اخبار و رویداد ها

همکاری لکسوس و آدیداس برای تولید خودرو

همکاری لکسوس و آدیداس برای تولید خودرو

در این مقاله از نیکبخت خودرو میپردازیم به همکاری جذاب بین لکسوس و آدیداس: یک ابرقهرمان باید خودرویی به سبک خود سوار شود، به این خاطر لکسوس و آدیداس برای ایجاد یک RX 500h F اسپرت منحصر به فرد با الهام از Black Panther: Wakanda Forever شروع به شراکت خود را اعلام کردند. البته یک تی شرت با نسخه محدود برای همراهی طراحی شده است. مدرسه آدیداس برای آموزش تجربی در طراحی و مرکز تحقیقات طراحی Lexus Calty در خودرو بی نظیر RX 500h شروع به همکاری کردند. این اثر از مجموعه آدیداس واکاندا برای همیشه میباشد؛ البته که لباس ورزشی برای تیم ملی ورزشی واکاندا خواهد بود.

طیف رنگی که در این RX استفاده شده است از نوارهای بنفش بر روی زمینه مشکی میباشد. از دیگر طراحی های ظاهری این خودرو میتوان به این موارد اشاره کرد: پایه کاپوت در شیشه جلو دارای الماس های طلایی است که گردنبند پنجه پلنگ سیاه را برای مخاطب تداعی می کند، همینطور نوار های طلایی فلزی در قسمت پایینی، دستگیره‌های در و تزئینات اطراف پنجره‌ها، در دم نیز یک نشان “Vibe-Branium” به چشم میخورد. طراحی داخلی هم شامل: روی صندلی، پانل درها و لبه فرمان که چاپ طلایی الهام گرفته از واکاندا را می پوشاند. پشت سرها از همان مواد چاپ شده کربن ۳ بعدی بهره برده اند و در قسمت میانی چاپ کفش های ۴DFWD آدیداس استفاده شده است؛ کنسول مرکزی از چوب برش خورده لیزری و تزئینات طلایی متشکل است و همینطور در نمایشگر خودرو واژه “لکسوس” با الفبای واکندان ظاهر می شود.

در ادامه درباره ی این همکاری لکسوس و آدیداس بیشتر توضیح می دهیم، اگر به این موضوع علاقه مند هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو (آبان 1401)

تی شرتی که با ماشین همخوانی دارد فقط برای افراد تاثیرگذار منتخب در دسترس خواهد بود. چاپ روی این تیشرت ضرب المثل معروف در واکندان «تربیت زن، تربیت یک ملت» است. قسمت پشتی دارای نماد ویبرانیوم در جدول تناوبی در ترکیبی از بنفش، سیاه و طلایی بهره برده است.

لکسوس RX 500h از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری هیبریدی با قدرت کل ۳۶۶ اسب بخار (۲۷۳ کیلووات) و ۴۰۶ پوند فوت (۵۵۱ نیوتن متر) استفاده می نماید. این در ۵.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) می رسد و حداکثر سرعت آن ۱۳۰ مایل در ساعت (۲۰۹ کیلومتر در ساعت) هست. برای مدل سال ۲۰۲۳، قیمت این مدل با احتساب هزینه مقصد از ۶۲۷۵۰ دلار آغاز می شود. مدل ۲۰۲۳ همچنین دارای RX 450h+ پلاگین هیبریدی میباشد. این برند بعداً جزئیات بیشتری را در مورد آن اعلام خواهد کرد. Sabina Charfauros-Redmon، مدیر خلاق Lexus International گفت: «لکسوس مشتاق پرورش طراحان آینده است. “ما آدیداس S.E.E.D را نمایانگر یک عرصه جدید می بینیم که درها را برای زنان BIPOC در فضای طراحی باز می کند. این یک لحظه خاص است که به سازندگان جوان این فرصت داده می شود تا خلاقیت خود را فراتر از درک خود گسترش دهند. لکسوس به این روایت معتقد و هیجان زده است.”

الکس شن، طراح ارشد در Calty Design Research گفت: «لکسوس، آدیداس و واکاندا فوراور ممکن است به نظر بیاید که از جهان‌های کاملاً متفاوتی آمده‌اند، اما موضوعی که همه چیز را به هم نزدیک می‌کند، مدیریت و پیگیری در مجراجویی منحصر به فرد و فناوری نوآورانه میباشد.» “به دلیل این موضوع مشترک، طراحان S.E.E.D چنین وظیفه منحصر به فرد و هیجان انگیزی را در پیش دارند تا چیزی واقعاً هنرمندانه و جالب خلق کنند. مایه خوشحالی و افتخار ما است که شاهد این همه خلاقیت، اشتیاق و تفکر و اجرای مشارکتی از سوی ما باشید.”

درباره لکسوس

لکسوس در سال ۱۹۸۹ با یک سدان پرچمدار و تجربه مهمان راه اندازی شد که به تعریف صنعت خودروسازی ممتاز کمک کرد. در سال ۱۹۹۸، لکسوس رده کراس اوورهای لوکس را با عرضه لکسوس RX معرفی کرد. لکسوس، رهبر فروش هیبریدی لوکس، اولین هیبریدی لوکس جهان را تحویل داد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون خودروی هیبریدی فروخته است. لکسوس یک برند جهانی خودروهای لوکس با تعهدی تزلزل ناپذیر به طراحی جسورانه، سازش ناپذیر، مهارت استثنایی و عملکرد مهیج، خط تولید خود را برای پاسخگویی به نیازهای نسل بعدی میهمانان لوکس جهانی توسعه داده است و در حال حاضر در بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان در دسترس است.

درباره آدیداس و آدیداس S.E.E.D.

در آدیداس، ما خوش‌بین‌های سرکشی هستیم که توسط عمل هدایت می‌شوند و می‌خواهیم آینده بهتری را با هم رقم بزنیم. ما دنیای ورزش و فرهنگ را با امکان می بینیم که دیگران فقط غیرممکن ها را می بینند. «غیرممکن هیچ چیز نیست» برای ما یک شعار نیست. با خوش بین بودن و دانستن قدرت ورزش، امکانات بی پایانی را برای اعمال این قدرت می بینیم و همه افراد را با عمل به جلو سوق می دهیم. هدف ما، “از طریق ورزش، ما قدرت تغییر زندگی را داریم”، نحوه اداره شرکت، نحوه کار ما با شرکا، نحوه ایجاد محصولات و نحوه تعامل با مصرف کنندگان را راهنمایی می کند. ما همیشه تلاش خواهیم کرد تا محدودیت های امکانات انسانی را گسترش دهیم، مردم را در ورزش بگنجانیم و متحد کنیم و دنیایی پایدارتر ایجاد کنیم.

S.E.E.D. (مدرسه ای برای آموزش تجربی در طراحی) یک برنامه ۲ ساله در آدیداس با مشارکت کالج تجارت و طراحی Pensole Lewis میباشد که به عنوان جایگزینی برای تحصیلات دانشگاهی در طراحی کفش عمل می کند. این برنامه یک مدل آموزشی منبع باز است که از متخصصان صنعت در داخل و خارج از برند آدیداس برای آموزش، راهنمایی و راهنمایی دانشجویان استفاده می کند. S.E.E.D. طراحان مهارت های رهبری و طراحی را از طریق فرآیند ایجاد محصول برای آوردن محصولات “واقعی” به بازار می آموزند. این برنامه استعدادهای متنوع را در موقعیت های تمام وقت در آدیداس در یک جدول زمانی تسریع می کند

درباره تحقیقات طراحی CALTY

CALTY کانسپت های نوآورانه خودروهای تویوتا و لکسوس را برای بازار آمریکای شمالی طراحی می کند. CALTY در سال ۱۹۷۳ در جنوب کالیفرنیا توسط تویوتا، اولین شرکت خودروسازی که اهمیت فرهنگ خودروی کالیفرنیا و تأثیر قدرتمند آن بر روندهای ملی را تشخیص داد، تأسیس شد. دفتر مرکزی و استودیوی طراحی پیشرفته CALTY در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا میباشد، در حالی که استودیوی طراحی تولید در Ann Arbor، Mich واقع شده است. تویوتا توندرا ۲۰۲۲ و تویوتا سکویا ۲۰۲۳. CALTY همچنین خودروهای مفهومی متعددی از جمله تویوتا FT-1 2014، Toyota Concept-I 2017، Lexus LF-Limitless 2018 و Lexus Electrified Sport 2022 ایجاد کرده است.

مطالعه بیشتر  در نیمه اول سال جاری، سهام شرکت رنو 2.3 درصد سقوط کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *