ام وی امخرید و فروش خودرو

خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ کارکرده و صفر+ قیمت روز ام وی ام ۵۵۰

خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”ام وی ام” model=”550″]

در این مقاله در مورد خرید ام وی ام ۵۵۰ و فروش ام وی ام ۵۵۰ و همچنین قیمت آن صحبت خواهیم کرد. شرکت صنایع خودروسازی مدیران، که با نام مدیران خودرو نیز شناخته می‌شود، یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهر بم آغاز کرد. این شرکت، مونتاژ کنندهٔ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل می‌باشد که در دو گروه MVM و CHERY در بازار ایران عرضه می‌گردد. این شرکت از سال ۱۳۹۹ لوگو خودرو های چری را به لوگو خودش تغییر داد یعنی MVM.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت روز ام وی ام ۵۵۰ کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار
315هاچ بک‏، پلاس1399 | مدیران خودروقیمت روز بازار570,000,000
315هاچ بک‏، پلاس1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار615,000,000
22‏، اتوماتیک اسپرت اکسلنت‏1399 | مدیران خودروقیمت روز بازار710,000,000
X22‏، اتوماتیک اسپرت اکسلنت‏1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار730,000,000
X22‏، دنده ای اسپرت لاکچری1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار640,000,000
X22 PRO‏، اکسلنت1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار830,000,000
X33 S‏، 5 سرعته اتوماتیک1401 |اسپرت اکسلنت-مدیران خودروقیمت روز بازار930,000,000
X33 S‏، 5 سرعته اتوماتیک1400 |اسپرت اکسلنت-مدیران خودروقیمت روز بازار895,000,000
x55‏، اکسلنت1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار1/040,000,000
x55‏، اکسلنت اسپرت1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار1/090,000,000

در این بخش میخواهیم به قیمت ام وی ام ۵۵۰ صفر و قیمت ام وی ام ۵۵۰ کارکرده بپردازیم . ام‌وی‌ام ۵۵۰ در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا ام‌وی‌ام ۵۳۰ ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام ام‌وی‌ام ۵۵۰ رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخه‌ی خودکار و دستی قابل خرید است.

طراحی ظاهری ام وی ام ۵۵۰

طراحی ظاهری ام‌وی‌ام ۵۵۰ را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد؛ بین دو قسمت جلو و عقب خودرو به هیچ وجه هارمونی خاصی برقرار نیست و ناهماهنگی‌هایی در آن‌ها وجود دارد. نمای جلوی خودرو حالتی عضلانی دارد که به لطف خطوط ملایم روی کاپوت، جلوپنجره‌ی بزرگ و کرومی، چراغ‌های بزرگ و گلگیر‌های پف‌کرده حاصل شده است. بخشی از جلوپنجره‌ی کرومی روی کاپوت قرار گرفته که این بخش را بیش از سایر قسمت‌ها چشمگیر کرده است. سپر جلو طراحی ساده‌ای دارد که با چراغ‌ها و جلوپنجره کاملا هماهنگ است و مه‌شکن‌های جلو نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر قرار دارند. طراحی بخش جلویی، خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد و با توجه به قیمت خودرو، کاملا راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

گذشته از نمای کاملاً ساده‌ی کنار خودرو که مزین به چرخ‌های ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایده‌های طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب می‌توانست بهتر از این باشد. چراغ‌های عقب و مجموعه‌ی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانه‌ای دارند و هیچگونه جلوه‌ی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. شاید طراحی این بخش، به‌تنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسل‌کننده‌ای به بیننده می‌شود.

طراحی کابین ام وی ام ۵۵۰

داخل کابین طراحی به‌مراتب بهتر و به‌روزتری در مقایسه با نمای بیرونی دارد. داشبورد با تریم دورنگ مشکی و کرمی، منظم و زیبا است.  ادوات در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و ارگونومی مناسبی دارند. میزان پلاستیک استفاده‌شده در کابین نیز بیش از حد نیست و به شکل هوشمندانه‌ای از نگاه سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. طراحی زیبای کابین، باعث می‌شود که روزنه‌های امید در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه بزند. البته دلیل تمجید از کابین این خودرو، طراحی‌های نامناسب و ناامیدکننده‌ی برخی خودروسازان چینی است و در مقایسه با رقبای غیر چینی، نمی‌توان داشبورد و کابین ام‌وی‌ام ۵۵۰ را برنده دانست. همچنین به لطف فاصله‌ی بین دو محور ۲۶۰۰ میلی‌متری، فضای مناسبی برای سرنشینان و به‌خصوص سرنشینان عقب فراهم شده است که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی

امکانات ارائه‌شده در ام‌وی‌ام ۵۵۰ با توجه به بازه‌ی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار می‌رود. از جمله امکاناتی که در ام‌وی‌ام ۵۵۰ ارائه می‌شود، می‌توان به شیشه‌ بالابرهای برقی، نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و مجهز به ورودی USB، کنترل‌کننده‌ی سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، سیستم نمایش اطلاعات خودرو و سانروف برقی اشاره کرد که در هر دو نسخه‌ی خودکار و دستی وجود دارند.

 

با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائه‌ی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم. سیستم چندرسانه‌ای این خودرو به نمایشگر ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری رهیاب و نقشه‌خوان مجهز است.  همچنین قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراک‌گذاری محتویات موبایل، تبلت و … روی صفحه‌ نمایش خودرو از طریق رابط کاربری Mobile Mirro Link میسر است. یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس می‌شود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در رده‌ی قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام ۵۵۰ نیز ارائه می‌شود.

ایمنی

همچنان شاهد ضعف خودروسازان چینی در بخش مهم ایمنی هستیم. تعداد ایربگ‌های این خودرو فقط دو عدد و از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو است. ترمزهای ام‌ وی‌ ام ۵۵۰ در همه‌ی چرخ‌ها از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو EBD هستند. امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی، برای هر خودرویی واجب است و نیازی به تعریف و تمجید از هیچ شرکتی به دلیل استفاده از تجهیزاتی از این قبیل نیست. نبود حداقل ۴ ایربگ و سیستم‌هایی نظیر کنترل ترکشن TCS و سیستم کنترل پایداری ESP، قانع‌کننده نیست و قطعاً در انتخاب خودرو باید به این سیستم‌ها که نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت سرنشینان بر عهده دارند، دقت کنیم. همچنین هیچگونه تست ایمنی از این خودرو در سازمان‌های تست تصادف وجود ندارد.

تجربه‌ رانندگی

حجم پیشرانه‌ی ام‌وی‌ام ۵۵۰، نکته‌ی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. حجم بیشتر این پیشرانه قدرت بیشتری نسبت به رقبا به ارمغان می‌آورد. این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیه‌ی خوبی ارائه می‌کند. مدت‌زمان رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرمی، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است که قابل قبول تلقی می‌شود. اما ناهماهنگی زیادی بین پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی CVT وجود دارد و عملکرد آن چندان راضی‌کننده، دقیق و هوشمند نیست.

 

بخش فنی ام‌ وی‌ ام ۵۵۰ چندان باکیفیت و قابل اعتماد نیست و دلیل این نقد، استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی در جای‌جای این خودرو است. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون با فنر پیچشی و میله‌ی نگهدارنده‌ی ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است که سواری تقریباً خوبی ارائه می‌کند. البته در برخی مواقع ضربات و کوبش‌های غیر عادی در سیستم تعلیق مشاهده می‌شود؛ ولی در کل سواری و هندلینگ ام‌وی‌ام ۵۵۰ قابل قبول است و به‌عنوان سدان جمع‌وجور شهری، عملکرد خوبی دارد و نباید انتظارات زیادی از این خودرو داشته باشیم. ترمزها عملکرد خوبی دارند و انتظارات شما را برآورده می‌کنند، اما فرمان خودرو در مانورهای ناگهانی کمی سردرگم نشان می‌دهد.

اگر میخواهید در مورد یکی دیگر از مدل های ام وی ام مانند فونیکس اطلاعاتی کسب کنید به صفحه قیمت محصولات فونیکس مراجعه کنید.

مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰

مزایا:

۱) مصرف سوخت بهینه

۲) مجهز به موتور قدرتمند

۳) داشتن فرمان نرم و هیدرولیک

۴) تعلیق مناسب

معایب:

۱) نفوذ صدا به داخل

البته این مشکل بسیار نادر است و کم‌تر کسی آن را تجربه می‌کند. گاهی ممکن است به علت وجود مشکل در موتور یا گیربکس این خودرو، در هنگام افزایش سرعت شما صداهایی را در داخل خودرو بشنوید. در این صورت بهتر است یا با نمایندگی مخصوص به خودرو صحبت کنید و یا اینکه خودرویتان را به دست یک مکانیک متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا مشکل خودرویتان را رفع کند.

۲) وضعیت ایمنی نامعلوم

رقبای ام وی ام ۵۵۰

سمند سورن، دنا، پژو پارس، پژو ۲۰۶ صندوقدار و تندر ۹۰ جدی‌ترین رقبایی هستند که ام وی ام ۵۵۰ در رده قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان باید با آن‌ها رقابت کند. تمام این گزینه‌های سال‌های زیادی است که در بازار ایران حضور دارند و بنابراین از لحاظ بازار خرید و فروش دست دوم و دسترسی به قطعات یدکی مالکانشان را به دردسر نمی‌اندازند. در مقام مقایسه شاید خرید تندر ۹۰ به دلیل کیفیت مونتاژ خوب و بازار دست دوم قوی انتخاب بهتری باشد. اما اگر فضای کابین بیشتری برای سفرها خود می‌خواهید، می‌توانید به سمند سورن و پژو پارس هم فکر کنید.

مشخصات فنی ام‌ وی‌ ام ۵۵۰

خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی است که ۱۶ سوپاپ دارد و توان خروجی این پیشرانه معادل با ۱۳۹ اسب‌بخار  در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. وزن این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتاب‌گیری به‌خوبی صورت می‌گیرد و قابل قبول است. البته جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT نیز در این امر بی‌تأثیر نیست؛ چراکه وزن نسخه‌ی خودکار ا۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی دستی است. در کل شتاب‌گیری خودرو راضی‌کننده و قابل قبول است؛ ولی نباید انتظارات زیادی از بخش فنی این خودرو داشته باشید.

اگر میخواهید در مورد مدل های دیگر ام وی ام از جمله x33 اطلاع داشته باشید به صفحه قیمت x33 صفر مراجعه کنید.

استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط می‌توان به تجربه‌ی مصرف‌کنندگان بسنده کرد.

ام‌وی‌ام ۵۵۰
تعداد سیلندر ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۲
حداکثر توان (اسب‌بخار) ۱۳۹
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۸۲
استاندارد آلایندگی یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۷.۵
جعبه‌دنده  ۵ دنده دستی – CVT
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۵
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h (ثانیه) ۱۱.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۵۰
وزن (کیلوگرم) ۱۳۶۰ خودکار – ۱۲۹۰ دستی
قیمت (میلیون تومان) ۵۳ (دستی) – ۶۳ (خودکار)

مطالعه بیشتر  دیتیلینگ خودرو چیست؟ + مزایا و معایب آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *