آموزش و ترفند های خودرویی

۹ مورد از موثرترین روش‌ های کاهش استهلاک خودرو

مهم ترین روش‌ های کاهش استهلاک خودرو

در این مقاله قصد داریم روش های کاهش استهلاک خودرو را برای شما عزیزان بیان کنیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

روش‌ های کاهش استهلاک خودرو

به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو، یکی از اصل های اساسی در کاهش استهلاک خودرو ، اقدام برای سرویس های دوره ای اتومبیل است. در سرویس های دوره ای مایع رادیاتور، فیلتر هوا، روغن، لاستیک، باد لاستیک و لنت خودرو مورد بررسی قرار می گیرند. در دفترچه راهنمای اتومبیل نحوه کارکرد و نیاز های یک خودرو بر اساس مدل آن تعبیه شده است. به طور مثال زمانی که مالک خودرو با مطالعه دفترچه راهنما از نوع روغن مورد نیاز اتومبیل مطلع می گردد، سعی می کند برای بهبود کارایی خودرو از روان کارهایی استفاده کند که مناسب مکانیزم و نوع مدل خودرو باشد.

بررسی لاستیک های خودرو

مهم ترین عامل دخیل در استهلاک خودرو، لاستیک است. حفاظت و بررسی لاستیک خودرو، از شکل گیری هزینه های اضافی جلوگیری می کند. هزینه تعویض لاستیک بر اساس نوع اتومبیل و برند متغیر است. با این وجود قیمت آن نسبت به سال های گذشته حدود چهار برابر افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب به کارگیری روش های مراقبتی از لاستیک، زمینه را برای افزایش طول عمر آن مهیا می کند.

بالانس

بالانس بودن تایر با کیفیت رانندگی رابطه مستقیمی دارد. عدم بالانس بودن تایر های خودرو در طی شتاب گیری اتومبیل سبب لرزش در فرمان و بدنه اتومبیل می گردد. لرزش ناشی از عدم بالانس بودن خودرو در نهایت سبب اتلاف توان تولیدی موتور می گردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاهش مصرف سوخت در زمستان را حتما مطالعه نمایید.

علاوه بر این، بر بخش هایی از فنر بندی و زیر بندی اتومبیل آسیب وارد می کند. بهتر است بدانید عدم بالانس بودن تایر های جلو خودرو، در سرعت ۸۰ الی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سبب لرزش می گردد. این در حالی است که عدم وجود توازن در تایر های عقب در سرعت بالای ۱۲۹ کیلومتر در ساعت، منجر به لرزش در فرمان و بدنه می شود.

تنظیم باد

تنظیم باد تایر مانع استهلاک بیش از اندازه طبیعی لاستیک می گردد. زمانی که تایر از باد مناسبی برخوردار نباشد، بر بخش های مختلف اتومبیل اعم از هندلینگ و فنربندی فشار وارد می شود. در طی این روند، به مرور زمان حدود ۱۵ درصد از طول عمر لاستیک کاهش پیدا کند و بالغ بر ۱۰ درصد، سبب افزایش میزان مصرف سوخت می گردد.

جا به جایی تایر

مهم ترین عامل در افزایش ایمنی خودرو و افزایش طول عمر لاستیک، جا به جایی است. به عبارتی دیگر ضرورت دارد پس از طی کردن مسافتی بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر، با رعایت جهت چرخش اقدام به تعویض تایر های عقب و جلو کنید. در طی این روند، در صورتی که در بخش جلوبندی و زیر بندی اتومبیل مشکلی وجود داشته باشد، مانع فرسوده شدن یک بخش از لاستیک می گردد.

عده ای بر این باور هستند که ایمنی خودرو با نو بودن تایر های بخش جلویی تضمین است. این در حالی است که با از هم گسستگی تایر های عقب، زمینه برای منحرف شدن و عدم کنترل بر روی اتومبیل فراهم می شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو دانگ فانگ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نظارت بر سیالات و روغن های موجود در خودرو

مهم ترین سیالات موجود در اتومبیل شامل روغن موتور و آب سیستم خنک کاری می شود. در کارکرد موتور خودرو، روانکار یا روغن تأثیر شگرفی دارد. روانکاری روغن های موجود در پیشرانه با گذر زمان دستخوش تغییر می شود و کیفیت آن کاهش پیدا می کند. به طور مثال وجود رطوبت در سیستم ترمز گیری و کلاچ در کارکرد این قبیل قطعات تأثیر منفی می گذارد.

بدین ترتیب توصیه می شود در هر ۲ سال، یک مرتبه روغن کلاچ و ترمز تعویض گردد. ضرورت دارد به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های گزاف به مالک خودرو، در موعد مقرر در راستای تعویض روغن های خودرو اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله افزایش عمر موتور خودرو را حتما مطالعه نمایید.

تعویض فیلتر هوا در موعد مناسب

در مکانیزم خودرو به منظور تصفیه هوای ورودی به موتور، یک فیلتر تعبیه شده است. بی شک تجمع مواد ناخالصی در فیلتر هوا سبب ورود آلودگی در چرخه سوخت و ساز اتومبیل می گردد. با ورود آلودگی در خودرو، توان تولیدی اتومبیل کاهش پیدا می کند و در مقابل میزان مصرف سوخت افزایش می یابد.

ریگلاژ کلاچ

در خودرو های مجهز به گیربکس دستی، ریگلاژ کلاچ اهمیت دارد. زمانی که عمل ریگلاژ کلاچ صورت نگیرد، فرایند تعویض دنده به سختی شکل می گیرد و به دیسک یا صفحه کلاچ آسیب وارد می شود. بهترین زمان برای ریگلاژ کلاچ، در هر سه الی چهار ماه فاصله زمانی است. علاوه بر این، توصیه می شود روغن جعبه دنده، پس از هر ۳۰ هزار کیلومتر طی کردن مسافت تعویض گردد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو کوییک کار کرده به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

رانندگی اصولی

یکی از عوامل دخیل در استهلاک خودرو، نحوه رانندگی و رعایت دستور العمل های آن است. به طور مثال، رانندگی با سرعت مطمئنه، نیاز به ترمز گیری مکرر را کاهش می دهد. لذا میزان استهلاک در لاستیک، دیسک ترمز و لنت کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، خودرو در راستای حرکت در مسیر های سربالایی، نیازمند قدرت فراوان است. در این گونه شرایط بهتر است استفاده از کولر و دنده سبک را محدود کنید.

از مهم ترین نشانه های رانندگی غیر اصولی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• نگه داشتن پا بر روی پدال کلاچ در حین حرکت خودرو

• تعویض دنده در حالت دنده عقب قبل از توقف کامل

• فشردن پدال گاز قبل از خاموش کردن خودرو در حالت درجا

پاکیزه نگه داشتن خودرو

کیفیت بدنه و سطح سلامت خودرو با شست و شوی آن در ارتباط است. در خط تولید اتومبیل، عملیات رنگ پاشی به صورت شفاف صورت می گیرد. عدم شست و شوی مناسب خودرو سبب نفوذ گرد و غبار در رنگ موجود بر روی بدنه می شود.

در واقع شست و شوی دوره ای، از پوسیدگی بدنه خودرو جلوگیری می کند. رنگ بدنه اتومبیل در ارزش آن اهمیت دارد.

مطالعه بیشتر  دستیار ترمز اضطراری در خودرو کاربرد آن

نوشته های مشابه