اخبار و رویداد ها

پورشه در حال آزمایش ۷۱۸ باکستر برقی

پورشه در حال آزمایش ۷۱۸ باکستر برقی

به گزارشی از نیکبخت خودرو، پورشه در حال آماده کردن سومین خودروی برقی خود میباشد؛ ۷۱۸ باکستر و کیمن حدودا دوسال تا ورود فاصله دارند اما عکس های جاسوسی جدید آزمایش های کانورتیبل را در اسپانیا ثبت کرده اند.

پورشه ۷۱۸ باکستر تمام الکتریکی برای اولین بار در حال آزمایش در جاده های عمومی مشاهده شد. پورشه قبلاً تأیید کرده بود که نیروی برقی الکتریکی به کیمن نیز خواهد رسید و تاریخ عرضه این جفت در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است. این خودروساز سال گذشته پیش نمایش ۷۱۸ الکتریکی را با کانسپت Mission R انجام داد است. پورشه آن مدل را با یک موتور دوگانه تجهیز کرده و به آن سیستم چهار چرخ محرک و ۱۰۷۳ اسب بخار (۸۰۰ کیلووات) قدرت داد. خودتان را هیجان زده نکنید و انتظار چنین قدرتی را در نسخه تولیدی داشته باشید زیرا مشخص نیست که واقعاً چند اسب بخار و گشتاور خواهند داشت. با این حال، پورشه احتمالاً  ۷۱۸ را در هر دو پیکربندی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک ارائه خواهد کرد که برای اولین بار برای این مدل است. این می تواند برای قابلیت عملکرد آن قابل توجه باشد.

۷۱۸ باکستر برقی حتی با پیشرانه جدید نیز نسبت های موتور وسط خود را حفظ میکند. عکس‌ها نشان می‌دهند که EV بسیار شبیه خودروی فعلی است، اما استتار فریبنده جزئیات ظاهری ظریف‌تری را پنهان می‌کند. در جلو، دریچه های ورودی تقلبی به نظر می رسد که دریچه های آیرودینامیکی فعال را پنهان می کنند. عکس های جاسوسی قبلی ۷۱۸ را با لت های بسته در پشت استتار نشان می داد. با این حال، لت ها در عکس های جدید باز میباشند و رادیاتورهای پشت خود را آشکار می کنند.

مطالعه بیشتر  طعنه فاکسکان به تسلا، با ساخت خودرو الکتریکی V و B

عکس‌ها هنوز فضای داخلی خودرو را به وضوح ثبت نکرده است. تصاویر بیرونی جدید نمایی از کابین را نشان می‌دهند که خودروساز داشبورد را زیر یک ورقه پنهان کرده است. ما انتظار داریم پورشه کابین را با حداقل دو صفحه نمایش و چند دکمه پر کند.

نسل فعلی ۹۸۲ باکستر و کیمن در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و آخرین نسخه از خودروی اسپرت دو سرنشینه پورشه با موتور احتراق داخلی خواهد بود. ۷۱۸ تمام الکتریکی، سومین خودروی برقی خالص این برند، پس از تایکان و خودروی برقی جدید ماکان خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

قبلاً جزئیات فنی زیادی از طریق کانسپت Mission R به ما داده شده است زیرا خودروی تولیدی از همان پلت فرم سفارشی توسعه یافته برای آن خودرو استفاده کرده است. استایل نیز تحت تأثیر Mission R قرار گرفته است، با این جدیدترین تصاویر که چراغ‌های جلو باریک‌تر، افقی‌تر و سپر عقب بلند را نشان می‌دهند که به یک نوار نورپردازی LED با عرض کامل تغذیه می‌شود.

الیور بلوم، مدیرعامل پورشه در اوایل سال جاری در به‌روزرسانی تجاری پورشه گفت: «Mission R الهام‌بخشی برای سری خودروهای اسپرت موتور وسط ۷۱۸ ما خواهد بود. در اواسط دهه می خواهیم این سری را برقی کنیم.

وقتی صحبت از معماری جدید خط مدل ۷۱۸ می شود، بلوم اضافه کرد: “ما یک پلت فرم برای خودروهای اسپرت دو در و پلت فرم برای خودروهای اسپرت چهار در خواهیم داشت.” او همچنین تایید کرد که تولید Boxster و Cayman در کارخانه Zuffenhausen در آلمان ادامه خواهد داشت.

هر دو مدل Mission R و کیمن GT4 ePerformance بعدی دارای یک بسته باتری ۸۲ کیلووات ساعتی هستند که توسط یک موتور الکتریکی دوگانه با قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار پشتیبانی می شوند. این تنظیم سرعت ۰-۶۲ مایل در ساعت را تنها در ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ مایل در ساعت را امکان پذیر می سازد.

هنوز بسیار زود است که در مورد آماده شدن مشخصات برای عرضه نسل بعدی خودروها حدس بزنیم، اما نگاه کردن به عکس های جاسوسی حداقل به تغییرات لازم برای تجهیز یک خودرو در سگمنت باکستر به باتری ارائه شده در محدوده قابل استفاده و رقابتی اشاره می کند.

عکس‌های جاسوسی به فاصله بین دو محور بسیار کشیده، با برآمدگی‌های شگفت‌انگیز طولانی در جلو و عقب اشاره می‌کند. این برآمدگی‌ها می‌توانند شاه ماهی‌های قرمز باشند که با روکش اضافی ایجاد شده‌ است، که برای پنهان کردن نسبت واقعی خودروی تولیدی طراحی میشوند. نوک اگزوز که از سپر عقب بیرون زده و حاکی ار این موضوع است. با این حال، بدنه اضافی که از پشت در به محور عقب کشیده می‌شود، فاصله بین دو محور طولانی‌تر را نشان می‌دهد که برای قرار دادن بسته باتری مشابه با واحد ۸۲ کیلووات ساعتی Mission R در اندازه و طرح‌بندی لازم میباشد.

بر خلاف بسیاری از خودروهای برقی معاصر – که از باتری زیرزمینی استفاده می کنند – Mission R با پشته باتری در پشت سلول مسافری ساخته شده است که با استفاده از یک موتور احتراق داخلی، طرح و توزیع وزن مشابهی را برای یک خودروی اسپرت موتور وسط ایجاد می سازد. این همچنین به این معناست که وضعیت صندلی، همانطور که در کلاس سنتی است، کم‌کم باقی می‌ماند.

لوتوس تایید کرده است که در حال توسعه یک مفهوم مشابه برای خودروهای اسپرت برقی آینده خود است و طول اضافی بین درها و محور عقب به همراه حجم اضافی بدنه فراتر از ستون B خودرو، نشانه‌های گویای این ایده میباشد. از Mission R به مدل تولیدی Boxster منتقل میشود.

درست همانطور که با نسخه‌های GT4 و GT4 RS خودروی فعلی انجام می‌شود، پورشه می‌تواند به دنبال ارائه یک نسخه با کارایی بالا و شیک از کیمن جدید با توان خروجی و تنظیمات دو موتوره مشابه Mission R باشد. انواع تک موتوری که فقط محور عقب را هدایت می سازند و ارائه سطوح عملکرد سریع خودروهای جاده ای را با برد قابل استفاده مناسب، اولویت مهندسین خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *