اخبار و رویداد ها

انتشار تصاویر آخرین بنزین سوز لامبورگینی

 

به گزارش نیکبخت خودرو، لامبورگینی امروز ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ تصاویری از آخرین محصول تماماً بنزین سوز این کمپانی در رسانه ها منتشر کرد؛ امروز را میتوان یکی از روزهای بسیار مهم در تاریخ فعالیت شرکت لامبورگینی به حساب آورد.

البته که این محصول یک نسخه آفرود غیر معمول از هوراکان است که آن را  لامبورگینی هوراکان استراتو می گویند؛ در اینجا نگاهی کوتاه به این نسخه میندازیم.

لامبورگینی پس از ماه‌ها عکس‌هایی از هوراکان استراتو منتشر کرد که یک ابرخودروی موتور وسط که برای مسیرهای سنگ‌ریزه‌ای به جای مسیرهای آسفالتی ساخته شده است. در حالی که روند سافاری همچنان در حال چرخش کامل است، لامبورگینی سوپراسپرت هوراکان سطح ابتدایی خود را با سر و صدا روانه بازار می‌کند، اما چیزی بیشتر از پایان یک مدل موفق وجود دارد. انتظار می رود هوراکان استراتو آخرین ابرخودروی لامبورگینی که تماماً بنزین سوز هست می باشد. آونتادور در حال حاضر از تولید خارج شده است و گاو بزرگ و این کوچک احتمالا با هیبریدی جایگزین خواهند شد.

اعلام شده لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ در ۳۰ نوامبر به صورت رسمی در Art Basel میامی رونمایی شود، اما خودروساز ایتالیایی فعلاً تصاویری از بدنه این خودرو را با علاقمندان به اشتراک گذاشته است. البته از مشاهده این تصاویر چندان متعجب نیستیم، چراکه لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ با کانسپت آفرود هوراکان Sterrato که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، چندان تفاوت خاصی ندارد.

بررسی های نکات ظاهری این ابرخودرو

قطعات پلاستیکی روی بدنه و چراغ‌های LED اضافه روی سپر جلو را در نسخه کانسپت دیده بودیم، ولی چراغ‌های سقفی حذف شده است. یک برآمدگی روی سقف اضافه شده و طراحی دیفیوزر عقب مورد بازنگری قرار گرفته تا زاویه خروج افزایش پیدا کند.

قطعات محافظ در جلو، کناره و عقب بدنه و رینگ‌های جدید مشکی با تایرهای پهن Dueler ساخت بریجستون، توانایی بیراهه‌نوردی را افزایش داده است. به لطف تغییرات، ظاهراً زاویه حمله و خروج هم به ترتیب ۱ و ۶.۵ درجه افزایش یافته است، بنابراین قابلیت بیراهه­‌نوردی لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ از سایر خودروهای سوپراسپرت، بیشتر خواهد بود.

در ظاهر، هوراکان استراتو مطمئن به نظر می رسد. تمام قوس‌های چرخ ها دارای فلپ‌های گلی یکپارچه هستند به کاهش تراشه‌های سنگ کمک می‌کنند، در حالی که روکش‌های پلاستیکی گسترده باید بقیه راه را طی کنند. به نظر می‌رسد که جرقه‌های گلگیر رنگ‌نشده با استفاده از پیچ‌های باز ثابت می‌شوند، در حالی که تزئینات رنگ‌نشده زیر رکاب‌های کناری باید خراش‌های ملایم سنگ را به خوبی از بین ببرند، اگرچه زاویه نزدیک شدن کمی نگران‌کننده است. امیدواریم که اسپویلر جلو به عنوان یک مورد پوشیده در نظر گرفته شود.

رنگ خاکی را برای اولین بار است که در نمونه­‌ای از لامبورگینی هوراکان مشاهده می‌کنیم، که با کالیپرهای ترمز به رنگ قرمز، همراه هستند. فلاپ های روی گلگیرها بدون رنگ باقیمانده است، تا حال و هوای یک خودروی آفرود بیشتر منتقل شود، اما انتظار داریم که با پرداخت مبلغی بیشتر، این قطعات هم رنگ­‌آمیزی شوند.

برای آگاهی از مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ باید تا رونمایی رسمی منتظر بمانیم، ولی می­‌توان اطمینان داشت که این خودرو به سامانه چهار چرخ محرک مجهز می باشد. در نسخه کانسپت، ارتفاع و عرض بدنه به ترتیب ۴۷ و ۳۰ میلی‌متر افزایش نشان می­‌دهد، که حتماً در نسخه نهایی تکرار شده است. کانسپت استراتو به پیشرانه ده سیلندر متعلق به هوراکان Evo با ۶۴۰ اسب­‌بخار قدرت و همچنین سامانه تقسیم گشتاور و فرمانپذیری چهار چرخ مجهز شده بود. جای امیدواری است که نسخه نهایی نیز به همین موارد مجهز باشد.

البته که به عنوان بخشی از برنامه های بیراهه گردی، لامبورگینی تایرهایی با عملکرد بالا را برای دوئل‌های بریجستون کنار گذاشته است که دو نتیجه شگفت‌انگیز را به همراه دارد. اولین مورد اینکه هوراکان استراتو می تواند کندترین خودروی اسپورت لامبورگینی در مدت زمان طولانی باشد به این خاطر که سازندگان دوست دارند حداکثر سرعت را در محدوده تایرها به دلایل امنیت محدود کنند. مورد دوم این است که ما احتمالاً با یک تایر تمام زمینی با درجه سرعت بسیار خنده دار مواجه شده ایم. اگر ما عکس‌های با وضوح بالا را برش دهیم، می‌بینید که به نظر می‌رسد تایرهای عقب دارای درجه سرعت W هستند، به این معنی که آنها برای سرعت ۱۶۸ مایل در ساعت گواهینامه دارند. بیشتر لاستیک‌های همه‌جانبه دارای امتیاز سرعت S یا T، به ترتیب ۱۱۲ و ۱۱۸ مایل در ساعت هستند. در حالی که لامبورگینی هنوز مشخصات عملکرد هوراکان استراتو را منتشر نکرده است، این می تواند به شما ایده ای از آینده را بدهد.

لامبورگینی هوراکان استراتو پس از دو نسخه متفاوت از هوراکان یعنی هوراکان تکنیکا و هوراکان GT3 EVO2 به میدان آمده باشد و احتمالاً آخرین نسخه از این خودروی سوپراسپرت باشد. لامبورگینی ذکر کرده است که جانشین هوراکان به پیشرانه پلاگین-هیبرید با تعداد سیلندر بین ۶ تا ۱۲ مجهز خواهند شد.

از سال ۲۰۲۳، پیشرانه تمام محصولات لامبورگینی به نیروی کمکی برقی مجهز می‌­شود. نخستین خودروی کاملاً برقی لامبورگینی هم در سال ۲۰۲۸ معرفی می­‌شود. براساس گمانه­زنی­‌ها، خودروی مذکور یک کراس­‌اور دو در با چیدمان ۲+۲ صندلی‌ها خواهد بود.

البته، با توجه به اینکه کمپانی لامبورگینی هنوز مشخصات هوراکان استراتو را منتشر نکرده است، هنوز اطلاعات زیادی مانند قیمت، شتاب، عملکرد و فاصله از زمین نمی‌دانیم. با این وجود، به نظر می رسد که ما برای چنین ارقامی نیازی به صبر طولانی نخواهیم داشت. منتظر اطلاعات بیشتر در ۳۰ نوامبر باشید، زمانی که لامبورگینی قصد دارد هوراکان استراتو را به طور کامل در Art Basel در میامی رونمایی کند. البته این مکان نسبتاً جالبی است، زیرا نمایشگاه خودرو لس آنجلس این هفته افتتاح خواهد شد و کالیفرنیا بازار بزرگی برای ابرخودروها است. پس درواقع چه جایی بهتر از این نمایشگاه هنری که خواستگاه مشتریان ثروتمند است

ضمناً لامبورگینی هوراکان استراتو آخرین سوپراسپرت آفرودر از گروه فولکس‌­واگن نیست، چراکه پورشه هم در حال تکمیل ۹۱۱ داکار می باشد.

 

مطالعه بیشتر  آغاز فروش فوری 2 محصول سایپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *