خرید و فروش خودرو

۱۰ تا از ضروری ترین نکات سفر تابستانی با ماشین

  مسافرت رفتن در فصل تابستان آن هم با ماشین شخصی یکی از لذت‌ بخش‌ ترین کارهایی است که می‌توانید برای تجربه‌ ای شیرین از آن استفاده کنید. برای اینکه سفر در فصل تابستان با ماشین به یک تجربه و خاطره خوب برای شما تبدیل شود، لازم است نکات و اقداماتی را قبل از سفر انجام دهید تا سفر تابستانی شما به یک تجربه و خاطره تلخ تبدیل نشود. مهم‌ترین کاری که قبل از سفر باید انجام دهید، بررسی‌ کردن ماشین است. در ادامه علاوه بر این مورد قصد داریم ۱۰ تا از ضروری‌ ترین نکات سفر تابستانی با ماشین را برای شما بیان کنید پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

۱۰ تا از ضروری ترین نکات سفر تابستانی با ماشین

 بررسی خودرو

  مهم‌ترین و اولین قدم در شروع سفر تابستانی با ماشین، بررسی خودرو از جنبه‌های گوناگونی است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین این جنبه‌ها می‌پردازیم.

  • روغن‌ موتور

  یکی از مهم‌ ترین نکات سفر تابستانی با ماشین چک‌ کردن و بررسی روغن‌موتور است که قبل از سفر، باید از سطح و کیفیت روغن‌موتور آگاهی داشته باشید. درصورتی‌که کیفیت روغن‌موتور مناسب نباشد، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید و درصورتی‌که اندازه روغن کافی نباشد، باید آن را به میزان کافی پر کنید. همچنین روغن گیربکس را از لحاظ سطح و کیفیت بررسی کنید.

  • آب رادیاتور

  اطمینان حاصل‌کردن از سطح آب رادیاتور و بررسی‌کردن آن، جزو واجب‌ترین کارهایی است که قبل از سفر باید به آن دقت کنید. در صورت کم‌بودن آب رادیاتور، باید آن را به‌اندازه کافی پر کنید. همچنین رادیاتور و سیستم خنک‌کننده ماشین را از لحاظ نشتی چک کنید که بدون نشتی باشد.

  • لاستیک‌ ها

  بررسی وضعیت لاستیک‌ها، یکی از اقدامات لازم قبل از سفر است که باید لاستیک‌ها را از لحاظ میزان فشار هوا بررسی کنید. همچنین بررسی پروفیل لاستیک‌ها از لحاظ آبراهی نیز یکی از کارهای است که باید با آن دقت کنید. ضمناً در صورت مشاهده هرگونه ترک، پارگی، تغییر شکل، بادکردن در لاستیک ماشین باید حتماً نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. فراموش نکنید که به‌همراه‌داشتن لاستیک زاپاس سالم و ایمن از مهم‌ترین نکات سفر تابستانی با ماشین است که باید لاستیک سایز مناسبی هم داشته باشد.

  • باتری

  دقت کنید برای بررسی و اطمینان حاصل‌کردن از باتری ماشین، حتماً آن را قبل از سفر چک کنید. در واقع باید از خوب شارژشدن باتری برای راه‌اندازی موتور اطمینان داشته باشید.

  • سیستم تهویه

  به جرات می‌توان گفت یکی از ضروری‌ترین نکات سفر تابستانی با ماشین، چک‌کردن و بررسی سیستم تهویه ماشین در این فصل است. اهمیت سیستم تهویه هوا در فصل تابستان، برای خنک‌کردن داخل ماشین بسیار زیاد است؛ ازاین‌رو باید از عملکرد مطلوب سیستم تهویه ماشین قبل از سفر مطمئن شوید.

  • سیستم ترمز

  بررسی‌کردن سیستم ترمز ماشین قبل از مسافرت‌های طولانی جزو اصلی‌ترین کارهایی است که بسیاری از افراد همیشه به آن توجه دارند. باتوجه‌به اینکه فصل تابستان سطح زمین گرم‌تر است باید سطح رواناب ترمز و کیفیت سیال ترمز را حتماً بررسی کنید. برای بررسی سیستم ترمز می‌توانید آن را در محیط خلوتی امتحان کنید و یا برای اطمینان بیشتر به سراغ افراد متخصص این کار بروید.

  • سیستم الکتریکی و روشنایی

  سیم‌ها فیوزها و اتصالات الکتریکی خودرو را از لحاظ سالم‌بودن و اینکه دچار سوختگی نشده باشند، را حتماً قبل از سفر، بررسی کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین سیستم روشنایی ماشین را از لحاظ اینکه تمام فلاشرها و سیستم‌های روشنایی به‌خوبی کار می‌کنند را امتحان کنید.

ضروری ترین نکات سفر تابستانی با ماشین

  نکات ذکر شده جز مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات سفر تابستانی با ماشین است که در ادامه به بررسی دیگر نکات می‌ پردازیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله روش ترمیم رنگ خودرو را حتما مطالعه نمایید.

 به‌ همراه‌ داشتن مدارک مهم ماشین

  از دیگر اقدامات لازم قبل از سفر، همراه‌داشتن همه وسایل مربوط به ماشین است که شامل موارد زیر هستند.

  • بیمه‌ نامه
  • گواهینامه
  • کارت سوخت
  • کارت ترافیک
  • مدارک مالکیت ماشین

  به‌ همراه‌ داشتن تمامی مدارک گفته شده، جز واجبات و نکاتی است که در هنگام سفر باید به آن دقت کنید.

 بسته‌ بندی و بارگیری مناسب

  در هنگام توزیع بار در ماشین به این نکته دقت داشته باشید که وسایل به‌خوبی بسته‌بندی شده باشند و به طور متناسب و مناسب در جعبه ماشین جاگرفته باشند.

 نقشه و راهنمای سفر

  حتی اگر چندین بار هم به مقصد مد نظرتان سفرکرده باشید، باز هم باید قبل از سفر با استفاده از راهنماها و نقشه‌هایی که موجود هستند، مسیر حرکتی خود را در جاده‌ها را بررسی کنید. ضمناً با گوش‌دادن به اخبار، از وضعیت مقصد و جاده‌های آن مطلع شوید. خوشبختانه امروزه با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانید از وضعیت مسیرها و جاده‌ها، به‌خوبی مطلع شوید و با آگاهی کامل نسبت به سفر، اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید نیسان جوک به وبسایت نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

 به‌ همراه‌ داشتن لوازم ضروری

  به‌همراه‌داشتن لوازم ضروری در هنگام سفرهای تابستانی یکی از ضروری‌ترین نکاتی است که باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه فهرستی از ضروری‌ترین وسایلی را که باید حتماً آن‌ها در خودرو خود داشته باشید، می‌پردازیم که شامل موارد زیر هستند.

  • زیرانداز
  • چادر مسافرتی
  • سبد یا جعبه بزرگ برای نگهداری وسایل
  • کیسه‌خواب و بالش‌های مسافرتی
  • وسایل آشپزی مسافرتی
  • وسایل بهداشتی
  • فلاسک آب و چای

مهم‌ ترین نکات سفر تابستانی با ماشین

  مسلماً علاوه بر موارد ذکر شده، وسایل ضروری دیگری هم وجود دارند که باتوجه‌به نیاز و شرایط افراد، متغیر است.

 سلامت مواد خوراکی

  دقت داشته باشید در فصل تابستان، باتوجه‌به اینکه هوا گرم‌تر است، نوشیدنی‌ها و آشامیدنی‌های مناسب این فصل را همراه خود داشته باشید. ضمناً سعی کنید از مواد غذایی و خوراکی‌هایی استفاده کنید که در اثر گرمای هوا، دچار فاسدشدن و خراب‌شدن نشوند. همچنین به‌همراه‌داشتن فیبرهای کوچکی که مسافرتی هستند، می‌توانند به‌سلامت و بهداشت مواد خوراکی و غذایی شما کمک بسیاری کنند.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات کامل در رابطه با بنز s500 به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 مراقبت‌ های پوستی تابستان

  مسافرت در فصل تابستان به علت تابش بیشتر و مستقیم‌تر آفتاب، نیازمند مراقبت‌های پوستی بیشتری است. بایستی تمام سرنشینان از کرم ضدآفتاب، عینک‌دودی، نقاب‌های ساده، کلاه‌های حصیری، نقابدار و… استفاده کنند. همچنین برای رانندگی و راحتی بیشتر در این فصل می‌توانید از آفتاب‌گیرهای شیشه و ملافه‌ها برای پوشاندن صندلی‌ها استفاده کنید.

 افزایش هوشیاری راننده

  از دیگر نکات ضروری سفر تابستان با ماشین، می‌توان به نوشیدن آب در هنگام رانندگی در این فصل اشاره کرد. همچنین می‌توانید برای افزایش هوشیاری خودتان در حین رانندگی و برای جلوگیری از خستگی، چای، نسکافه، قهوه و یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف کنید.

 به‌ همراه‌ داشتن جعبه کمک‌ های اولیه

  داشتن جعبه کمک‌های اولیه نه‌تنها یکی از ضروری‌ترین نکات در سفر تابستان با ماشین است؛ بلکه همیشه باید همراه شما باشد. این جعبه، باید شامل قرص‌های مسکن، باند، قیچی، بتادین و… باشد.

 به‌ همراه‌ داشتن وسایل تعمیر ماشین

  در واقع هر چقدر که شما ماشین را بیشتر از جهات مختلف، چک کنید، امکان خرابی ماشین در طول مسافرت کاهش پیدا می‌کند. اما به‌هرحال لازم است جعبه‌ای شامل آچارها و لوازم موردنیاز برای تعمیرهای سطحی ماشین همراه داشته باشید.

  موارد ذکر شده همگی جز ضروری‌ترین نکات سفر تابستانی با ماشین است که می‌توانید با رعایت آن‌ها سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را در کنار خانواده‌تان تجربه کنید.

 جمع‌ بندی

 همه افراد بهترین خاطرات خود را در سفر به ثبت می‌رسانند و سفر با ماشین جذابیت خاص خود را دارد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نکات سفر تابستانی با ماشین آشنا کنیم تا هنگام سفر با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

 اگر به دنبال اخبار روز خودرو هستید یا می‌خواهید خودروی جدیدی خرید کنید، ما در سایت نیکبخت خودرو می‌توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم. اطلاعات به‌روز را می‌توانید در سایت ما دنبال کنید و اگر سوال خاصی دارید، مشاورین ما می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ام وی ام 315 کارکرده و صفر+ قیمت روز ام وی ام 315

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *