اخبار و رویداد ها

آغاز فروش ویژه پیکاپ تونلند دیزلی

به گزارش نیکبخت خودرو طرح فروش پیکاپ فوتون تونلند از تاریخ ۲۸ آبان آغاز می شود. با توجه به فروش فوق العاده در ماه گذشته، این شرکت تصمیم به آغاز ثبت نام پیکاپ فوتون تونلند دیزلی دو کابین با رنگ های متنوع گرفته است. این فروش از طریق سایت ایران خودرو دیزل به آدرس esale.ikd.ir صورت میگیرد. سه روش فروش این خودرو به صورت نقدی، نقدی مرحله ای و اقساطی میباشد و با تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه و امکان خرید اقساطی بلند مدت هم در این طرح قابل پیش بینی هست. تنها پیکاپ دیزلی بازار ایران خودرو فوتون تونلند میباشد، البته که با پیشرانه معروف امینز ۲.۸ لیتری مجهز توربو شارژر و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که خودرو را به قدرتمندترین پیکاپ دو کابینه دیزلی در بازار ایران تبدیل کرده است. توجه علاقه مندان به سفر، آفرود، کمپینگ در طبیعت و ماجراجویی به خودروی لوکس تونلند فوتون جلب شده است. البته که قابلیت چهارچرخ محرک، مصرف سوختی پایین نسبت به رقبای خود در ایران، سیستم های ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی از ویژگی های مهم این خودرو می باشد.

در ادامه می پردازیم به بررسی خودروی فوق العاده پیکاپ تونلند دیزلی، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودرو هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  فرق هیوندای توسان با کیا اسپورتیج

  بررسی اجمالی پیکاپ تونلند دیزلی

فوتون تونلند با تیراژی محدود از سال ۱۳۹۳ عرضه آن در ایران آغاز گردید البته این خودرو در انواع نسخه های بنزینی تنفس طبیعی، توربو دیزل و توربو بنزینی وجود دارد. مشتریان فوتون ایران خودرو در ابتدای فروش از ارگان های نظامی و صنعتی بودند اما اخیرا مردم  عادی نیز به این کلاس علاقه مند شده اند که موجب شد ایران خودرو برای جا نماندن از رقبای خود تصمیم به جایگزینی مدل های قدیمی با نسخه فیس لیفت آن را بگیرد.

بررسی طراحی ظاهری فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند در این صنعت یک پیکاپ بسیار اقتصادی می باشد و با توجه به کاربری و قیمت این خودرو اصلاً قرار نبوده لوکس و اشرافی باشد؛برای ساخت این خودرو نکاتی مثل هزینه طراحی، شکست و فرار، زوایای حمله، قابلیت باربری، تعادل در آفرود و از این قبیل قرار داشته اند.وجود رقبا با پیشرفت روزافزونشان و عرضه پیکاپ هایی که در اوج قلدری، جذاب هم بودند باعث ایجاد تولید نسخه جدیدی در سال ۲۰۱۸ توسط فوتون گردید که با یک فیس لیفت مختصر، چهره زیباتری برای تونلند ایجاد کند؛ ایران خودرو دیزل نیز پس از یک زمان نسبتا طولانی ای این فیس لیفت را روی نسخه های وطنی خود اعمال کند که نمونه در حال بررسی از همین نوع میباشد. در خصوص فضا، این خودرو قادر است از ۵ سرنشین بزرگسال میزبانی نماید، و البته باید گفت که تونلند در برابر آمیکو آسنا (اندکی از مینی بوس کوتاه تر است!) حرفی برای گفتن ندارد اما میشود گفت نسبتا ابعاد جادار و راحتی دارد. در زیر صندلی های عقب فوتون تونلند محفظه هایی برای قرار دادن کیسه ابزار و کپسول آتش نشانی تعبیه شده است.

از لحاظ ارگونومی نیز اوضاع روبه راه به نظر می‌رسد و برای اخت شدن با ماشین به زمان چندان زیادی نیاز نخواهید داشت. البته کیفیت متریال اتاق همچنان جای بحث دارد و پلاستیک خشک بکار رفته در جای‌جای کابین فاصله یک پیکاپ اقتصادی مثل تونلند را با محصولات گران‌تری نظیر هایلوکس به رخ می‌کشاند؛ هرچند باید به فوتون هم حق بدهیم.

بررسی امکانات فوتون تونلند نیوفیس

اگر علاقه مند به امکانات بسیار هستید اینجا خبرهای خوبی نداریم! حتی در نسخه فیس لیفت هم این خودرو آپشن های زیادی ندارد؛ فقط امکانات معمولی که شامل: نمایشگر ۱۰ اینچی، دهیاب ماهواره ای، شیشه و آینه برقی، تهویه مطبوع، مه شکن عقب، چراغ های اتوماتیک با قابلیت تنظیم انواع نور، کروز کنترل ،سنسور و دوربین دنده عقب، دو عدد ایربگ و مواردی از این قبیل که اکثرشان در خودرو های با قیمت پایین تری نیز وجود دارد؛ البته روکش های چرم و چراغ های روشنایی در روز به فوتون تونلند نیوفس اضافه شده است، اما حتی این موارد اضافه شده در نسخه جدید هم برای خودرویی میلیاردی امکانات منحصر بفردی به شمار نمی آید.

بررسی مشخصات فنی فوتون تونلند نیوفیس

تونلندهای فیس‌لیفت در دو نسخه توربو بنزینی و توربو دیزل عرضه می‌شوند که از لحاظ موتوری تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی خود ندارد. پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری می باشد و با کمک موتور توربو چیزی در حدود ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما این نسخه با گشتاور وحشتناک ۳۶۰ نیوتن‌متری که آن هم از دور موتور ۱۶۰۰ الی ۳۴۰۰ در نقطه اوج قرار می‌گیرد.  البته قدرتش مقداری کمتر است و با ۱۷۴ اسب‌بخار (دور موتور ۳۴۰۰) در پس مدل بنزینی قرار دارد، اما برای خودرویی در این سگمنت، میزان گشتاور تولیدی مهم‌تر می باشد. از لحاظ وزن هم تفاوت محسوسی میان این دو دیده نمی‌شود و نماینده گازوئیل‌سوز با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم، فقط ۴۰ کیلو سنگین‌تر است.

راستی بد نیست اشاره کنیم که تونلندهای قدیمی با پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی اتمسفریک هم تولید می‌شدند، که فقط سایه‌ای از یک پیکاپ بیراهه‌نورد واقعی را به نمایش می‌گذاشتند؛ با این حال اگر به دنبال یک وانت ارزان‌قیمت با قابلیت‌های حداقلی باشید می‌توانید در بازار دست‎‌دوم‌ها به سراغشان بروید. اگر به دنباله یک وانت ارزان قیمت که نیازهای معمول شما را برطرف میکند هستید برای شما انتخاب بهتری هست که در بازار دست دوم ها بروید؛ به این خاطر که تونلند های قدیمی با پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی اتمسفریک هم تولید می شدند که فقط نمادی از یک پیکاپ بیراهه نورد را به تصویر کشیده بودند.

راند نهایی با فوتون تونلند نیوفیس

اگر با خودتان میگوئید جنازه هایلوکس را به یک چینی شناخته نشده ترجیح میدهم؛ باید بدانید که با پول فوتون تونلند صفر کیلومتر نمی شود یک هایلوکس مدل بالا خریداری کرد؛ و بدتر از آن در سال های اخیر هزینه های نگهداری خودرو خارجی به شکل عجیبی افزایش داشته است در این شرایط اگر پول خرید هایلوکس تمیز و سالم را ندارید بهترین تصمیم برای شما این است که به سراغ گزینه های صفر کیلومتر چینی که بررسی شان کردیم بروید.

فوتون تونلند از نظر سطح امکانات با رقبای خود قابل قیاس نمی باشد اما ویژگی هایی که دارد میتواند یک انتخاب منطقی و جذابی باشد؛ از دلایلی که میشود گفت اولین مورد این است که پیشرانه گازوئیل میباشد که البته در مورد مزایا و معایب آن پیشتر صحبت کردیم؛ دومین مورد حضور پررنگی است که در بازار دارد و گستردگی آن در شبکه خدماتی ایران خودرو دیزل (با نمایندگی‌های عادی ایران‌خودرو اشتباه گرفته نشود) در سطح کشور میباشد که برای کسانی که علاقه مند به طبیعت گردی و ماجراجویی میباشند یک نکته مثبت به حساب می آید. در آخر هم می توان به توانایی های آفرود مناسب خودرو اشاره کرد، که به آسودگی نیازهای معمول شما را پاسخ می دهد. البته که باید در نظرتان باشد بعد از عرضه تونلند اتوماتیک در آینده نزدیک بازار دست دوم این خودرو قدیمی دچار بحران خواهد شد.

مطالعه بیشتر  دولت: خودرو نخرید، قطعا ارزان می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *