اخبار و رویداد ها

معرفی بی ام و ix1 برقی (جذاب ترین خودروی برقی تولیدی بی ام و)

معرفی بی ام و ix1 برقی (جذاب ترین خودروی برقی تولیدی بی ام و)

در این مقاله از نیکبخت خودرو می پردازیم به معرفی خودرو بی ام و IX1 که خودروی برقی از نسخه ی بی ام و X1 هست . با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

این خودرو از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به بی ام و X1 میباشد ولی آپشن ها و امکانات به روز تری دارد و داخل کابین مدرن تر است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. اولین BMW iX1 تمام برقی از عزم و اراده‌ای برق‌آمیز برخوردار است و با عملکرد و تطبیق‌پذیری عالی برای دنبال کردن مسیرهای جدید حتی در استفاده روزمره، دارای ویژگی های فوق العاده ایست از جمله:

  • حضور مطمئن در نمای ظاهری به لطف زبان طراحی یکپارچه و تناسبات متمایز
  • فضای داخلی راحت به لطف صندلی های فعال با عملکرد ماساژ کمر برای راحتی نشستن بدون خستگی
  • کابین چندرسانه ای مدرن با وجود نمایشگر به روز خمیده BMW با ویژگی کنترل لمسی و صوتی
  • برد آن تا ۲۷۰ مایل انعطاف پذیری کامل را فراهم می کند
مطالعه بیشتر  شرایط فروش اقساطی محصولات کرمان موتور

بی ام و اعلام کرد که تولید iX1 در کارخانه رگنزبورگ در آلمان آغاز شده است و نقاط عطف مختلفی را برای این خودروساز رقم می زند. باتری فشار قوی iX1 نیز در کارخانه مذکور در حال تولید است. جدا از اینکه iX1 اولین نسخه الکتریکی خودروی کوچک Sports Activity است، تولید آن در کارخانه Regensburg به این معنی است که همه فناوری‌های محرک BMW اکنون در یک خط تولید می‌شوند و بخشی از فرآیند تولید انعطاف‌پذیر کارخانه است. این همچنین به این معنی است که تمام کارخانه‌های BMW در آلمان اکنون می‌توانند طبق اعلام دو سال پیش خودروهای الکتریکی تولید کنند.

جدای از اعلام تولید، BMW نقطه عطف بعدی خودروهای الکتریکی خود را نیز تعیین کرده است. به گفته میلان ندلیکوویچ، یکی از اعضای هیئت مدیره BMW AG که مسئول تولید است، حداقل یک بیمر از هر سه بیمری که از کارخانه های باواریا تولید می شود تا سال ۲۰۲۴ الکتریکی خواهد بود.

این خودروساز همچنین به فرآیند تولید دیجیتال خود به نام BMW iFactory می بالد. جدای از نقشه برداری دیجیتال که منجر به برنامه ریزی کارآمد برای ساختارهای کارخانه و تأسیسات تولیدی آینده می شود، این کارخانه همچنین از هوش مصنوعی در فرآیندهای تولید خود استفاده می کند. رنگ‌فروشی کارخانه از جمله مواردی است که با هوش مصنوعی، سطوح رنگ را اسکن می‌کند تا کیفیت بی‌عیب و نقصی را تضمین کند و سپس با استفاده از یک برنامه کاملاً خودکار تکمیل می‌شود.

علاوه بر این، هوش مصنوعی Quality Next (AIQX) از روش‌های تشخیص تصویر با پشتیبانی هوش مصنوعی استفاده می‌کند که به کارمندان در بازرسی کیفیت کمک می‌کند، که مکملی برای بازرسی‌های کیفیت معمولی مبتنی بر دوربین است. بی‌ام‌و iX1 که دقیقاً شبیه X1 است، اما با طراحی زمینه آبی، اولین خودروی الکتریکی تمام چرخ متحرک این برند در بخش کامپکت است. فروش آن در ماه اکتبر در اروپا آغاز شد. بی‌ام‌و iX1 جدید کمابیش دقیقاً شبیه به X1 است که بر اساس آن ساخته شده است و بسیار ظریف‌تر از سایر SUV‌های BMW است.

در نمای جلویی جلوپنجره‌های چهارگوش را می بیند اگرچه به‌طور محسوسی بزرگ‌تر از نمونه‌های موجود در خودروی قدیمی هستند. iX1 همچنین دارای تزئینات آبی منحصر به فرد در سپرهای پایینی است که به برجسته شدن آن کمک می کند. با نگاهی به نمای جانبی، iX1 با رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی بزرگ در دسترس است و درها بر خلاف انحنای X1 قدیمی، دارای خمیدگی های مستقیم هستند. در قسمت عقب چراغ‌های ترمز عریض‌تر و زاویه‌دارتر نسبت به قبل وجود دارد که باعث می‌شود خودرو هدفمندتر به نظر برسد. سپر همچنین دارای تزئینات آبی بیشتری است.

وارد BMW iX1  جدید شوید و با کابینی مینیمالیستی با تعداد دکمه های بسیار کمتر در مقایسه با خودروی بنزینی مواجه خواهید شد. این سیستم از همان سیستم اطلاعات سرگرمی منحنی عظیمی که در BMW i4 استفاده می‌کنید، بهره می‌برد که از یک صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۷ اینچی درایورها تشکیل شده است. Apple CarPlay و Android Auto همانند دستیار صوتی «Hey BMW» به‌صورت استاندارد در این محدوده عرضه می‌شوند. از دستورات صوتی، بسیار استفاده خواهید کرد، زیرا تنها دکمه‌های موجود در کابین، برخی از کنترل‌های روی فرمان و یک دکمه تنظیم صدا در کنسول شناور مرکزی است. طراحی داخلی به طور قابل توجهی مدرن تر از قبل است، با آن کنسول شناور و دریچه هوای گسترده مرکزی آن را کمی شبیه به یک BMW iX کوچک شده نشان می دهد.

«بی ام و» مخفف عبارت (Bayerische Motoren Werke AG) می‌باشد. یک شرکت معتبر در زمینه خودروسازی که در کشور آلمان فعالیت دارد. BMW در سال ۱۹۱۶ تاسیس شده است که  بنیانگذار این شرکت فرانتس یوزف پوپ بود. محصولات این شرکت، خودرو و موتورسیکلت است که  پرطرفدارترین و پرفروش ترین تولیدات در جهان را ارائه می‌دهد. برند BMW یکی از ناب ترین برندهای خودروسازی جهان است که برخی محصولات آن در دسته خودروهای لوکس قرار می‌گیرند. همچنین خوب است بدانید که در صورت علاقه‌ به خودروهای لوکس، می توانید از سایت ما انواع این خودروها را با قیمتی مناسب خریداری نمایید. بی ام‌ و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ برای تولید موتور های هوا گرد تأسیس شد و تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۴۵، در این زمینه فعال بود. وقتی از آلمان توسعه یافته صحبت می‌کنیم به واقع داریم از کشوری صحبت می‌کنیم که در همین صد سال گذشته دو دفعه با خاک یکسان شده و دوباره سر برآورده و الان از بزرگان توسعه و اقتصاد دنیاست. وقتی هم از این کشور بزرگ در حوزه اقتصاد و صنعت صحبت می‌کنیم همه لاجرم یاد نمادهایی چون ب‌ ام‌ و و بنز و … می‌افتند.

خودرو سازی بدون شک یکی از کامل‌ترین نمادهای توسعه هر کشوری و از بهترین و کامل‌ترین توانایی‌ های آن محسوب می‌شود. به همین دلیل است که برند تحسین‌ برانگیزی چون ب‌ ام‌ و به خوبی می‌تواند نشان دهد که آلمان‌ها چه مسیری را طی کرده‌اند؛ مسیری که درست مثل مسیر طی شده این کمپانی، پر افت و خیز بوده تا به این‌جا رسیده است. ب‌ا م‌ و از دیر باز در ایران حضور داشته و این‌طور نیست که با آن غریبه باشیم. هنوز نوستالژی آن بی ام‌ و های سبز را خوب به خاطر داریم. البته امروزه نیز مدل‌های پیشرفته آن را هم در خیابان‌ها می‌بینیم.

مطالعه بیشتر  سیستم ضد بخار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *