اخبار و رویداد هامیتسوبیشی

کانسپت جذاب میتسوبیشی XFC

کانسپت جذاب میتسوبیشی XFC

در این مقاله می خواهیم جدیدترین  نسل این شاسی را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی میتسوبیشی XFC همراه باشید. شرکت میتسوبیشی، کانسپت XFC را قبل از ارائه در نمایشگاه خودروی ویتنام، به تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اکتبر، رونمایی کرد‌. این کانسپت در واقع میتسوبیشی از کانسپت XFC در نمایشگاه خودرو ویتنام رونمایی کرد این کانسپت پیش‌نمایشی از یک کراس‌اور کامپکت جمع‌و‌جور است، که سال آینده در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا عرضه خواهد شد. طرح مفهومی جدید میتسوبیشی که «ایکس‌اف‌سی» (XFC) نام دارد در نمایشگاه خودروی «هوشی‌مین» (Ho Chi Minh) پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام رونمایی شد. این کمپانی لقب «مناسب‌ترین دوست برای یک زندگی هیجان‌انگیز» با طراحی «نرم و مستحکم» را به این کانسپت داده است.

بررسی میتسوبیشی XFC

میتسوبیشی قبلاً با مدل ASX، که اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، به بازار کراس‌اورها وارد شد. اکنون جدیدترین به‌روزرسانی میتشوبیشی ASX در اروپا، در اصل یک رنو کپچر تغییر یافته است. بازارهایی مانند استرالیا، همان نسل اول را با اصلاحات و ارتقاها دریافت می‌کنند. شما برای خرید یا فروش میتسوبیشی ASX می‌توانید به صفحه میتسوبیشی ASX مراجعه کنید.

مشخصات میتسوبیشی XFC

مشخصات ظاهری میتسوبیشی XFC

آنچه که بیش از هر چیز در طراحی میتسوبیشی XFC جلب نظر می‌کند، فاصله گرفتن از عنصر X-شکل در شکل دادن به نمای جلو است؛ عنصری که طی سال‌های گذشته به خلق یک چهره خشمگین و مهیج برای تولیدات این خودروساز ژاپنی کمک کرده است. شما برای خرید یا فروش میتسوبیشی لنسر می‌توانید به صفحه میتسوبیشی لنسر مراجعه کنید.

طراحی میتسوبیشی XFC

این کانسپت جدیدترین ساخته میتسوبیشی است که به پوشش بصری Dynamic Shield مجهز شده و چراغ‌های L شکل جلو به آن متصل می‌شوند. پایین این چراغ‌ها، چراغ دی‌لایت روزنه‌ای شکل قرار گرفته که هنگامی که دو قسمت چراغ به یکدیگر متصل می‌شوند، حرف T را شکل می‌دهند. این دیزاین در عقب نیز تکرار می‌شود و از اشکال شش ضلعی در هر دو سمت استفاده شده است. این در حالی است که در پروفیل کناری، طراحان از دوربین به جای آینه‌های جانبی معمول استفاده کرده‌اند.

طراحی داخلی میتسوبیشی XFC

قوس چرخ‌ها بزرگ شده است‌‌. خط پایین پنجره‌ها، پس از عبور از لاستیک عقب، به سمت بالا می‌رود. در بخش عقب، چراغ‌های T شکل دیده می‌شوند که هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارند.

طراحی داخلی میتسوبیشی XFC

فضای داخلی کانسپت میتسوبیشی XFC طوری طراحی شده است تا دید به جلو بهتر باشد. در محیط کابین از نمایشگرهای کنار هم به صورت دوگانه استفاده شده که شامل صفحه ی کیلومتر و خوشه ابزار دیجیتال و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی می شود(این نمایشگر اطلاعاتی مانند نویگیشن، وضعیت سطح جاده و سایر اطلاعات ضروری را ارائه می‌دهد.)

داشبود میتسوبیشی XFC

پنل کنترلی جداگانه‌ای برای تنظیم سیستم تهویه هوا وجود دارد که بر روی یک صفحه لمسی خازنی در کنسول مرکزی قرار دارند. فرمان خودرو هم از دکمه‌های لمسی شش‌ضلعی بهره می‌برد(تقلید از ماژول HVAC) که تکرار دکمه‌های تهویه مطبوع و کنترل‌گرهای روی درهاست. دکمه‌های کنترل تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب هم روی یک پنل مرکزی به‌صورت لمسی گنجانده شده است. شما برای خرید یا فروش میتسوبیشی میراژ می‌توانید به صفحه میتسوبیشی میراژ مراجعه کنید.

کابین میتسوبیشی XFC

از نظر ترکیب رنگ، بخش‌هایی از صندلی‌های جلو و عقب روکش زرد متضادی دارند که در طرح دوخت سرتاسر کابین هم استفاده شده است. به‌نظر می‌رسد میتسوبیشی XFC کانسپت دارای یک کف کاملا مسطح با فضای کافی در پشت برای سه مسافر است. در مجموع به گفته‌ی میتسوبیشی این کراس‌اوور کوچک نسبت به دیگر خودروهای این رده، دارای فضای داخلی و حجم بار خوبی است.

طراحی داخلی میتسوبیشی XFC

مشخصات فنی میتسوبیشی XFC

مشخصات فنی هنوز اعلام نشده و به طور کلی میدانیم که این محصول اولین محصول در بین تولیدات میتسوبیشی خواهد بود که با یک حالت اختصاصی رانندگی برای باران‌های فصلی شدید جنوب شرقی آسیا تولید می‌شود. در کنار این حالت رانندگی موسوم به خیس، حالت‌های عادی، سنگفرش و گل‌ولای نیز برای تنظیمات گاز، ترمز و فرمان ارائه خواهد شد.

نسخه تولیدی قطعاً با این کانسپت متفاوت خواهد بود؛ پس نباید انتظار چراغ‌های جذاب جلو و یا دوربین‌های جانبی را داشته باشیم. البته که همبن موضوع در مورد صفحه نمایش دوگانه نشانگر کیلومتر و ابزار سرگرمی در جلوی کابین هم صادق است؛ چون آنها با توجه به تصاویر موجود، فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها را نشان می‌دهند. البته در مدل تولیدی احتمالاً دریچه‌های تهویه هوا مشابه با کانسپت جدید هستند. به نظر می‌رسد که رینگ‌های ۲۰ اینچی این کانسپت هم برای یک کراس‌اوور کوچک بسیار بزرگ باشند و احتمالاً از دکمه‌های معمولی به جای نمونه‌های لمسی استفاده خواهد شد. با این حال هرچه اگر شباهت ها بیشتر باشد قطعا این خودرو خودروی جذابی برای ماشین بازها خواهد بود

طراحی ظاهری میتسوبیشی XFC

کانسپت میتسوبیشی XFC در سگمنت B قرار دارد و و در صورت تولید با خودروهایی مانند هیوندای کرتا، کیا سلتوس، نیسان کیکس، هوندا HR-V و مزدا CX-3 رقابت می‌کند. میتسوبیشی XFC مفهومی ۲۰۲۳ در ویتنام معرفی شد و نسخه تولیدی آن بزودی وارد بازارهای آسیای جنوب شرقی خواهد شد.

مطالعه بیشتر  آخرین خبر از سهمیه‌ بندی جدید بنزین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *