اخبار و رویداد ها

طرح فروش فوری وانت آریسان ۲

به گزارش نیکبخت خودرو طرح فروش وانت آریسان۲ روز گذشته در اطلاعیه ای توسط گروه صنعتی ایران خودرو با قیمت قطعی اعلام شد. شرایط فروش جدید وانت آریسان ۲ به صورت فوق العاده و همراه با قرعه کشی از روز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ شروع شده و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت. موعد تحویل این خودرو ها ۳۰ روزه اعلام شده است و برندگان قرعه کشی های قبلی خودروسازان نیز امکان شرکت در این شرایط فروش را دارند. گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار اطلاعیه ای، شرایط فروش جدید وانت آریسان ۲ به صورت فروش فوق العاده (قرعه کشی) با قیمت قطعی دویست و هشتاد و پنج میلیون تومان در رنگ های مشکی متالیک، نقره ای و خاکستری متالیک را اعلام کرد. تمامی محدودیت های قرعه کشی در این بخشنامه اعمال خواهد شد.

نام خودرو موعد تحویل قیمت موصب فروش رنگ قابل عرضه
وانت آریسان ۲ ۳۰ روزه ۲۸۵ میلیون تومان نقره ای – خاکستری متالیک – مشکی متالیک

لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در ضمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان است. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی در زمینه فروش فوری خودرو کسب کنید.

بررسی اجمالی وانت آریسان ۲

وانت آریسان ۲ از ابتدای تولید با انتقادات زیادی همراه بود و مشکلاتی داشت مانند کمبود قدرت و کشش، مصرف سوخت بالا ضعف بدنه و کیفیت پایین متریال و همینطور خشک بودن کابین ولی مزیت هایی مانند قیمت پایین و مناسب و هزنه نگهداری و قطعات به نسبت پایین و البته نبودن رقیب شاخص. بعد از مدتی آلایندگی بالای موتور آریسان ۲ باعث شد از خط تولید خارج شود. وانت آریسان ۲ نسخه ی جدید آریسان قدیمی ست که وارد بازار شده، البته از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسخه ی قبلی ندارد و حتی در نگاه اول با نسخه ی قبلی اشتباه گرفته می شود اما اکثر مشکلات قبلی بر طرف شده. به خصوص در بخش فنی اصلاحات اساسی صورت گرفته که باطنی کاملاً متفاوت را برای این ظاهر تکراری پدید آورده است مثلا ضعف عجیب شاسی به طور کامل برطرف شده (این ضعف به گونه ای بود که خودرو در هنگام بارگیری بعضاً به دو نیم تقسیم میشد و علیرغم اصلاحات صورت گرفته همچنان نامطمئن بود) و به تبع آن ظرفیت حمل بار خودرو نیز از ۶۰۰ یه ۷۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است؛ البته موتور جدید هم در قیاس با تولیدات روز جهان، راندمان افتخار آمیزی ندارد اما حداقل در قیاس با نسخه قبلی از خروجی بهتر، دوام بالاتر، مصرف سوخت مناسب‌تر و آلایندگی کمتر (یورو ۵) برخوردار می‌باشد.

مطالعه بیشتر  عدم واردات خودرو حداقل تا دوماه آینده

در اصل آریسان۲ با پیشرانه دوگانه سوز ارتقا یافته XU7 پلاس با گیربکس تقویت شده BE وارد بازار خواهد شد تا ضعف های آریسان پیشین در قلب خودرو را برطرف کند. پیشرانه XU پلاس نسخه ارتقاء یافته پیشرانه XU7 است که روی خودروهای پارس، پژو۴۰۵ و بخشی از سمندهای تولیدی نصب شده است و با اعمال تغییرات جدید مشکلاتی همچون ایراد در واشرسرسیلندر موتور را پوشش می‌دهد. وانت آریسان ارتقا یافته به مخزن سوخت گاز هم مجهز است و این وانت محصولی دوگانه سوز و CNG به حساب می آید. وانت آریسان ۲ دیفرانسیل جلو است و جعبه دنده ۵ سرعته ارتقا یافته BE توان را به چرخ های جلوی این پیکاپ می رساند. باک بنزین این وانت ۴۰ لیتر حجم دارد و گنجایش مخزن گاز هم ۷۵ لیتر تا همزمان با تاکید بر خصلت‌های اقتصادی ماشین، به نوعی کاهش ظرفیت باک بنزین (از ۵۲ به ۴۰ لیتر) را جبران نماید. همچنین حداکثر ظرفیت بار مجاز بدون در نظر گرفتن سرنشیان، ۶۰۰ کیلوگرم از سوی ایران خودرو اعلام شده است.

از مواردی که میتوان بیان کرد که در خصوص امکانات و راحتی بیشتر وانت آریسان ۲ نسبت به نسخه قبلی صورت گرفته، نصب سنسور دنده عقب، برخورداری از چراغ مه شکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلی‌ها و حذف زاپاس بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم کرده، می باشد. همه ی موارد گفته شده در کنار ایمنی بیشتر راننده و سرنشین نسبت به آریسان، گستردگی شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در پهنه گسترده ایران، هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب در میان وانت های سبک بازار از آریسان۲ محصولی قابل بررسی ساخته است که می تواند تقاضای بازار خودروهای حمل و نقل بار را به سوی خود جلب کند. البته از آنجایی که وانت آریسان ۲ در ایرانخودرو خراسان تولید می شود ایران خودرو با تولید نسخه وانت آریسان۲ یک گام مهم در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برداشته است (تولید آریسان۲ در ایران خودرو خراسان در کنار ایجاد شغل های جدیدی در استان، توسعه این استان را به واسطه مشاغل مرتبط با این کارخانه فراهم خواهد کرد.)

جدول تفاوت وانت آریسان ۲ با آریسان معمولی (نسخه قدیمی)

نام محصول آریسان ۲ (جدید) آریسان قدیم
نوع موتور CNG-XU7P OHVG II
حجم موتور (cc) 1761 1696
حداکثر توان موتور (hp) 96/5 اسب بخار در ۵۵۰۰- دور در دقیقه (بنزین)، ۹۶/۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه (گاز) ۸۶ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۷۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (گاز)
حداکثر گشتاور (Nm) 146 نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (گاز) ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۲۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (گاز)
نسبت تراکم ۹.۳ ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۸ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNG بنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNG
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 170 بنزین، ۱۷۰ گاز ۱۶۰ بنزین، ۱۴۵ گاز
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۳/۸ بنزین ۱۲/۷ بنزین، ۱۴ گاز
سیستم انتقال قدرت ۵دنده دستی ۵دنده دستی
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) 7/33 بنزین، ۷/۳۳ گاز
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) 8/2 بنزین، ۹/۲۵ بنزین، ۹/۹۲ گاز
طول خودرو (mm) طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۸۰۰ طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۷۶۶
عرض خودرو(mm) عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۶۰ عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۵۸
ارتفاع خودرو (mm) ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۰ ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۵
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2660 2671
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1290 1240
حداکثر وزن مجاز حداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرم حداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت (Lit) 40 بنزین ، ۷۵ گاز ۵۲ بنزین ، ۷۰ گاز
گارانتی ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد) ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱ : ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)

مطالعه بیشتر  8 نشانه رایج که نشان می دهد صفحه کلاچ خودروی شما تمام است !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *