اخبار و رویداد ها

وزارت صنعت،خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر ندانست

وزارت صنعت، خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر ندانست

 

به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، سهیل معمارباشی افزود: بارها در رسانه‌ها توضیح دادند که آیا کیسه هوای خودروها باز می‌شود که شتاب منفی باید به خودرو وارد شود. وی بیان کرد: نتایج بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب غیرممکن است و شرایط لازم برای باز شدن آنها به جز یک خودروی سمند سورن در سایر خودروها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند. معمارباشی ادامه داد: همچنین در چند مورد کامل شدن یا آتش گرفتن خودروها در این تصادفی که هیچ اطلاعاتی از ACU این خودروها را به دست آورد.

وی یادآور شد: پس از این حادثه تصادف دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با هشت دستگاه خودرو به وسایل پیوست که در آن اربگ اکثر خودروها باز شده بودند. این مقام مسئول خاطر نشان کرد : سالیانه بیش از سه هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش خودروها به ثبت می رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودروهای داخلی مشکلی تولید نمی کند، اما این انتظار را دارد که دارای هر شرایطی باشد. هوا باز شوند منطقی نیست.

۲۰ دی‌ماه امسال در نتیجه تصادف‌های زنجیره‌ای در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از ۵۰ نفر از افراد کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه باعث حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگ‌های خودروهای تولید داخل بود که بار دیگر نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خودروها را گوش زد کرد. همین موضوع انتقادات زیادی به همراه داشته است و نوک تیز پیکان انتقادات به سمت خودروسازان بزرگ کشور رفت. وزارت صنعت، خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر ندانست

با این، شرکت قطعه‌ ساز به یکی از موارد اصلی در موضوع فنی ایربگ‌ها دیده می‌شود، چرا که گفته می‌شود شرکت یاد شده با انحصار در جرم حساس ACU و ادعای داخلی‌سازی، انجام کارهای بسیار مرتکب شده است. بورد کنترلی (ACU) یکی از اجزای حساس و در حقیقت راهبردی‌ترین قطعه ایربگ است که در تصادفات دستور باز می‌شود یا باز نمی‌شود آن را صادر می‌کند.

مطالعه بیشتر  اعلام شرایط فروش نقدی محصولات بهمن دیزل در خردادماه

نوشته های مشابه