ایران

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
سری 1 هاچ بک‏، 120i2018 | Premiumقیمت روز بازار2,600,000,000
سری 1 هاچ بک‏، 120i2018 | Executiveقیمت روز بازار2,800,000,000
سری 2 اکتیوتورر‏، 218i2018 | executiveقیمت روز بازار2,650,000,000
سری 3 سدان‏، 320i2018 | Legendقیمت روز بازار4,300,000,000
سری 3 سدان‏، 330i2018 | Performanceقیمت روز بازار5,500,000,000
سری 5 سدان‏، 530i2018 | Perfectionقیمت روز بازار10,800,000,000
سری 5 سدان‏، 530i2018 | Progressive sportقیمت روز بازار9,800,000,000
سری 5 سدان‏، 530i2018 | Progressiveقیمت روز بازار10,000,000,000
سری 5 سدان‏، 530i2018 | Business sport plusقیمت روز بازار9,000,000,000
سری 7‏، 730li2018 | Individualقیمت روز بازار19/900,000,000

 

در ادامه می پردازیم به بررسی امکانات و مشخصات فنی این خودری فوق العاده، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودرو تا پایان این مقاله با گروه تخصصی نیکبخت خودرو همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

بی ام و سری ۷ ۷۳۰li

بی ام و سری ۷ همیشه به عنوان محبوب ترین رقیب مرسدس بنز S کلاس در بازار خودروهای لوکس معرفی می‌شود. حتی می‌توان گفت با وجود برخی برتری‌های مرسدس بنز اما سری ۷ در جذب خریداران جوان موفق‌تر عمل کرده است. در بازار ایران اوضاع کاملاً به نفع بی ام و است و پرچمدار اشتوتگارتی‌ها حضور چندان گسترده‌ای در بازار ندارد. خوشبختانه بی ام و سری ۷ نسل آخر یعنی اتاق G11 که تا قبل از ممنوع شدن واردات خودرو به ایران آمد از موتور ۴ سیلندر نیز بهره‌مند شد و به همین دلیل محدودیت حجم موتوری که در زمان باز بودن واردات روی خودروها اعمال می‌شد نتوانست جلوی ورود سری ۷ به بازار ایران را بگیرد. سری ۷ نسل قبلی یعنی اتاق F01 که با موتورهای قدرتمندی نیز در بازار ایرالن عرضه شده بود اسم و رسم خوبی برای خود برپا کرده بود و حالا نوبت نسل تازه نفس این خودرو بود که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده و موفقیت نسل قبلی را ادامه دار کند. پرشیا خودرو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سری ۷ اتاق G11 را در بازار ایران در کد ۷۳۰i و ۷۳۰Li عرضه کرد. گرچه این مدل‌ها از نظر فنی به هیچ وجه قابل مقایسه با مدل‌های هشت سیلندر نسل قبلی نیستند اما در عوض با انبوهی‌ از فناوری‌ها و امکانات مدرن مانند یک قایق لوکس در خیابان‌ها است به طوری که می‌توان آن را در تکنولوژی و امکانات رفاهی کامل‌ترین خودروی بازار کشور دانست. در ادامه نگاهی موشکافانه‌تر خواهیم داشت به این خودروی فوق لوکس آلمانی.

بررسی بی ام و ۷۳۰li

بی ام و سری ۷ نسل G11 در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. نسخه طویل‌تر این خودرو که به اصطلاح LWB نام دارد به معنای فاصله محوری بیشتر، نیز با کد G12 و با حدود ۲۰ سانتی‌متر طول بیشتر معرفی شد. سری ۷ اتاق G11 در همان سال و تحت مدل ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی شد تا با مرسدس بنز اس کلاس W222 رقابت کند.
این خودرو نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۵ در مونیخ به نمایش عمومی درآمد و رونمایی شد. در ابتدا انتقاداتی نیز به طراحی خودرو وجود داشت و بسیاری از روی تصاویر، سری ۷ جدید را تحت پیش داوری قرار دادند اما با پا گذاشتن خودرو به خیابان‌ها، بیشتر این انتقادات تبدیل به تحسین شدند.
در سال ۲۰۱۹ بی ام و تصمیم به انجام یک بروزرسانی روی سری ۷ گرفت و نسخه فیس لیفت شده آن را با برخی تغییرات ظاهری رونمایی کرد که تا به امروز یعنی در سال ۲۰۲۲نیز تولید آن ادامه دارد. تغییرات در مدل فیس لیفت شده شامل جلو پنجره بزرگ‌تر، سپرهای جدید و چراغ‌های جلوی جدید هستند. چراغ‌های عقب نیز بروزرسانی شده‌اند و مانند خیلی از خودروهای جدید، آنها نیز با استفاده از یک لایت بار به هم متصل هستند.

کابین بی ام و ۷۳۰li

درون کابین نیز سری ۷ ضمن حفظ المان‌های طراحی محصولات بی ام و فضایی مدرن را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر تبلت شکل، پشت آمپرهای دیجیتالی و غربیلک فرمان چند منظوره همگی از هر جهت مدرن‌تر و بهتر از قبل شده‌اند و به خصوص سیستم فرامین حرکتی نیز از امکانات جدید این خودرو است. برخی مدل‌های وارد شده به کشوراز نوع VIP چهار نفره هستند و امکانات رفاهی بیشتری را به مشاری ارائه می‌دهند.

ظاهر بی ام و ۷۳۰li

مدل فیس لیفت شده آخرین نسل سری ۷ به بازار ایران راه پیدا نکرده است و همه خودروها از سری اولیه هستند. جلو پنجره دو تکه که امضای طراحی بی ام و است در این مدل نیز در بزرگ‌ترین حالت خود برای یک بی ام و سدان دیده می‌شود. گرچه ابعاد این جلو پنجره انتقاداتی را به همراه داشت اما بیش از آنکه واقعا بزرگ باشد، بزرگ دیده می‌شود.
چراغ‌های جلو هم فرمی جدید دارند و برای نخستین بار در سری ۷ به جلوپنجره چسبیده‌اند. این طراحی بعدتر در سری ۵ نسل G30 نیز خود را نشان داد.

در نمای جانبی کشیدگی خودرو و ابعاد بزرگ در عقب به خصوص در مدل‌های ۷۳۰Li جلب توجه می‌کند. نمای عقب نیز بسیار با شکوه است و بی ام و با هنرمندی تمام توانسته است تعادل خوبی بین ذات اسپرتی محصولاتش و آن لوکس بودنی که در سری ۷ الزامی است برقرار کند. بر خلاف خیلی از خودروهای مدرن بازار در این روزها، خروجی‌های اگزوز در بی ام و سری ۷ کاملا واقعی هستند.

مشخصات بی ام و ۷۳۰li

بی ام و سری ۷ نسل G11 و G12 با انواع موتورها در بازار جهانی موجود هستند. موتورهای بنزینی شامل چهار سیلندر خطی، شش سیلندر خطی، هشت سیلندر خورجینی و دوازده سیلندر خورجینی هستند. موتورهای دیزلی این خودرو نیز شامل چهار سیلندر خطی و شش سیلندر خطی هستند. دو مدل هیبریدی نیز برای سری ۷ جدید در نظر گرفته شده‌اند که یکی چهار سیلندر و دیگری شش سیلندر هستند.

مزایا و معایب بی ام و ۷۳۰li

مزایا

  • جدیدترین خودروی لوکس موجود در بازار، امکانات فراوان، گستردگی خدمات پس از فروش
معایب
  • قیمت بالا، هزینه بالای نگهداری، موتور ضعیف نسبت به بدنه و قیمت

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت ۲۵۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۵۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۵۲۳۸ طول – ۱۹۰۲ عرض – ۱۴۷۹ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۳۲۱۰ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۷۸ لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 144 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات و تجهیزات بی ام و ۷۳۰Li

بی ام و سری ۷ را باید لوکس ترین خودروی ۲۰۱۸ بازار ایران بدانیم که در داخل کابین آن با انبوهی از امکانات رفاهی مختلف آشنا می شوید. حتی ریموت آن نیز مملو از تجهیزاتی است که حتی در بازارهای جهانی نیز کمتر دیده می شود. در جدول زیر می توانید قسمتی از تجهیزات رفاهی این خودرو را بخوانید.

امکانات بی ام و ۷۳۰Li

ترمز و پایداری
کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم حرفه ای Harmon Kardon
دیگر تجهیزات سوئیچ دارای صفحه نمایش – سر دنده ی سرامیکی – درب صندوق برقی – دوربن ۳۶۰ درجه – گرمکن و سردکن صندلی های جلو و عقب – گرمکن کنسول – ماساژور صندلی های عقب و جلو – وکیوم درها – رادار جلو و عقب – رادار عابر پیاده – رادار تغییر خطوط – رادار ترافیک – چراغ شور – کروز کنترل هوشمند – لاستیک ران فلت – پرده های جانبی برقی – نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی – مانیتورهای پشت صندلی – سقف پانوراما با طرح نمای آسمان – تهویه ی خودکار چهارگانه – سیستم هوشمند چرخ های عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه ی جلو

مطالعه بیشتر  برای پیگیری مفقودی مدارک ماشین باید چه کاری انجام داد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *