اخبار و رویداد ها

قدرتمندترین پیشرانه ۴ سیلندر جهان معرفی مرسدس بنز amg c63 2024

در این مقاله قصد داریم جدیدترین نسل این خودروی بی نظیرمرسدس بنز amg c63 2024 را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی مرسدس بنز amg c63 2024 همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

نسخه اولیه خودروی مرسدس بنز AMG C63 در سال ۲۰۰۸، با پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر با محرک عقب معرفی شد. این پیشرانه بزرگ در یک سدان نسبتا کوچک استفاده شده بود که این خود نقطه ی عطفی در تاریخ خودرو سازی بنز بود. در سال ۲۰۱۶ مرسدس بنز با تغییر پیشرانه ۶.۲ لیتری به پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر مدل جدید AMG C63 را به بازار عرضه کرد. مدل AMG C63 2016 با وجود کاهش حجم موتور، قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه می‌داد.  و حالا مرسدس بنز نسل جدید سدان پرفورمنس کامپکت خود را با نام کامل C63 S E Performance معرفی کرده است. این خودرو با تغییرات چشمگیری همراه بوده از جمله مهم ترین تغییری که داشته تبدیل شدن از خودروی ۸ سیلندری به خودرویی با چهار سیلندر و پلاگین هیبریدی چهارچرخ محرک است. قوای محرکه این خودرو هرچند بسیار کوچک شده اما قدرت عظیمی تولید می‌کند تا بتواند ناخشنودی طرفداران از کنار گذاشتن موتور V8 را کمتر کند. نسل جدید AMG 63C S E  پروفورمنس دارای یک سیستم توربوشارژ بسیار پیشرفته با یک موتور برقی روی چرخ های عقب، یک ست باتری کوچک و یک ست پلاگین هیبریدی می باشد.

مطالعه بیشتر  بهترین خودروهای چینی از لحاظ خرید فروش در بازار ایران

تغییرات در مشخصات فنی مرسدس بنز amg c63 2024

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ AMG C63 با کد M139، به تنهایی ۴۷۶ اسب­‌بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و لقب قدرتمندترین پیشرانه ۴ سیلندر جهان را به دست آورده است. یک موتور برقی کوچک که در فاصله توربین خروجی و چرخ کمپرسور قرار گرفته، تاخیر توربوشارژر را کاهش می­‌دهد. این فناوری از خودروهای فرمول یک برگرفته شده است. در کنار این نیروی قوی محرک، یک موتور الکتریکی یا ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم وجود دارد به همراه دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی و گیربکس دوسرعته‌ی مجزا که روی محور عقب نصب شده است. با وجود این موتور خودرو تا ۱۳ کیلومتر را به صورت تمام الکتیکی و با ماکسیمم سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت طی می کند.

با این اوصاف قلب تپنده مرسدس بنز نسخه ۲۰۲۴ قادر به تولید قدرت ۶۷۱ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن متر هست. که همین موارد AMG C63 S E  پروفورمنس ۲۰۲۴ را به قدرتمندترین مرسدس بنز C کلاس تاریخ تبدیل کرده. سرعت صفر تا صد این خودرو با این پیشرانه‌ی قوی فقط ۳.۴ ثانیه طول میکشد. خودرو می‌تواند نهایتا تا محدوده سرعت ۲۷۰ تا ۲۸۰ کیلومتر هم برسد. در نسخه‌ی استیشن به دلیل ۳۴ کیلوگرم وزن بیشتر، حداکثر سرعت به‌صورت سفارشی به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند اما شتاب صفرتاصد آن با نسخه‌ی سدان برابر است.

مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس دارای دمپرهای تطبیق پذیر و فنرهای استیل در هر چهار چرخ هست که سبب بهبود هندلینگ این خودرو میشود و البته موجب سواری راحت و نرم هم می‌شود. به لطف مدهای رانندگی مختلف اعم از الکتریک، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، ریس، نگه داشتن باتری و لغزنده، تنظیمات سیستم تعلیق، دریچه گاز، ترمز و فرمان و حتی صدای تولیدی اگزوز این خودرو تغییر می‌کنند. نیروی تولیدی موتور مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس توسط گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مولتی کلاچ به چرخ ها منتقل می شود. این گیربکس MCT اسپیدشیفت AMG دارای سیستم کلاچ تر به جای مبدل گشتاور بوده که عملکرد آن را نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی بسیار سریع‌تر می‌کند.

در سرعت های پایین هم عملکردی بهتر از گیربکس های دوکلاچه معمولی دارد. لازم به ذکر است که موتور برقی مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس هم خود دارای یک گیربکس دو سرعته است. در مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس موتور الکتریکی فقط به محور عقب نیرو می‌دهد اما پیشرانه بنزینی هم می‌تواند از طریق سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic نیروی خود را به عقب بفرستد. انتقال نیرو توسط همان گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد این گیربکس به جای مبدل گشتاور، به کلاچ تر مجهز شده. همچنین این نسل از مرسدس بنز برای اولین بار به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده و ترمزهای کربنی و کمک‌فنرهای تطبیقی هم در لیست تجهیزات استاندارد آن قرار دارند.

مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس دارای قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب بوده و این چرخ ها در سرعت های کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تا ۲.۵ درجه خلاف جهت چرخ های جلو می چرخند که همین امر موجب میشود شعاع گردش مرسدس بنز کاهش یابد و کنترل آن در جاده‌ های پر پیچ و خم بهتر می شود. زمانی که سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رود، چرخ های عقب با ۰.۷ درجه هم راستا با چرخ های جلو می چرخند که خب همین باعث پایداری بیشتر خودرو در سرعت های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هست.

مشخصات ظاهری

جلوپنجره و سپر جلو با طراحی متفاوت، دو خط برجسته روی کاپوت، رینگ‌های ۱۹ اینچی (۲۰ اینچی سفارشی)، دیفیوزر عقب و خروجی ذوزنقه‌­ای شکل اگزوزها، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس مدل ۲۰۲۴ به شمار می­‌آید. روی کاپوت دریچه باریک و ورودی هوای بزرگ روی سپر دیده میشود. گلگیر های جلو برجسته تر از نسخه ی قبلی هستند و موردی که بسیار به چشم میخورد این است که جلوی خودرو به۸ جای لوگو همیشگی و سنتی مرسدس بنز، اینبار نشان AMG دیده میشود

داخل کابین مرسدس بنز amg c63 2024

داخل کابین مرسدس هم تغییراتی داشته: گرافیک خاص AMG در صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به همراه دکمه‌ای روی غربیلک فرمان برای انتخاب چهار سطح بازیابی انرژی ترمزها. این چهار سطح از بازیابی صفر شروع می‌شود و در بالاترین سطح آن‌قدر قوی خواهد بود که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می‌کند.

با وجود تمام تغییرات وزن C63 جدید کمتر نشده و به خاطر وجود سیستم هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، با ۳۵۶ کیلوگرم افزایش به ۲۰۳۶ کیلوگرم رسیده است. بااین‌حال، مصرف سوخت خودرو بسیار کمتر شده و به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. به‌طورکلی، هرچند افزایش وزن نسل جدید C63 کمی نگران‌کننده است اما به نظر می‌رسد مهندسان AMG زمان کافی را صرف کرده‌اند تا این خودرو به‌اندازهٔ پیشینیان هشت سیلندر خود هیجان‌انگیز باشد. فروش جهانی مرسدس بنز AMG C63 S E  پرفورمنس از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. نسل فعلی C63 در نسخه S با قیمت پایه ۷۷,۲۵۰ دلار به فروش می­‌رسد، ولی با توجه به مشخصات فنی و فناوری‌های موجود، می­توان انتظار داشت که این خودرو با قیمت بیشتر از ۸۵ هزار دلار وارد آمریکا شود.

مطالعه بیشتر  مقایسه سهند با ساینا S

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *