چریخرید و فروش خودرو

خرید و فروش آریزو ۶ کارکرده و صفر + قیمت روز آریزو ۶

فروش و خرید اریزو ۶ کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”چری” model=”آریزو۶″]

 

 

چری اتومبیل، (به انگلیسی: Chery Automobile)  شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در جمهوری خلق چین به‌شمار می‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه از نظر تولید اتومبیل در کشور چین می‌باشد. شرکت چری (Chery) یک شرکت دولتی چین بوده که فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز نمود. از اولین محصولات این شرکت می‌توان به نمونه‌هایی مانند فنگ یون (Fengyun) اشاره کرد که با استفاده از شاسی سیات (Seat) ساخته شده بود. این شرکت که ساخت نمونه‌های فوق‌العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه‌های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه و چین، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ اولین خط تولید خارج از کشور خود را در کشور روسیه (که نظام سیاسی مشابه با چین دارد) افتتاح نمود.  در سال ۲۰۱۸ بود که کمپانی چری به صورت رسمی در نمایشگاه پکن از مدل GX یا آریزو ۶ پرده برداشت. خودرویی که در کلاس سدان و در بین مدل های آریزو ۵ و آریزو ۷ قرار می گرفت.

قیمت روز اریزو ۶ کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
آریزو 6‏، اکسلنت1399 | مدیران خودروقیمت روز بازار1.570,000,000
آریزو 6‏، اکسلنت1400 | مدیران خودروقیمت روز بازار1.630,000,000

 

 

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم آریزو ۶ کارکرده جهت دریافت قیمت آریزو ۶ کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

 

معرفی آریزو ۶

در سال ۲۰۱۸ بود که کمپانی چری به صورت رسمی در نمایشگاه پکن از مدل GX یا آریزو ۶ پرده برداشت. خودرویی که در کلاس سدان و در بین مدل های آریزو ۵ و آریزو ۷ قرار می گرفت. بیش تر می توان گفت آریزو ۶ مدل ارتقایافته و مدرنی از آریزو ۵ است. چری آریزو ۶ دومین خودرویی است که بر مبنای پلتفرم M1X ساخته شده است و از نظر طراحی، عملکرد و تکنولوژی در رده بالایی نسبت به دیگر محصولات چری قرار می گیرد. پلتفرم ذکرشده یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می شود، چراکه این پلتفرم حاصل همکاری مشترک کمپانی چری و «جگوار – لندروور است. از مزایای این پلتفرم می توان به ایمنی بیش تر، راندمان اقتصادی بهتر و عملکرد تلفیقی سیستم تعلیق و پیشرانه اشاره کرد. همچنین در آریزو۶ فضای سر در قسمت عقب و جلو بسیار راضی کننده است.

بررسی کلی

علاقه روزافزون مردم به کراس‌اوورها باعث شده که اکثر خودروسازان تمرکز خود را روی ساخت و عرضه ماشین‌های بلندقامت بگذارند و نتیجه این امر به کاهش تنوع در سایر کلاس‌های خودرویی انجامیده است. بخصوص وقتی از سطح خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی فاصله گیریم مشاهده می‌کنیم که اکثریت گزینه‌های موجود در بازار یا شاسی‌بلند هستند یا سعی داشته‌اند با استفاده از اِلمان‌های آفرودی به نوعی خودشان را به شاسی‌بلندها بچسبانند تا با مد روز هماهنگ شوند. در چنین شرایطی، معرفی سدان‌های خانوادگی جدید برای علاقه‌مندان به این کلاس خودرویی خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوشبختانه مدیران‌خودرو نگاه ویژه‌ای به این سگمنت داشته و پس از موفقیت در فروش چری آریزو ۵، تصمیم گرفت شانس خود را با ارائه یک سدان زیباتر، لوکس‌تر و به نوعی کامل‌تر نیز امتحان نماید که حاصل این تفکر به عرضه آریزو ۶ منتهی شد. خودرویی که از بسیاری جهات مشابه همان آریزو ۵ است و با توجه به پلتفرم و پیشرانه مشابه، در نگاه اول محصول چندان مستقل و متفاوتی به نظر نمی‌رسد اما اصلاحات صورت گرفته روی گیربکس، بهبود طراحی و تکمیل آپشن‌های ماشین باعث شده‌اند که بتوانیم از آریزو ۶ به عنوان خودرویی برتر از برادرش یاد کنیم.

بررسی طراحی بدنه

آریزو ۶ آخرین زبان طراحی کمپانی چری را دنبال می کند و این باعث می شود که این خودرو به مراتب طراحی بهتری را نسبت به آریزو ۵ داشته باشد. با نگاهی به طراحی این خودرو، المان هایی مشابه با خودروهایی همکلاس مثل «تویوتا کرولا» و «هوندا سیویک» دیده می شود. جلوپنجره این خودرو با طرح جدید X و با زمینه مشکی طراحی شده است و خطی کرومی در وسط آن دیده می شود. چراغ های جلو به صورت ال ای دی و کشیده طراحی شده اند و چراغ روز با طرح L در قسمت بالای کاسه چراغ قرار گرفته است. سپر جلو با طرحی برجسته با رنگ تلفیقی مشکی طراحی شده است و مه شکن ها به صورت خطی افقی در کناره های سپر قرار گرفته اند.

در کنار خودرو خطی برجسته از بالای گلگیر جلو با شیب ملایمی تا بالای چراغ های عقب کشیده شده است. در قسمت رکاب پایین درها خط کرومی دیده می شود که با خط کرومی پایین پنجره ها هماهنگ شده است. در نمای عقب خودرو طراحی هماهنگ با نمای جلو را می بینیم. سپر عقب مثل سپر جلو طرح برجسته ای دارد و چراغ های عقب کشیده طراحی شده اند. خطی کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل می کند که در وسط آن نشان چری قرار گرفته است. خروجی های اگزوز دوگانه با طرحی مستطیلی در گوشه ها با حاشیه کرومی قرار گرفته اند. در مجموع، طراحی آریزو ۶ نسبت به دیگر محصولات چینی و دیگر محصولات چری، قوی تر ارزیابی می شود. چری آریزو ۶ از نظر طراحی یک گام رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود، اما به نظر می رسد چری نتوانسته بازخورد مورد انتظار را از این مدل داشته باشد. چری آریزو ۶ با ۴۷۱۰ میلی متر طول، ۱۸۲۵ میلی متر عرض و ۱۴۹۰ میلی متر ارتفاع در رده سدان های بزرگ تر از آریزو ۵ قرار می گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۷۰ میلی متر است. از نظر ابعاد، این خودرو بسیار مشابه با تویوتا کرولا و هوندا سیویک است.

بررسی طراحی داخلی

چری آریزو ۶ روی همان پلتفرم آریزو ۵ توسعه یافته اما به لطف حجم‌دهی‌های‌ جالب و کمی اغراق‌آمیز، ظاهری با ابهت‌تر را به نمایش گذاشته است. البته ابعاد کلی بدنه هم اندکی بزرگ‌تر شده اما نه آنقدر که به نظر می‌رسد. در قسمت دماغه چراغ‌های خشن، جلو پنجره بزرگ و سپر برجسته و عضلانی، حس مواجهه با یک سدان لوکس اسپرت را در ذهن تداعی می‌کنند و خطوط کاپوت و فرم یکپارچه جلوپنجره با ورودی هوای سپر، حالتی جذاب را پدید آورده‌اند. در نمای کناری اما سادگی حرف اول را میزند و نکات جالب توجه فقط در خط شانه و رینگ‌ها خلاصه می‌شوند. البته طراحی فریم شیشه‌ها، گلگیرها و درب‌ها نیز منطقی صورت گرفته است.

در انتهای خودرو مجدداً به طراحی حجیم مشابه دماغه بازمی‌گردیم و استفاده از طرح سه‌بعدی در چراغ‌های عقب نیز با فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های صندوق و سپر شکل و شمایل خاصی را ترسیم نموده‌اند. نکته دیگر اینکه یک نوار کرومی افقی در سراسر بخش عقب بکار رفته که مشابه آن در قسمت دماغه و روی داشبورد نیز استفاده شده است تا هماهنگی خوبی میان قسمت‌های مختلف ماشین ایجاد شود.

معایب آریزو ۶

پیشرانه کم‌ حجم توربوشارژر

شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد؛ اما پیشرانه کم‌حجم توربوشارژر را باید یکی از معایب ماشین چری آریزو ۶ بدانیم. این خودرو  در بازار ایران با خودروهایی به رقابت می‌پردازد که اکثر آن‌ها از پیشرانه‌های تنفس طبیعی حجیم برخوردار هستند و به‌واسطه همین پیشرانه‌ها، توانسته‌اند سال‌ها حضور موفقیت‌آمیز در بازار ایران را تجربه کنند. علت اصلی این نقص، به تفاوت دیدگاه بین مشتریان بازار ایران و چین و نبود زیرساخت مناسب برای نگه‌داری و بهره‌مندی از خودروهای توربو در کشورمان بازمی‌گردد.

حذف برخی امکانات در نسخه عرضه‌شده به بازار ایران

خودروهای چینی، به طور معمول به طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی مجهز هستند و هنگامی که از محصولات میان‌رده چینی صحبت به میان می‌آید، مشتری توقع دارد تجهیزات بیشتری را در محصول خریداری‌شده مشاهده کند؛ چراکه وجه بیشتری را برای تملک آن پرداخت کرده است. با این وجود، نسخه تولیدی Arrizo 6 در کشورمان از وجود برخی امکانات رفاهی محروم است و تفاوت چندانی با چری آریزو ۵ توربو در این زمینه ندارد.

قیمت بالا

یکی دیگر از معایب آریزو ۶ قیمت بالای آن است. این خودرو در روزهای ابتدایی ورود به بازار، قیمتی حدود ۳۰۰ میلیون تومان داشت که رقمی گزاف برای یک سدان چینی محسوب می‌شد. با این‌وجود، قیمت این خودرو به طور رسمی در کمتر از یک سال، به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نیز به ۸۷۲ میلیون تومان رسیده است.

عدم فراگیری خدمات پس از فروش

یکی دیگر از معایب چری آریزو ۶ خودرویی تازه‌وارد در بازار کشورمان است و هنوز بسیاری از فعالان بازار با این خودرو آشنایی ندارند. عرضه این ماشین در این مدت نیز بسیار محدود بوده است و نسخه‌های زیادی از این خودرو در خیابان‌های کشورمان مشاهده نمی‌شوند. در چنین شرایطی، انجام خدمات دوره‌ای و سرویس‌های این خودرو تنها در نمایندگی‌های رسمی امکان‌پذیر است و به نظر می‌رسد در صورت وقوع حوادث ناگوار و نیازمندی به تعمیرات اساسی، دردسرهای فراوانی در انتظار مالکین این خودرو باشد. این مساله، در حالی رخ می‌دهد که رقبای این خودرو هم‌چون مزدا ۳ نیو و کیا سراتو سایپا سال‌ها است که در بازار حضور دارند؛ به همین دلیل، قطعات یدکی و تعمیرکاران آشنا به این دو خودرو به‌وفور قابل دستیابی هستند.

مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر در ۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۲ ثانیه
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن – کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۶۷۵ طول – ۱۸۱۴ عرض – ۱۴۹۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلیمتر

 

مطالعه بیشتر  بررسی و مقایسه تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *